ACT: Mégane II

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

poeh, zou het niet weten, ook niet wat de mijne toen gekost heeft,kwam van ebay.co.uk af

maybe bij de dealer navragen...maar ja...das de hoofdprijs dan...
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Stefan S.
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 10:50
Locatie: Twente

Gabri van der Veen schreef:ebay
Dank je (Y)
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

nu weet je ook dat die los kan :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

where would we be without Gabri ? :)
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Laatst gewijzigd door Rik Hamberg op vr 16 mei 2008 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

He Ivo, daar is-ie! :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Mathijsvzuijlen
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 20 jul 2007 17:49
Locatie: Bodegraven

Staat nu ook een stukje over deze brute megane op autoweek:

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8892
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Dit is de R260 toch?

Of nog weer een andere versie :D

Deze week in de Autoweek een test tussen de Mégane RS R260, Golf GTI Edition 30, Focus ST en Astra OPC.

Jawel, de Mégane wint! :worship:


Woensdag avond stond ik oog in oog met een wit exemplaar van de R260.
Bij m'n pa op het werk werd deze afgeleverd aan een klant. Allemachtig wat een dikke bak!

Vraagje aan Ivo, hoe verloopt de tuning als de 5000km erop zitten? is dit puur chiptuning, of veranderd er meer?? 8)
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Hoi Adinsx,

De R26-R is zeker een andere versie dan de RS260 die nu ook wordt aangeboden door VKV.

De RS260 is een gekietelde versie van de R26, met 260PK in plaats van 230PK.

Voor meer info: http://www.renaultsportdealer.nl/Conten ... ent_id=212

De R26-R is een uitgeklede versie van de R26, zonder airco, zonder mistlampen, met een rolkooi en zonder achterbank, en dus lichter. Ze zijn nu op de Nürburgring bezig om daar straks een tijd van rond de 8:15 neer te gaan zetten :worship: .

[img]http://i276.photobucket.com/albums/kk17 ... border.jpg[/img]
[img]http://i276.photobucket.com/albums/kk17 ... border.jpg[/img]
[img]http://i276.photobucket.com/albums/kk17 ... border.jpg[/img]
[img]http://i276.photobucket.com/albums/kk17 ... border.jpg[/img]
[img]http://i276.photobucket.com/albums/kk17 ... border.jpg[/img]
[img]http://i276.photobucket.com/albums/kk17 ... border.jpg[/img]
[img]http://i276.photobucket.com/albums/kk17 ... border.jpg[/img]
[img]http://img164.imageshack.us/img164/9394/dsc1869yk3.jpg[/img]
[img]http://img47.imageshack.us/img47/4749/dsc1848iy8.jpg[/img]

Meer hier: http://92.48.110.221/community/showthread.php?t=19487


Groeten,
Rik
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ah inderdaad, nu weet ik weer hoe het zat :)

nog steeds benieuwd overigens hoe de upgrade gebeurd.
als dat puur motormanagement is zou je dus elke Mégane / Laguna GT met de potenste 2.0T motor kunnen upgraden.

Ik rij zelf een Clio RS182, en heb een tijd geleden een dag met een Mégane trophy rond gereden. Heerlijk! ;)

Een gele F1-team Mégane phase 2 is me ook al aangeboden, maar dat heb ik nog maar even niet gedaan :D had de Clio net 1,5 maand :wink:

Lekker rijdt het in ieder geval absoluut!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Stefan S.
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 10:50
Locatie: Twente

Ik ben op zoek naar een mooie dakspoiler voor mijn Megane 2004, hebben jullie goede suggesties?

Deze kwam ik tegen op marktplaats, maar zijn er nog mooiere?????

[img]http://www.mj-carstyling.net/images/ren ... poiler.JPG[/img]
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Rik Hamberg schreef:Hoi Adinsx,

De R26-R is zeker een andere versie dan de RS260 die nu ook wordt aangeboden door VKV.

De RS260 is een gekietelde versie van de R26, met 260PK in plaats van 230PK.

Voor meer info: http://www.renaultsportdealer.nl/Conten ... ent_id=212
Zal ik die foto's maar even gaan maken dan van de week :p
Maarten Minkjan
Berichten: 349
Lid geworden op: do 6 mei 2004 16:05
Car: Clio IV 1.5dci Dyn.
Locatie: Rijssen

Stefan S. schreef:Ik ben op zoek naar een mooie dakspoiler voor mijn Megane 2004, hebben jullie goede suggesties?

Deze kwam ik tegen op marktplaats, maar zijn er nog mooiere?????

Afbeelding
Zoals ik in PM ook al zei zou ik voor orgineel Renault gaan:

Optie 1: Orgineel Renault
[img]http://img.photobucket.com/albums/v647/ ... AAF929.jpg[/img]
Hier zit het 3e remlicht in de spoiler. Kost volgens mij €130 ofzo (excl. spuiten)

Optie 2: Megane GT
[img]http://img.photobucket.com/albums/v647/ ... 314sh7.jpg[/img]

Daarnaast heb je ook nog die van de Megane RS, maar die vind ik zelf minder mooi.
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Kan iemand me vertellen hoe je de onderhouds teller reset.
Een maat van me is wat onderhoud aan het doen aan een megane, en nou vertelde hij me dat er op het display een sleuteltje komt te staan (omdat ie dus onderhoud moet hebben), maar hoe krijg je dat weer weg?
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

die vraag had ik laatst ook en het antwoord staat dacht ik in mn projecttopic

ik heb wel een laguna II dus weet niet of het hetzelfde werkt bij de megane

*edit*
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... start=1085
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

(Y) gaan we eens proberen.
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

T is gelukt hoor.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Filmpje van autoweek met de R26.R in de test :worship:

http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=1110
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

[quote]Geachte dealer,

In dit bericht willen wij u informeren over het productie-einde van de Mégane 2 RS versies. In navolging van de Mégane 2 5- en 3-deurs zal nu ook de productie van de RS stoppen.

Mégane RS CUP
Vanaf heden is de Mégane RS CUP niet meer te bestellen. De productie van deze versie stopt per direct.

Mégane RS en F1 team R26
De laatste productieweek van de Mégane RS en F1 team R26 is week 12 in 2009.quote]
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Rob1984
Berichten: 5
Lid geworden op: do 13 aug 2009 13:30
Locatie: Giessenburg

(Excuses voor het omhoog halen van oude topics)

Overigens is de garantie niet weg al laat je een GT chippen
Ik heb de 2.0 dCi uitvoering en haar laten chippen door Renault zelf, waardoor de fabrieksgarantie van 3 jaar gewoon geldig blijft.
Nu 182 pk ipv de 150 pk, er zou nog 30 pk bij kunnen volgens Renault.
Ik weet nog niet wat de top is met de diesel maar 220 heb ik al gereden met nog gas over...binnenkort maar eens naar de NurburgRing om te testen.

Ik heb haar nu een maand en bevalt me prima, ze rijdt heerlijk en qua comfort is renault altijd een stap voor geweest. Ik heb ook gekeken voor een RS230 en RS260, maar vielen te veel buiten mn budget. Zelfs de Sport is nog behoorlijk prijzig als tweedehands.

Mijne is antreciet en ik wil er een Viper striping op laten zetten, in een iets lichtere kleur dan de carosserie, heeft iemand een goed adresje hiervoor, geld speelt geen rol. Heb liever dat het duurder is en dat het goed is, dan een floeperd die goedkoop is en het verkloot zeg maar.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Rob1984 schreef:(Excuses voor het omhoog halen van oude topics)
Overigens is de garantie niet weg al laat je een GT chippen
Ik heb de 2.0 dCi uitvoering en haar laten chippen door Renault zelf, waardoor de fabrieksgarantie van 3 jaar gewoon geldig blijft.
Nu 182 pk ipv de 150 pk, er zou nog 30 pk bij kunnen volgens Renault.
Ik weet nog niet wat de top is met de diesel maar 220 heb ik al gereden met nog gas over...binnenkort maar eens naar de NurburgRing om te testen.
Max. 62 pk erbij door het chippen volgens Renault? Lijkt mij wel erggg veel? Waarom zou de top hoger liggen? Omdat de toerenbegrenzer later ingrijpt? Er veranderd toch niets aan de overbrenging?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Rob1984 schreef: Mijne is antreciet en ik wil er een Viper striping op laten zetten, in een iets lichtere kleur dan de carosserie, heeft iemand een goed adresje hiervoor, geld speelt geen rol. Heb liever dat het duurder is en dat het goed is, dan een floeperd die goedkoop is en het verkloot zeg maar.
Of een fatsoenlijke sticker/reclameboer zien te vinden. met de mogelijkheid dat je de strepen er in de toekomst nog af kan halen. (probeer het eens bij Ad van Haperen hier op het forum, maar ik weet niet of hij een complete auto kan/wil doen)

Of ga opzoek naar een schadehersteller/spuiter :wink: Maar dan is het permanent.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ga dan ook maar een andere turbo monteren want anders red je het niet volgens mij :)
Rob1984
Berichten: 5
Lid geworden op: do 13 aug 2009 13:30
Locatie: Giessenburg

Sander2 schreef:Max. 62 pk erbij door het chippen volgens Renault? Lijkt mij wel erggg veel? Waarom zou de top hoger liggen? Omdat de toerenbegrenzer later ingrijpt? Er veranderd toch niets aan de overbrenging?
Een dieseltje kunnen ze blijkbaar behoorlijk opkrikken, ik heb er minder verstand van dan de specialisten van Renault.
Maar wat ik dan niet snap, bij autoweek hebben ze een testrapport van de GT 2.0 dCi. Daar schrijven ze dat de auto een topsnelheid van 210 km/h heeft. Ik reed gewoon op vlak wegdek, bijna geen wind en dan toch 220 rijden en gas over hebben. Of de vorige eigenaar heeft er mee laten knutselen of het testrapport klopt niet.
Er wordt ook aangegeven dat je met 8,6 sec. op 100 km/h zit, hoeveel is dat ongeveer met 32 pk meer? Iets sneller neem ik aan...

(een kennis van me heeft zn vw pheaton laten chippen en daar komt 85pk bij, van 275 naar 360, dus waarom niet nog eens 30 pk met die van mij?)
Gerald schreef:Of een fatsoenlijke sticker/reclameboer zien te vinden. met de mogelijkheid dat je de strepen er in de toekomst nog af kan halen. (probeer het eens bij Ad van Haperen hier op het forum, maar ik weet niet of hij een complete auto kan/wil doen)

Of ga opzoek naar een schadehersteller/spuiter :wink: Maar dan is het permanent.
Ik ga de striping er niet op laten spuiten, stickers zijn nog te vewijderen inderdaad.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Verschil in snelheid: tellersnelheid en fabrieksopgave uit het boekje.

Een Renault met een 2.0 DCI is geen VW Pheaton met een dikke motor. Appels en peren. Ga maar eens op een site van een chiptuner kijken, neem Ziptuning, daar staat het bijvoorbeeld op de site wel redelijk in grote lijnen wat voor vermogens je uit de verschillende auto's haalt met chippen.
Rob1984
Berichten: 5
Lid geworden op: do 13 aug 2009 13:30
Locatie: Giessenburg

Ik ben dr uit, het vermogen met 32 pk, is er mondjesmaat mee vooruit gegaan en is de topsnelheid iets hoger dan de aangegeven 222 km/h (gechipt) Ik zou zeggen dat ie echt niet harder gaat dan 228/229 km/h op de teller uiteraard. Dus dan zou de theorie kunnen kloppern van 222 km/h redelijk mits deze snelheid een geeikte snelheid is... en praktisch bewezen.
Verder heb ik nog eens geinformeerd naar het chippen van de megane gt, er zou inderdaad nog wat pk's bij kunnen, maar komt niet ten goede van de motor. Bij 32 pk extra, is er garantie, daarboven niet meer.
Over de striping ben ik nog steeds niet uit, ben nog steeds aan het uitwerken wat het mooist is.
xshadow
Berichten: 1
Lid geworden op: do 3 sep 2009 8:35
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Hallo, ik heb vandaag een dubbel din radio met navi ingebouwd en kwam er helaas achter dat het frame wat je als laatste plaatst niet echt mooi aansluit op het console, heeft iemand enig idee waar je dit soort frames kan kopen of bestellen, het is voor een megane cabrio uit 2004
alvast bedankt
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Ik ga van het weekend met een vriend van mij mee die een RS wil kopen.

Zijn er bepaalde zwakke punten waar we op moeten letten??
Synchro
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 2 dec 2007 19:07
Locatie: Hulsberg

iemand die mij meer kan vertellen over de megane grandtour 1600 16v?

Renault Mégane 1.6 16V GRAND TOUR

Prijs € 11.950
Carrosserievorm Stationwagen
Transmissie Handgeschakeld
Bouwjaar 2006-08
Brandstof Benzine
Kleur Zwart
Aantal deuren 5
Kilometerstand 48.021 km

wat mij tot nu toe opvalt is dat de complete kabelkoom vervangen is i.vm. diverse storingen, en de auto 2 eigenaren gehad heeft.
nu was mijn vraag of dit model zo zijn minpunten heeft? en zo ja welke?
(Y)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Oke, 2 vraagjes betreft een Megane II ph I station uit dec 2004:

- De airco werkt niet. Heb er zelf niet heel goed naar gekeken, maar hij wordt maar erg slecht koud. Vorig jaar is er al nieuw koelmiddel ingegaan en afgeperst. Nu zegt de dealer dat er een leiding lekt bij de condensor, waardoor de leiding en de condensor vervangen moeten worden. Zeg niet dat het niet kan, maar het klinkt mij wat overdreven in de oren? Of de aansluiting bij de condensor is kapot of de slang, maar toch niet beide? Prijzig geintje, €950.-
Iemand ideeen? Het zijn vooral de uren die het hardste doortikken, maar is het ook moeilijk werk, maw, hoeveel werk is het voor een leek als ik? (Lees, nooit een Megane II meer aan gedaan dan de ruitenwisser vloeistof vullen)

- het motorstoringslampje brandt sinds een tijd. Dealer heeft uitgelezen, EGR klep schoongemaakt en dat moest m zijn. Dat was ook zo voor een week, toen brandde het weer. Ik vertrouwde die klep ook niet helemaal aangezien deze wat vettiger was, dan de mijne uit mijn Clio. Nu hebben we de egr klep van mijn clio en die van zijn megane even uitgewisseld. Bij hem blijft het lampje branden en bij mij gebeurt er niets, voor wat mij betreft is zijn EGR klep dus gewoon goed?
Opties blijven het gaspedaal en..?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zitten dit slang en condensor aan 1 stuk? waarom anders beiden vervangen zou ik ook zeggen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik weet niet hoe dat zit, ding zit rechtsvoor onder de koplamp achter de bumper geloof ik, dus geen idee. Maar dit was exact mijn gedachte!
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

niet gewoon simpel airco leeghalen, aansluiting slang/condensor loshalen en een nieuw o-ringetje tussen zetten?
bij het vullen wat fluor toe (laten) voegen en je kan precies zien waar die daarna nog lekt, als die echt lek is.. toch?
Plaats reactie