Linkerraam hapert

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Megane250
Berichten: 91
Lid geworden op: za 5 mei 2012 5:42

Hallo

Ik heb vandaag speakers ingebouwd in me deuren en toen ik klaar was
Wilde ik mijn linkerraam naar beneden doen maar tot mijn verbazing haperde hij
Toen me raam naar beneden kwam, en heb me rechterraam ook getest maar die doet gewoon
Normaal.
En de linker speaker eruit gehaald maar blijft happerend naar beneden en boven gaan.

Weet iemand wat er aan de hand is ?

Alvast bedankt.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

mijn megane doe dat als de accu los is geweest met alle ramen. Volgens mij moet je de raam knop vast houden naar beneden als hij beneden is niet meteen los laten maar vasthouden en dan naar boven en als die weer boven is ook weer vast houden. Nu moet het weer in orde zijn. (Y)
michael verheijen
Berichten: 86
Lid geworden op: za 29 mar 2014 15:54

Klopt Abel, ik heb het af en toe met mijn Clio RS ook. Wat je zegt, het raam helemaal naar beneden doen (10 seconden vasthouden) en daarna weer dichtdoen en de knop wederom 10 seconden vasthouden. Daarna zou het raam weer normaal moeten werken. Volgens de dealer is het een weerstand-kwestie en zou het voldoende moeten zijn door de raamrubbers te smeren of iets dergelijks.
Megane250
Berichten: 91
Lid geworden op: za 5 mei 2012 5:42

Abel schreef:mijn megane doe dat als de accu los is geweest met alle ramen. Volgens mij moet je de raam knop vast houden naar beneden als hij beneden is niet meteen los laten maar vasthouden en dan naar boven en als die weer boven is ook weer vast houden. Nu moet het weer in orde zijn. (Y)
Beste abel

Als ik me knop van me linkerraam indruk gaat hij maar een klein stukje naar beneden
En niet helemaal.
Moet ik toch de knop ingedrukt houden ? of moet ik het zoveel op drukken tot dat de raam beneden is
En dan 10 sec vasthouden?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

eh ja dat was het :D
Megane250
Berichten: 91
Lid geworden op: za 5 mei 2012 5:42

Abel schreef:eh ja dat was het :D
Abel hoe moet ik het doen ?
Snap er niks van :-(
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Dat is de inleer procedure van de ramen. De computer leert hiermee waar het begin en eindpunt is van het raammechanisme, dit is noodzakelijk voor de comfortbediening en de veiligheidsstop.

Je moet het raam net zo lang op en neer doen tot het raam normaal functioneert, de normale procedure is wat Abel en Michael aangeven, maar soms is de Megane eigenwijs en dien je dit (vaak) vaker te doen.

Schrik er niet van, het is normaal ;-). Gewoon op en neer tot ie werkt :)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Megane250
Berichten: 91
Lid geworden op: za 5 mei 2012 5:42

Erik Olijnsma schreef:Dat is de inleer procedure van de ramen. De computer leert hiermee waar het begin en eindpunt is van het raammechanisme, dit is noodzakelijk voor de comfortbediening en de veiligheidsstop.

Je moet het raam net zo lang op en neer doen tot het raam normaal functioneert, de normale procedure is wat Abel en Michael aangeven, maar soms is de Megane eigenwijs en dien je dit (vaak) vaker te doen.

Schrik er niet van, het is normaal ;-). Gewoon op en neer tot ie werkt :)
Het is voor een clio 3 rs uit 2010 phase 2 is dat dan het zelfde?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ja ;-)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Megane250
Berichten: 91
Lid geworden op: za 5 mei 2012 5:42

Erik Olijnsma schreef:Ja ;-)

Raam doet het weer ik heb de voorspeakers verwisseld met de achterspeakers omdat de speakers voor een grote
Magneet had aan de achterkant wellicht dat dit de oorzaak was voor de storing.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Dat kan zomaar een oorzaak zijn ja. Fijn dat het is opgelost.
Plaats reactie