dashboard verlichting werk niet meer

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Snotpork
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 1 apr 2002 0:00
Locatie: Gouda

Heb al een paar topics gevonden en gelezen, het één en ander nagekeken maar ... werkt nog steeds niet.

Met tanken kwam ik er achter dat me linker licht het niet meer deed. En s'avond viel me op dat me dashboardverlichting het niet meer deed. Ook het controlelampje van me licht werkt niet, de andere wel (stadslicht ?).
Heb al gekeken of 't aan de zekering(en) lag maar die waren nog heel. Linker lampje is ook nog heel zo op het gezicht, geen gebroken gloeidraadje.
Andere controle lampjes zoals bv handrem, mistlicht enzo werkt nog wel.
Verlichting van de verwarming en klokje ook niet, maar dat was al een tijdje zo.

Ook las ik hier ergens dat er een dimmer in je auto zit / kan zitten, kan het daar aan liggen ?

Waar kan het nog meer aan liggen wat ik nog kan nakijken ?
Snotpork
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 1 apr 2002 0:00
Locatie: Gouda

Niemand ?

Heb ondertussen koplamp er uit geschroefd, gekeken of de bekabeling van/naar de koplamp goed zat en massapunt wat daar in de buurt zit zat ook goed vast.
Alle zekeringen doorgemeten met multi-meter (doorgepiept) maar ... nog steeds niks.

Heb ook de schakelaar (elec. raam) opnieuw netjes aangesloten omdat op een gegeven moment toen ik raam open wilde doen de verlichting in eens ging branden. Ook geen effect gehad.
Ik ga zo ook even de andere schakelaar, die er naast zit, verangen want daar zijn die gele dingetjes van afgebroken binnenin. In eentje ervan zit een klein lampje. Misschien heeft dat er mee te maken. Misschien ook niet maar proberen kan altijd.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen, waar ik naar kan kijken ?
Zometeen maar eens op zoek naar massapunt onder me dashboard. Misschien is daar iets mis.
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

zekering van je verlichting links zit ook het dash op geloof ik.\
Check het eens goed, ik heb ooit ook zitten kloten omdat de zekering goed leek, andere zekering en het werkte allemaal weer.
Plaats reactie