Accu voor Clio 3 RS

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Rehc
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 6 jul 2014 17:07

De accu van mijn Clio 3 RS begint langzaam op z'n eind te lopen. Met de kou gaat de startmotor wat langzamer rond (logisch), maar de accutester geeft ook aan vervang accu aangezien er nog maar 50% van de oorspronkelijke startcapaciteit van de accu over is.

Ik ben aan het kijken en pak liever een iets zwaardere accu zoals de Bosch/Varta S5007/E38 auto accu van 74Ah CCA 750 EN.
De accubak kan volgens mij zo'n accu van 278mm wel hebben (opgemeten lengte zou ik 280mm zeker kwijt moeten kunnen als er geen gekke randen in de bak zitten en de hoogte/breedte van de accu is identiek aan de originele) maar voor ik 'm ga bestellen graag jullie ervaring. Zie ik niets over het hoofd? Ik rij elke dag veel lange afstanden dus opgeladen wordt ie wel.
Laatst gewijzigd door Rehc op ma 18 jan 2016 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT TURBO | Renault Clio III RS
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Let goed op de hoogte bij een Clio 3.. daar past alleen een laag model in.
Maar waarom een zwaardere accu? Kost alleen maar meer geld, en hij heeft het eigenlijk niet nodig, zeker niet met lange afstanden. En meer gewicht :p
De varta/Bosch accus zijn gewoon goed, dus als hij past dan heb je daar zeker een goeie aan (Y)
Rehc
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 6 jul 2014 17:07

De hoogte/breedte is identiek aan wat er nu in zit: 175/175. Zit nu een 60ah / 540 in met afmeting 242/175/175. De 74ah zou 278/175/175 zijn.
Meer het gevoel dat ik dan altijd voldoende over heb. Ook als je een keer ergens een poosje met de radio aan staat of de auto in vakantie 2 weken stil staat. Prijsverschil valt erg mee. Ik betaal voor die 60Ah silver ook weer 99eur en de 74ah silver is dan 119eur.

Moet er wel bij zeggen dat ik altijd een behoorlijke accu in al mijn auto's gehad heb :D altijd een 74ah in gezet. Ik heb liever voldoende over dan net te weinig. In een ver verleden paar keer met een lege accu gestaan door te dikke stereo. Die angst van weer moeten aanduwen zal altijd wel blijven.
Renault 5 GT TURBO | Renault Clio III RS
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Er zit zo wie zo een Valeo startmotor in en die trekt veel minder stroom dan een ouderwetse Bosch startmotor zonder planetair tandwielstelsel. Dus met ca 35AH moet je het makkelijk redden. (achtergrondinfo http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=71 )
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

geldt dit ook voor een 182?
Ik zou graag een lichtere accu willen, hoe minder gewicht vooring hoe beter :grin:
Born Grippy
Plaats reactie