Weet iemand toevallig hoeveel nm de standaard koppeling(geen idee welk merk erin zit) aan kan?
Mijn koppeling slipt en wordt momenteel vervangen met een exemplaar van Luk en daarvan kan ik ook al geen specs vinden
Maximale koppel Renaul Megane 3 TCE180
Voor zover ik weet is deze hetzelfde als een Megane 3 rs maar kan het mis hebben.
Zou prima moeten kunnen dus, wel raar dat ie slipt op standaard vermogen....
Zou prima moeten kunnen dus, wel raar dat ie slipt op standaard vermogen....
Als de koppeling altijd bediend wordt met relatief veel slip of veel km's gemaakt heeft is er natuurlijk niets vreemds aantutuur schreef:Voor zover ik weet is deze hetzelfde als een Megane 3 rs maar kan het mis hebben.
Zou prima moeten kunnen dus, wel raar dat ie slipt op standaard vermogen....
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 9 jun 2016 10:50
- Car: Renault Megane TCE18
Hij is wel gechipped door Henk (348nm) juni jl., maar als dit dezelfde koppeling is als die in de RS dan zou dit dus eigenlijk geen probleem moeten zijn.
Ik heb ook geen idee hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan, maar ik heb er 20.000km netjes mee gereden. Er staat nu 103.000 op de teller.
Ik ga er maar even vanuit dat het dan gewoon slijtage is : - )
Ik heb ook geen idee hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan, maar ik heb er 20.000km netjes mee gereden. Er staat nu 103.000 op de teller.
Ik ga er maar even vanuit dat het dan gewoon slijtage is : - )
- Triggerhappy
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
Ditzelfde euvel heb ik ook gehad, ook kort na het chippen. Geloof niet dat het dezelfde koppeling is als in de RS hoor. De dealer zei in ieder geval dat het gewoon botte pech was en die extra 50Nm niet de oorzaak was van het chippen. Aan de koppelingsplaten overigens was niets te zien na het uitbouwen ervan.
Inmiddels rijd ik alweer ettelijke 10.000kms met de vervangen koppeling zonder problemen.
Groet,
een mede gechipte TCE180er
Inmiddels rijd ik alweer ettelijke 10.000kms met de vervangen koppeling zonder problemen.
Groet,
een mede gechipte TCE180er
In dat geval lijkt het er idd op dat de koppeling inderdaad minder sterk is, hier was ik niet van op de hoogte. Als check zou je voor de zekerheid de hydraulische koppeling nog eens laten ontluchten, dit kan ook wel eens slip veroorzaken
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ik heb me laten vertellen dat de TCE180 niets heeft van de RS.tutuur schreef:In dat geval lijkt het er idd op dat de koppeling inderdaad minder sterk is, hier was ik niet van op de hoogte. Als check zou je voor de zekerheid de hydraulische koppeling nog eens laten ontluchten, dit kan ook wel eens slip veroorzaken
De GT220 daarentegen wel, staat daarom op het lijstje bij mij mocht ik niet meer hoeven te dieselen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Hij heeft in ieder geval het nieuwe type motor dus dat is al een goed begin!
- Triggerhappy
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
De Tce180 heeft wel overeenkomsten met de motor van de RS, het is tenslotte een F4R, maar er zijn ook grote verschillen. De tce220 is daarintegen wel weer gelijk aan de RS. In mijn geval is er iets mis geweest in de drukgroep vermoedelijk die mee vervangen is. Heb de vraag ooit aan Ren. NL voorgelegd naar de verschillen tussen de beide motoren, kan de mail nog eens opzoeken.
Ben benieuwd! Zou zelf niet veel meer verwachten dan injectoren, compressieverhouding en turbo
- Triggerhappy
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
Een hier het citaat van Renault NL destijds (2014) op mijn vraag naar de verschillen tussen de GT220 en de TCE180:
In grote lijnen dus een ander onderblok en turboEr zijn veel verschillen. De grootste verschillen zitten in de Turbo heeft andere karakteristieken. De onderblok (zuigers) en daarmee compressieverhouding is hoger van GT /RS tav TCe180 naast uiteraard de softwareverschillen. Het totale karakteristiek van de motor is anders. GT220/RS265 zijn sportiever van de tCe 180. Gt220 en RS265 hebben naast software ook kleine hardwarematige verschillen.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Daarom maar ooit aan de GT220, want tegen die tijd is een RS wel een beetje te hardcore voor Opa.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Zoals gezegd dus, zuigers en turbo. Niet zo schokkend dus!
Welke analfabeet heeft dat geschreven trouwens?
Welke analfabeet heeft dat geschreven trouwens?
bij het vervangen van de koppeling, moet dan ook het massavliegwiel gedaan worden?? (kmstand is +/-135000)
Degene die de koppeling al hebben vervangen, wat waren jullie kwijt ongeveer? en was dat bij de Renault met originele parts, of met andere merk onderdelen?
Degene die de koppeling al hebben vervangen, wat waren jullie kwijt ongeveer? en was dat bij de Renault met originele parts, of met andere merk onderdelen?
downsizing it will be....from 4.3 V8 to 2.0 turbo....
- Triggerhappy
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
Vliegwiel is blijven zitten. Ik heb overwogen destijds om een upgrade te doen op de koppeling van Fuchs, uiteindelijk op advies van de dealer (en ook wel beetje omdat ik dan geen gebruik kon maken van de coulanceregeling) heb ik dit niet gedaan.
Er zijn in mijn geval dus enkel originele onderdelen gebruikt. Drukgroep is wel meevervangen, waar waarschijnlijk ook het probleem in zat.
Kosten... uit mijn hoofd gezegd rond de 1400 euro ex coulance..
Er zijn in mijn geval dus enkel originele onderdelen gebruikt. Drukgroep is wel meevervangen, waar waarschijnlijk ook het probleem in zat.
Kosten... uit mijn hoofd gezegd rond de 1400 euro ex coulance..