Keycard megane iii

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
remcob
Berichten: 141
Lid geworden op: za 6 apr 2013 16:16
Locatie: Zoetermeer

Hallo,

Mijn auto haaft hands free entry, dat is een fijn systeem. Waar ik niet zo blij mee ben is de gevoeligheid van de drukknopjes op de keycard. Ik draag deze altijd in mijn broekzak en rgeelmatig komt het dus voor dat de auto open gaat als ik binnen zit of de follow me home verlichting aan gaat. Ook heb ik regelmatig dat de auto niet op slot is als ik 's ochtends bij de auto kom.

Kan je de knopjes uitschakelen of kan de dealer de range beperken?

De sleutel ergens anders dragen of neerleggen kan natuurlijk ook maar dan denk ik dat ik weer vaak zonder de sleutel bij m'n auto sta :)
Ik rij niet hard ik vlieg gewoon laag! :)
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Ik kreeg er zo'n leren portemonnee(tje) bij waar precies 1 kaart inpast en ik heb daardoor geen last van de gevoeligheid van de knopjes.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

broekzak is ook een grote reden waarom die dingen stuk gaan. In je broekzak word er toch wel erg aan gebogen. is een binnenzak van je jas geen beter idee?
remcob
Berichten: 141
Lid geworden op: za 6 apr 2013 16:16
Locatie: Zoetermeer

Nee niet echt eigenlijk.

Want stel, je trekt 's ochtends je jas aan omdat het wat fris is. 's middags is het lekker weer en gooi je je jas in de auto. Daarna stap je uit en laat je je jas in de auto liggen, want ja het is lekker weer. Dan blijft de auto dus open en de sleutel in de auto. :)

Met je broek heb je dat niet :D

Maarja zal er maar mee moeten leven.

Wat ik overigens wel raar vind, je komt thuis, je loopt weg van de auto, auto gaat op slot omdat je buiten de handsfree zone komt, per ongeluk druk je op een knopje, sleutelzit immers in je broekzak, je hebt het niet door, de auto gaat dan niet na een bepaalde tijd op slot. Dan kan het dus voorkomen dat de auto de hele nacht openstaat. Volgens mij klopt dit niet.
Ik rij niet hard ik vlieg gewoon laag! :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bij de Megane II is het wel zo dat de auto automatisch weer op slot gaat, als er geen deur wordt opengedaan na het drukken op een knopje. Volgens mij hoort dat ook bij de Megane III te zijn.

Overigens; als je een klein leren etuitje koopt, ben je van die knoppen af. Je kan zelf nog wel de toetsen bedienen door het etui zelf heen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik heb het altijd domme dingen gevonden, die kaartjes.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Ik zou geen auto meer willen zonder... ideaal dat keyless systeem!

Ik wacht altijd onbewust op de piepjes dat de auto op slot is als ik er bij weg loop. En volgens mij gaat hij ook weer automatisch op slot als je toch per ongeluk de knop drukt zonder portier te openen binnen tijd X. Heb hem ook in een etuitje zitten en 9 van de 10 keer in de jaszak. ook in mn broek geen problemen met knopjes gehad.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Klopt, als je hem per ongeluk ontgrendelt gaat die na 60 seconden weer op slot als je geen deur open doet.
Ik vind het ook een ideaal systeem, vooral als je met spullen (Boodschappen) o.i.d. wegloopt en geen handen meer
over hebt om de auto op slot te doen :smile:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

het keyless systeem kan dan wel aardig zijn, maar ik had meer over de uitvoering van de "sleutel". Dat moet wat mij betreft gewoon een "normaal" iets zijn wat aan je sleutelbos kan. En niet zo'n veel te groot uitgevallen credit card.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

De uitvoering is wel al een stuk beter Tom t.o.v. die 1e generatie keycards, maar ach... ik maak me er niet zo druk om.
Hij past mooi in de binnenzak, alleen even opletten met mooi weer als je je jas niet meeneemt :smile:
Het mooie van een sleutel is inderdaad wel dat die aan de sleutelbos kan :)

(aan de andere kant, zonder de card kom je de auto toch niet in dus echt vergeten is geen optie :p ).
Therion
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 11:50
Car: Megane III RS265 cup
Locatie: Middelburg

Ik had een keer onbewust de 2e sleutel in een jas meegenomen (in de kofferbak), duurde ff voordat ik doorhad waarom ik de auto niet meer op slot kreeg... :X
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

IK heb zelf een leren 'keyfold' (weet niet NL naam) en daar past de card precies achterin, dus de normale sleutels in het normaal te gebruiken gedeelte en de card erachter, met de knoppen richting buitenkant. Heb je hem altijd bij je in de broekzak, met de normale sleutels.
Vind het ideaal.

Lijkt hier wat op:
[img]http://i.ebayimg.com/00/s/NjY5WDY2MQ==/ ... ~60_14.JPG[/img]
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
remcob
Berichten: 141
Lid geworden op: za 6 apr 2013 16:16
Locatie: Zoetermeer

De dealer heeft de auto nagekeken en vergeleken met andere Meganes. Het is kennelijk normaal bij de Megane III als je handsfree hebt en de auto wordt weer ontgrendeld met de key card dan sluit deze niet meer, automatisch na een minuut en blijft dus open staan.

Inmiddels heb ik een leren hoesje gehaald, gewoon bij de Hema, tot nu toe geen problemen en ook niet noemenswaardige toename van omvang en gewicht van de sleutel, dus kan hem nog steeds in m'n broekzak dragen. :)

Problem solved :)
Ik rij niet hard ik vlieg gewoon laag! :)
Plaats reactie