Acculampje clio 16V

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
FunkyFresh
Berichten: 121
Lid geworden op: di 23 sep 2008 19:01
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Hallo,

Het is weer zover, de kou is er weer en m'n oude clio'tje start weer wat moeilijker geheel volgens de verwachting. Wat echter niet volgens de verwachting is is dat het controle lampje van de accu af en toe aan gaat en dan weer uit of een soort van gloeit. Dan weer iets zwakker dan weer iets sterker.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Normaal als het lampje brand zou je denken aan een dynamo die niet bij laadt maar nu brand hij niet constant...

Moet nog even onder motorkap kijken of ik wat afwijkends zie maar ervaringen/advies zou welkom zijn!

Alvast bedankt!

Kevin
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik denk dat je benzinetank los zit. (0)

wat denk je zelf? dat lampje geeft aan wanneer er te weinig laadspanning is, je koolborstels zijn waarschijnlijk bijna op oid. Ff dat nakijken of er meteen een andere dynamo in pleuren.. :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
FunkyFresh
Berichten: 121
Lid geworden op: di 23 sep 2008 19:01
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Martijn Kool schreef:ik denk dat je benzinetank los zit. (0)

wat denk je zelf? dat lampje geeft aan wanneer er te weinig laadspanning is, je koolborstels zijn waarschijnlijk bijna op oid. Ff dat nakijken of er meteen een andere dynamo in pleuren.. :P
Benzinetank vorige week nog gecontroleerd maar die zit er niet meer onder, scheelt gewicht en zeker 25pk (0)

Het idee achter het lampje is me volkomen duidelijk alleen de werking niet. Ik dacht dat het lampje alleen uit of aan gaat en niet kan pulseren.
Maar als ik je reactie begrijp kan die dus ook pulseren? Ik had het idee dat het wellicht ook met de weerstand in de kabels te maken kon hebben.
Ik zal morgen eens de laadspanning doormeten, deze moet ong 14,7 volt zijn toch?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Nee, dat lampje knippert soms maar wat inderdaad als de koolborstels bijna op zijn, simpelweg omdat de koolborstels net geen contact maken en daardoor het lampje net gaat branden.. of net niet :p
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

Ik heb dezelfde ervaring gehad en toen was 't ook de dynamo. En inderdaad niet constant het lampje branden. Soms ging ie weer uit als ik over een hobbel reed en de koolborstels weer contact maakten in de dynamo. Succes ermee (Y)
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Ik heb een nieuwe dynamo en hij brand juist als ik gas geef..
Voor mij ist denk ik een massa probleem.
FunkyFresh
Berichten: 121
Lid geworden op: di 23 sep 2008 19:01
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Probleem opgelost, het waren niet de koolborstels maar een regelaar.
Er zit nu een gereviseerde dynamo in en hij doet het weer prima.
Trouwens voor een zeer schappelijke prijs en zeer snel bij DSA in Dordrecht. Wie weet handig voor iemand anders!?
Plaats reactie