bliep "gordel los" uitzetten?

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
mhoekstein
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 15 mar 2010 9:36
Contacteer:

hallo
Is er iemand die weet hoe je de bliep kunt uitschakelen wanneer je rijdt zonder gordel? (Kangoo II) Voor m'n werk moet ik namelijk zeer veel in en uit stappen, buiten openbare wegen rijden enz. Vlgs. de garage is het onmogelijk. Stekkertje los onder de stoel kan natuurlijk maar dan doet de airbag het ook niet. Ik zoek naar een mogelijkheid het systeem altijd te laten denken dat ik op de stoel zit; dat moet toch een kwestie zijn van de goede draadjes met elkaar verbinden? Zo ja, wie weet welke?
Mark
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Weet niet hoe het zit maar kun je de schakelaar onder de stoel niet indrukken en dan vastplakken?

Of anders de draadjes van de schakelaar doorverbinden.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Waarom doe je je gordel niet achter je rug langs dan?
Of 1tje uit een sloper snijden en permanent erin steken...

Ben je toch ook van de bliep af?
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik wou zeggen, daar moet toch een mogelijkheid voor zijn, sensor/schakelaar zit in ieder geval in de gordelgesp, je zou inderdaad gewoon een stukje gordel in die gesp kunnen klikken van de sloop ofzo maar ik denk dat als je het draadje wat de gordelgesp in gaat aan massa legt ofzo dat ie ook wel stil blijft. :)
T*mmy
Berichten: 163
Lid geworden op: wo 11 feb 2009 20:48
Locatie: Zoetermeer

Inderdaad gwoon een gesp uit een sloper snijden en er permanent insteken. :) Waarom electrisch gaan 'klooien' als het zo simpel en belangrijker, makkelijk ongedaan te maken is. :)
mhoekstein
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 15 mar 2010 9:36
Contacteer:

dank voor de reacties. Toch heeft een truc met een draadje of zo mijn voorkeur. Als ik namelijk de grote weg opdraai wil ik liefst zonder gedoe mijn gordel wel erin kunnen steken. Die met de schakelaar onder de stoel vastplakken is natuurlijk ook een goeie. Ik zal eens op zoek gaan naar die schakelaar, hopelijk hoeft daarvoor niet heel de bekleding eraf.
Mark
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Volgens mij zit er geen sensor in de bestuurderstoel hoor.. ze denken in Frankrijk niet overal over na.. maar ze weten waarschijnlijk wel dat als de auto rijd, dat die auto dan bestuurd wordt vanaf de linker stoel. (Y) :p
Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

Stekker uit gordelhouder trekken met gepast geweld
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

Ik heb in mij clio III ook de stekker onder de stoel er uit gehaald. Krijg geen melding te zien op mijn dash over airbags ofzo.

En nee, ik ben niet van plan om te testen of hij het wel of niet doet.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zou op de sloop gewoon een gordel halen... ding eraf knippen en in de het 'vrouwtje' steken. Dan hoef je niks te slopen aan je auto!
licardo_1986
Berichten: 10
Lid geworden op: di 9 mar 2010 20:27
Locatie: Heerenveen

waarom ga je niet nog zo`n gordel ding er in stopt zonder gordel..
dat doen we op mijn werk ook (taxi)..
daar draagen we ook nooit gordels..
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

das ook niet verplicht toch?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

alleen met betalende passagiers niet.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Gordel van de passagierskant erin steken kan toch ook?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

nee, dat is handig. Dan kun je nog beter gewoon de gordel achter de leuning laten lopen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

stekkertje uit gordelgesp halen en piep is weg is een paar sec werk
licardo_1986
Berichten: 10
Lid geworden op: di 9 mar 2010 20:27
Locatie: Heerenveen

Erik (Schepjes) schreef:das ook niet verplicht toch?
als je vol zit(dus met klanten in de auto) dan ben je niet verplicht om een gordel te draagen..

alleen als je weer leeg bent (spreekt voor zich) dan moet je wel 1 dragen..

maar dat willen ze zelfs nog wel door de vingers zien.. dus marky draagd noog geen gordel in de taxi... :grin: maar nu weer ON-topic
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

uit het klikding vertrekt ook een draadje, die moet je gewoon aan de massa (of net niet, dat weet ik effe niet meer) leggen en je probleem is opgelost
matramurena
Berichten: 15
Lid geworden op: di 16 mar 2010 9:25
Locatie: Oud-Vossemeer
Contacteer:

Zonder gordel rijden moet iedereen voor zich weten natuurlijk.... Maar zou je niet kunnen proberen puur het speakertje dat de piep geeft uit te zetten?

Op die manier blijft de rest van het systeem gehandhaaft en zal bijvoorbeeld bij een aantrijding waarbij je je gordel niet aan hebt je niet ook nog eens de airbag met geweld tegen je kanus krijgen, omdat die niet geactiveerd wordt.

Just a thought.
mhoekstein
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 15 mar 2010 9:36
Contacteer:

uiteindelijk was de oplossing simpel: daar waar je 'm in moet steken zit een contactje dat 'aan' staat als de gordel eruit is en 'uit' als je 'm er in steekt. De ene kant van het contactje met tape afgeplakt en klaar is kees!
Nog bedankt voor het meedenken, en ook voor de preek <:-o
Mark
Plaats reactie