ecu gooit de zekering eruit

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
BuGGr
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 19:53
Contacteer:

Hoi, mijn renault megane wil niet starten.

In eerste instantie liep de megane slecht, liep af en toe voor een paar tellen en viel dan weer uit. als ie wel aanbleef dan viel die wel weer uit als ik afremde voor een stop licht of soms ook spontaan tijdens het rijden.

Echter nu wil de auto helemaal niet meer starten. De zekering "memo inject" ligt eruit en als ik deze vervang vliegt ie er gelijk weer uit (ook als het contact er niet op staat). De ecu zorgt hier dus voor, ik heb al gekeken of het indirect komt door een bobine of de brandstofpomp (beide de stekker eruit gehaald), maar de zekering blijft eruit eruit vliegen.

Nu vermoed ik dus dat de ecu is opgeblazen, dat is al mooi balen, maar doordat de auto ervoor al slecht starte ga ik er vanuit dat iets anders de ecu heeft opgeblazen, maar wat is het meest voor de hand liggende? Ik vermoed ofwel de bobine of de brandstofpomp.

Het volgende heb ik al vervangen:
- BDP sensor, dit omdat ie zo slecht liep, maar bleek helaas niet de oorzaak te zijn
- brandstof pomp relay, dit omdat dit schijnbaar een vaker voorkomend probleem is en een relay is makkelijk en goedkoop te plaatsen.

Ik ben benieuwd wat anderen van mijn probleem vinden en waar ik het probleem moet zoeken, van zowel de kapotte ecu als wat de ecu kapot heeft gemaakt (en wss ook zorgde dat de auto zo slecht liep)

Alvast bedankt,
Niek
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Naja je conclusie 'de ecu zorgt hier dus voor' vind ik wel erg voorbarig. Heb je m uitgetrokken en dan die zekering erin gestopt?

Lijkt er op dat je ergens kortsluiting hebt hoor. Check je bekabeling eens goed.

De dingen die je vervangen hebt lijken me sowieso niet echt de oorzaak. Als de auto ook maar éven loopt doet de BDP sensor het prima.

Uitvallen bij het stoplicht kan van valse lucht, tot gasklepsensor of lambdasonde gaan. Meten is weten... proberen is pech. Meestal.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

welk type gaat het hier precies om?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Plaats reactie