Claxon werkt niet....

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Nu weet ik van mezelf dat ik niet op internet moet zoeken en gaan speculeren maar ik zal hier ff het hele verhaal plempen en vraag jullie kennis en ervaring hierbij.
Wellicht is het heel simpel! (wat ik van ganser harte hoop maar goed.....)

Ik heb dus mijn koplampen van de auto af gehad, en de bumper was er gedurende die periode ook af. Zat wat roest op het staalwerk en het was na 15 jaar erg vies dus de gehele motorruimte is goed schoongemaakt evenals de ruimte achter de lampen etc.
Nu ik er toch goed bij kon heb ik gelijk de massa's maar even meegenomen om geen verdere storingen te krijgen. Alles weer terug aangesloten, lampen er gerestaureerd weer in en bumper terug.
Tijdens het schoonmaken van de buitenkant drukt mijn kleine zusje even op de claxon, naar eigen zeggen langer dan het korte tuut zou indiceren.

Ik zocht er niet te veel achter maar tijdens de rit naar het zuiden des lands had ik een punt waarop ik vanuit een reflex wilde toeteren, en deze weigerde dienst. Dus sindsdien zit ik zonder toeter. De zekering is goed! Maar ik heb op internet meerdere verhalen van sleepringen en ander lastige en moeilijke verhalen gelezen. Dus ja....
Hoe reeel achten jullie de kans dat er nog wat vocht op of in de toeter zelf zat en deze daardoor is doorgebrand of was de zekering dan toch als eerste gegaan? Is het dan een simpele oxidatie? Of kan ik beter gewoon de claxon voor deze vervangen, en duimen dat ie het doet. Zit er wellicht nog ergens een relais voor? Ik kan die niet vinden in het werkplaatshandboek. Hoef ik me op enig punt zorgen te maken over het vervangen van de airbag of de sleepring? Of zit het knopje van de claxon niet in de airbageenheid verwerkt en hoe groot is de kans dat die doorgebrand zijn?

Dank alvast! Ik ga morgen sowieso even controleren of er oxidatie van de aansluiting is. En dat schoonmaken (had ik gelijk moeten doen!) doet ie het dan niet....nieuwe bestellen en verder kijken.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Zit gewoon in je wielkuip denk ik? Ik zou eerst gewoon de aansluitingen nakijken, aangezien je alles daar heb losgehad, kan zomaar dat er nu iets losligt oid. Anders multimeter erop, dan weet je snel genoeg waar de storing zit.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Zit links in de wielkuip bij het mistlicht inderdaad.
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Alles werkt weer. (Y) :~ niet te vroeg schrikken gewoon opschuren en klaar.
Plaats reactie