Ik kan bij mijn Megane Rs PH2 max 44 liter tanken terwijl het 60liter zou moeten zijn. Dan geeft boardcomputer -- aan wat je kan rijden en staat het metertje echt op zijn uiteinde op rood.
Weet iemand hoe dit kan.
Mijn vrouwtje rijd max 350-360km op 1 tank (wel tussendoor) naar haar werk op een afstand van 11km enkel.
Nee ze rijd niet hard
Auto is wel gechipt bij Fastchio Stage 1.
Megane 225 tank
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Ik haal de 450-550km altijd wel, gaat dan 45-50liter in. Dit is gecombineert, woonwerk kilometers is 100op de cc.
Binnendoor geef ik hem de sporen. De megane is ook door fastchip onderhande genomen
Hoe was het verbruik bij Tom en Dennis?
Binnendoor geef ik hem de sporen. De megane is ook door fastchip onderhande genomen
Hoe was het verbruik bij Tom en Dennis?
Racing is the best way to convert money into noise
Ik ga inderdaad binnekort even tank leegrijden met een jerrycan erbij.
RS mag zuipen natuurlijk maar dit vind ik raar ivm rijstijl vrouwtje. Met mij rijstijl zou het kunnen gezien ik alles op zijn flikker geef zodra ze warm zijn
Op diverse UK forums lees ik ook dat ze maar 45liter kunnen tanken. Ga er is achterna.
Verbruik bij Tom was wat minder zoals hij vertelde. Denk zelf ook wel dat het door de dumpvalve kan komen die op constante snelheid continu sist. Krijg hem met geen veer/shim stil. Heb daar gelukkig een Forge uprated diverter valve voor besteld zal zien of dat wat scheelt.
RS mag zuipen natuurlijk maar dit vind ik raar ivm rijstijl vrouwtje. Met mij rijstijl zou het kunnen gezien ik alles op zijn flikker geef zodra ze warm zijn
Op diverse UK forums lees ik ook dat ze maar 45liter kunnen tanken. Ga er is achterna.
Verbruik bij Tom was wat minder zoals hij vertelde. Denk zelf ook wel dat het door de dumpvalve kan komen die op constante snelheid continu sist. Krijg hem met geen veer/shim stil. Heb daar gelukkig een Forge uprated diverter valve voor besteld zal zien of dat wat scheelt.
Ik kom altijd tussen de 45-50 liter uit als ik ga tanken. En de laatste tijd kan ik best ver (500-600km) hierop omdat ik vaak op saaie 80 of 100km wegen rij in Duitsland waar je niet door kunt rijden.
Vond het ook altijd vreemd dat overal staat dat ik een 60 liter tank zou hebben. Heb het nog niet getest door leegrijden.
Vond het ook altijd vreemd dat overal staat dat ik een 60 liter tank zou hebben. Heb het nog niet getest door leegrijden.
Megane R26 -> Megane 4 RS
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
60 liter geloof ik niet zo .
Meestal tank ik zo'n 45 liter...en dan rij ik al ff op reserve..
1:10 gemiddeld.
En vergis je niet op de korte afstandjes zuipt ie t meest zeker als ie koud is. Al rij je nog zo rustig.
O mijne is ook gechipt
Meestal tank ik zo'n 45 liter...en dan rij ik al ff op reserve..
1:10 gemiddeld.
En vergis je niet op de korte afstandjes zuipt ie t meest zeker als ie koud is. Al rij je nog zo rustig.
O mijne is ook gechipt
616,4km 53,28 lt en toen kon ik nog volgens boordcomp nog 58 km rijden dus de 60 lt tank zou moeten kloppen
Consumption: 8,47 l/100km 26.427 km and 2.239 l gewoon door rijden
Consumption: 8,47 l/100km 26.427 km and 2.239 l gewoon door rijden
gr leo
bekijk de R26 viewtopic.php?p=2358329#p2358329
bekijk de R26 viewtopic.php?p=2358329#p2358329
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Gisteren getankt, 48liter ging er erin. Gemiddeld 1op11,3 met de afgelopen tank gedaan. 95% woon werk meters, fun meters zit er niet in op de winterbandjes
Racing is the best way to convert money into noise
Vandaag afgetakt.. Weer 1 op 6.
Dit vind ik echt extreem. 2 maten van me rijden ook hothatch''s. 1 een 130i en de andere een audi S3 uit 2009,
Die komen niet onder de 1 op 9 in de stad
Ik ga mijn auto is goed nakijken.
Ben vandaag tevens in Son geweest. Een bekende gasinbouwer die ik ken vanuit mijn werk(automonteur) die op alles wat exclusief is en een turbo heeft lpg opbouwd. Rijd zelf een volvo V70r met 385pk op gas.
Hij heeft me een mooie optie voorgesteld met een gasinstallatie met injectors die per cilinder tot 75pk kunnen gaan.
Dus max 300pk op gas. Die tevens automatisch op benzine overspringt zodra je meer als 70% van je vermogen vraagt. Sommige zullen zeggen dat dit niet kan omdat het een "RS" is. Maar voor mij is het niet meer dan een 2.0 met een Turbo waar mijn vrouw jaarlijks 12a15 dkm rijd.
Als het een Audi RS6 was zou ik nog achter mijn oren krabben. Dus ben nu even aan het tobben...Ga ik er lpg inzetten en 1a2 jaar mee doorrijden. (Kosten zijn er na 7500km eruit en 15euro meer mrb permaand) of ga ik hem te koop zetten en opzoek naar een V70R.
Denk denk. . .
Dit vind ik echt extreem. 2 maten van me rijden ook hothatch''s. 1 een 130i en de andere een audi S3 uit 2009,
Die komen niet onder de 1 op 9 in de stad
Ik ga mijn auto is goed nakijken.
Ben vandaag tevens in Son geweest. Een bekende gasinbouwer die ik ken vanuit mijn werk(automonteur) die op alles wat exclusief is en een turbo heeft lpg opbouwd. Rijd zelf een volvo V70r met 385pk op gas.
Hij heeft me een mooie optie voorgesteld met een gasinstallatie met injectors die per cilinder tot 75pk kunnen gaan.
Dus max 300pk op gas. Die tevens automatisch op benzine overspringt zodra je meer als 70% van je vermogen vraagt. Sommige zullen zeggen dat dit niet kan omdat het een "RS" is. Maar voor mij is het niet meer dan een 2.0 met een Turbo waar mijn vrouw jaarlijks 12a15 dkm rijd.
Als het een Audi RS6 was zou ik nog achter mijn oren krabben. Dus ben nu even aan het tobben...Ga ik er lpg inzetten en 1a2 jaar mee doorrijden. (Kosten zijn er na 7500km eruit en 15euro meer mrb permaand) of ga ik hem te koop zetten en opzoek naar een V70R.
Denk denk. . .
Wil dat zeggen dat als je een RS liefhebber bent op geen enkele cent meer moet letten? Dus geen brembo hc's bestellen via mister-autoparts maar via de dealer originele schijfjes? Geen einddemper meer onderuit slijpen maar meteen voor een full titanium uitlaatlijn? Geen 98euro maar Ultimate 102 tanken voor 2euro de liter?
Ik vind de auto mooi maar verbruik vind ik gewoon abnormaal bij rustig gebruik waar er niet tot nauwelijk over 3000 toeren word gegaan door me vrouw.
Als ik op de rustige kilometers kan besparen door middel van "gas" en zelf hard rijd op benzine wanneer ik hem zelf mee heb lijkt gas mij een goeie oplossing.
Ik vind de auto mooi maar verbruik vind ik gewoon abnormaal bij rustig gebruik waar er niet tot nauwelijk over 3000 toeren word gegaan door me vrouw.
Als ik op de rustige kilometers kan besparen door middel van "gas" en zelf hard rijd op benzine wanneer ik hem zelf mee heb lijkt gas mij een goeie oplossing.
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Eeens! Het is en blijft een daily voor je vrouw dus er moet geen abnormaal verbruik zijn voor de dagelijkse meters.
Heeft niks met liefhebberij te maken maar met hoe het in jou situatie past
Over de gas ombouw kan ik enkel zeggen dat het wellicht lastiger word om hem te verkopen. Als je daar vrede mee hebt zeker doen. Beste van beide werelden voor jou
Heeft niks met liefhebberij te maken maar met hoe het in jou situatie past
Over de gas ombouw kan ik enkel zeggen dat het wellicht lastiger word om hem te verkopen. Als je daar vrede mee hebt zeker doen. Beste van beide werelden voor jou
Racing is the best way to convert money into noise
Dat is mijn punt ook inderdaad.
Verkoop is mijn enige twijfel nog inderdaad. Km stand is nu 94dkm.Als we perjaar van 15dkm uitgaan zal die na 2 jaar op 125dkm zitten. Voor een auto van 2006. Inbouwer wil hem express niet op 100% gas laten lopen zodat we niet perongeluk op gas blijven door gassen.Ergste slijtage is op hoge toeren.Maar F4R motoren zijn goed en zie geen problemen.
Twijfel over vialle lpi installatie met 4injectors of prins autogas met 5 injectors. 1per cilinder en 1 extra verrijkinh in inlaatbuis.
Verkoop is mijn enige twijfel nog inderdaad. Km stand is nu 94dkm.Als we perjaar van 15dkm uitgaan zal die na 2 jaar op 125dkm zitten. Voor een auto van 2006. Inbouwer wil hem express niet op 100% gas laten lopen zodat we niet perongeluk op gas blijven door gassen.Ergste slijtage is op hoge toeren.Maar F4R motoren zijn goed en zie geen problemen.
Twijfel over vialle lpi installatie met 4injectors of prins autogas met 5 injectors. 1per cilinder en 1 extra verrijkinh in inlaatbuis.
als de gas installatie goed is waarom zou die dan lastiger te verkopen zijn? helemaal met de huidige lpg prijzen en als je nap hebt bij de verkoop is dat helemaal top toch? alleen met hoge km standen is lpg lastiger te verkopen. maar als je pas bij 100K een lpg installatie laat inbouwen rijd je lijkt me er zo nog 2ton bij. dus ipv verkopen lachen en door rijden.
die 5 injectoren klinkt helemaal top. is dat vloeibaar of dampgas? lpi is vloeibare injectie en die pompen hadden vroeger veel te lijden. tegenwoordig niet meer.
die 5 injectoren klinkt helemaal top. is dat vloeibaar of dampgas? lpi is vloeibare injectie en die pompen hadden vroeger veel te lijden. tegenwoordig niet meer.
Lpi gaat niet meer door(vialle) ben aan het rondbellen geweest dus veel negatieve reacties op vialle.
Er komt nu prins of bcr gas in met 5injectors.
Dat dacht ik net ook aan. Ik kan hem voor me eigen houden en me clio op gas met 2.5 ton eruit doen.
Koop ik voor me vrouwtje een mooie twingo.
Er komt nu prins of bcr gas in met 5injectors.
Dat dacht ik net ook aan. Ik kan hem voor me eigen houden en me clio op gas met 2.5 ton eruit doen.
Koop ik voor me vrouwtje een mooie twingo.
Inderdaad Daan.
Ik heb ook geen twijfel over gas en betrouwbaarheid.
A- Bij planken gaat die toch automatisch op benzine.
B- Ik rij zelf een clio 2 initalie 1.6 16v op lpg. 1ste eigenaar heeft het laten inbouwen. inmiddels 250dkm op klok en loopt nog perfect.
En rustig rijden en warm rijden doen we niet aan:).
Ik heb ook geen twijfel over gas en betrouwbaarheid.
A- Bij planken gaat die toch automatisch op benzine.
B- Ik rij zelf een clio 2 initalie 1.6 16v op lpg. 1ste eigenaar heeft het laten inbouwen. inmiddels 250dkm op klok en loopt nog perfect.
En rustig rijden en warm rijden doen we niet aan:).
Met al die korte stukjes die ermee gereden worden is het niet ondenkbaar dat de voorste lambda sonde de geest gegeven heeft.
Ook moet er gekeken worden naar de motor temperatuur of die wel boven de 80 C uitkomt. Zoniet dan blijft ie in de warmloop verrijkingsfase hangen wat een aanzienlijk hoger verbruik oplevert.
- Thermostaat en voorste lambda sonde vervangen.
- 1x per week de auto flink de sporen geven om vervuiling tegen te gaan.
Ook moet er gekeken worden naar de motor temperatuur of die wel boven de 80 C uitkomt. Zoniet dan blijft ie in de warmloop verrijkingsfase hangen wat een aanzienlijk hoger verbruik oplevert.
- Thermostaat en voorste lambda sonde vervangen.
- 1x per week de auto flink de sporen geven om vervuiling tegen te gaan.