ACT: Mégane II

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dat lijkt mij dus ook, maar vorig jaar is de airco ook al bijgevuld/opnieuw gevuld, dus ik gok dat daar toen ook al iets mis is geweest. Weet iemand waar de consensor precies zit bij zo'n ding?
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

De condensor zit achter de voorbumper voor de radiateur. De waterafscheider zit onder de rechter koplamp. (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

een condensor zit altijd bij de rad. die is dus makkelijk te vinden.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ja, maar kun je daaar ook makkelijk bij, bij zo'n grote voorbumper als de megane? Die zal er wel afmoeten ?
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dat stelt niet zo heel veel voor, 2 torx + 3 boutjes aan de onderkant, en de plastic busjes aan de bovenkant. Vergeet niet halverwege als je de bumper los hebt de mistlampen even los te halen, indien aanwezig.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

bumper is er zo vanaf

Haas, kan jij op t werk airco leeghalen, afvullen enzovoorts?

anders ff kijken of je iets ziet van een rotte condensor (ouderdom?), filter/droger misschien kapot? aansluitingen ff nakijken enzovoorts

systeem leegtrekken, ff de o-ringetjes vernieuwen bij de aansluitingen op de condensor en de filter/droger, dan met de aircokast t systeem op druk zetten en wat standtijd geven, dan zie je snel zat of er ergens een lek zit.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hebben we geen apparatuur voor hier.. Sja, denk dat hij het maar moet laten doen. Heb er eigenlijk geen tijd voor en geen zin eerst de halve auto te moeten slopen om wat te vervangen, zonder dat ik weet of ik wel het juiste vervang... :S

Dank voor het meedenken in ieder geval!


Misschien nog suggesties voor de EGR klep?
Sanderrs
Berichten: 924
Lid geworden op: do 7 jun 2007 17:08
Contacteer:

Past banden maat 245/40/18 op een standaard velg van de megane rs? Standaard zit er 235/40/18 op.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

tuurlijk past dat....
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Sanderrs schreef:Past banden maat 245/40/18 op een standaard velg van de megane rs? Standaard zit er 235/40/18 op.
Da's wel erg breed voor in de winter... :lol: Standaard is trouwens 225-40-18, 235-40-18 is het sportonderstel.
Cleaned Style
Projecttopic
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Kan de schakelaar voor de achteruitrijlichten uit de bak gedraaid worden
zonder verlies van bakolie?
Heb geen verlichting meer bij het achteruitrijden,neem aan dat dat het euvel is. (lampjes zijn oke)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Zijn er hier mensen die ook problemen hebben met hun Megane RS wielen? Mijne zien als volgt uit na stralen en epoxy, vooraf zat er wat oxidatie op. Nu zitten er kraters in (N)

Morgen maar eens bij de dealer vragen hoe ze dit op gaan lossen zonder dat het mij geld kost (0)

[img]https://lh6.googleusercontent.com/_V-7j ... G_5018.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op di 5 jun 2012 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Waarom zou de dealer dit oplossen? En moesten die (nieuwe) velgen al gestraald worden?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Is het niet zo dat bv magnesium velgen niet gestraald mogen worden? Wellicht dat dit ook zo'n legering is?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Zoals ik beschreef, de velgen waren qua lak aangetast, en wat je op de foto's ziet zat onder de oxidatie. Met stralen heeft het niks te maken, het is plaatselijk en alleen waar de oxidatie zat.

Waarom zou Renault zoiets oplossen? Product aansprakelijkheid lijkt me, ik zou er in elk geval niet blij mee zijn als mn 4 jaar oude velg zo uitzag. Aangezien ik ze netjes wilde hebben liet ik ze stralen, niet wetende dat ze zo erg aangetast zouden zijn.

Heb hier tig tiental lichtmetalen wielen liggen die 5x ouder zijn, zonder die problemen :p
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Damnz, ik zie het voor het eerst. Erg vreemd dit hoor (N)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Op het Autoweekforum kwamen er foto's voorbij van de 18" Laguna GT velgen die na 2 jaar al blaasjes vertoonden en oxidatie.

Weet eigenlijk niet welke actie Renault NL daar op ondernomen heeft...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
gerben companjen
Berichten: 6
Lid geworden op: do 30 dec 2010 12:33
Locatie: Vriezenveen - Twente

Jean-Paul-S schreef:Zijn er hier mensen die ook problemen hebben met hun Megane RS wielen? Mijne zien als volgt uit na stralen en epoxy, vooraf zat er wat oxidatie op. Nu zitten er kraters in van een paar mm diep (N)

Morgen maar eens bij de dealer vragen hoe ze dit op gaan lossen zonder dat het mij geld kost (0)

[img]https://lh6.googleusercontent.com/_V-7j ... G_5018.jpg[/img]

[img]https://lh6.googleusercontent.com/_V-7j ... G_5016.jpg[/img]
Ik heb mijn velgen(stnd velgen)ook laten stralen, maar geen enkele krater in de velg. Als je naar de plaats van de schade kijkt zou je haast zegen dat er een productie fout inzit. vindt het wel vreemd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Adinsx schreef:Op het Autoweekforum kwamen er foto's voorbij van de 18" Laguna GT velgen die na 2 jaar al blaasjes vertoonden en oxidatie.

Weet eigenlijk niet welke actie Renault NL daar op ondernomen heeft...
Heb het inderdaad teruggevonden. Wat hij heeft is een lakprobleem, wat in de toekomst inderdaad kan voortgaan in oxidatie. Wat opvalt is dat het overal op hoekjes begint bij hem, dat is meestal het geval.

Bij mijn wielen is het echter willekeurig, van randen tot midden in het velgbed.
Ik heb mijn velgen(stnd velgen)ook laten stralen, maar geen enkele krater in de velg. Als je naar de plaats van de schade kijkt zou je haast zegen dat er een productie fout inzit. vindt het wel vreemd.
Stralen staat er gewoon los van :) Wat met lak heel onschuldig leek, resulteert nu in een gehavende velg.

Hij ligt bij Renault en zij gaan er nu verder mee (Y)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Klopt het dat de Phase 2 RS 2 verschillende soorten navigatiesystemen af-fabriek kent?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Wie o wie? :wink:
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

DennisT schreef:Klopt het dat de Phase 2 RS 2 verschillende soorten navigatiesystemen af-fabriek kent?
ik durf het je niet te zeggen maar het klinkt wel logisch. Ph2 zijn toch nieuwe en dus ook nieuwe software en dergelijke.

De renault dealer zou je dat toch moeten kunnen vertellen?
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

DennisT schreef:Klopt het dat de Phase 2 RS 2 verschillende soorten navigatiesystemen af-fabriek kent?
Ehmm, ja toch, Pictogrammen-Navigatie en 16:9 Beeldscherm-Navigatie.

Tenminste dat is op de Phase 1 wel geleverd, wellicht dat de Pictogrammen-Navigatie niet meer op de Phase 2 leverbaar was, want volgens mij ben ik dat nog niet tegengekomen :smile: .
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik bedoel verschillen in phase 2 modellen. Ik zie wel verschillen in de schermen (recht omhoog vanuit dash of klapscherm uit dash) maar vraag me af of er ook andere hardware achter steekt.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Rik Hamberg schreef:
DennisT schreef:Klopt het dat de Phase 2 RS 2 verschillende soorten navigatiesystemen af-fabriek kent?
Ehmm, ja toch, Pictogrammen-Navigatie en 16:9 Beeldscherm-Navigatie.

Tenminste dat is op de Phase 1 wel geleverd, wellicht dat de Pictogrammen-Navigatie niet meer op de Phase 2 leverbaar was, want volgens mij ben ik dat nog niet tegengekomen :smile: .
Ik ben eens aan het kijken voor een Meg 2 gt, en nu zijn hier ook 2 varianten. 1 variant klapt uit en heeft een full map navi, terwijl de ander met een klein schermpje opereert. Hoe werkt dat kleine schermpje, beetje ala tomtom of met een pijl+afstand bijvoorbeeld?
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Ik had op mijn Megane 2 (phase 1) toen die pictogrammen-navigatie zitten, dat was heel simpel een pijl met afstand (en straatnaam natuurlijk). Zag er behoorlijk eenvoudig uit, maar werkte altijd goed.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Werkt goed alleen is de laatste software van voor 2007.
Er is geen nieuwere versie beschikbaar.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

IS het bekend dat je in ph2 2 soorten koplampen hebt. en dan bedoel ik niet xenon en zonder.

Maar de kleur. Je hebt kennelijk zwart en zilver/chrome.

Zie de donkere zwarte kleur:
[img]http://img485.imageshack.us/img485/2687 ... w034nk.jpg[/img]
[img]http://img485.imageshack.us/img485/7885 ... w047ts.jpg[/img]

en hier naast elkaar

[img]http://img130.imageshack.us/img130/6173 ... xc2ud7.jpg[/img]

[img]http://img412.imageshack.us/img412/1147 ... m01ee2.jpg[/img]
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Die donkere zijn voor zover ik weet R26-R lampen.

Zie: http://www.worldsaparts.co.uk/megane-ii ... units.html
Megane R26 -> Megane 4 RS
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Heb even in het register gekeken en meerdere phase II's hebben ze.
Ook de rode van Peter.

Misschien toch te maken met wel of geen xenon?

[img]http://img143.imageshack.us/img143/9967/10xkph5.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Op de R26 die ik morgen ophaal zitten ook de donkere volgens mij, maar hij heeft geen xenon (niet mogelijk bij de R26).

Rechts komt er tevens een nieuwe koplamp in, dus hoop voor ze dat ze de juiste hebben besteld ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Adinsx schreef:Op de R26 die ik morgen ophaal zitten ook de donkere volgens mij, maar hij heeft geen xenon (niet mogelijk bij de R26).

Rechts komt er tevens een nieuwe koplamp in, dus hoop voor ze dat ze de juiste hebben besteld ;)
Misschien dat ze vanaf 2008 standaard de donkere gebruikten?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Toen ik bovenstaande aan het lezen was, had ik al zo'n vermoeden waar het ook fout kon gaan..

Net mailtje van de verkoper nadat ik mailde of alles volgens planning ging:
Afgezien van de koplamp wel. Helaas hebben we een verkeerde koplamp geleverd gekregen. Morgenvroeg komt de juiste binnen en kunnen we deze erin zetten.
Tot morgen!
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Een van onze keycard's kan alleen nog gebruikt worden om de auto te ver/ontgrendelen,starten lukt niet met deze kaart.
Is dit een bekend euvel als de kaarten ouder worden,wat kan ik er aan doen?
* Megane Grand Tour uit 2004 *
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Is het een handsfree kaart (oftewel, start je hem zonder kaart er in)?
Plaats reactie