ACT: Mégane I

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ok duidelijk, is dit verder een probleem qua veiligheid/apk etc? Oftwel kan je hier zonder problemen mee doorrijden? Hoeveel kost het laten maken? :)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Van de coupe wil ik de snelheidsmetersensor vervangen. Ding ligt hier al, aansluiting lijkt op de gebruikelijke bevestiging van de ouderwetse kabel. Alleen, ik kan de oude sensor niet vinden... Waar moet deze zitten op de versnellingsbak?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
patrick007
Berichten: 5
Lid geworden op: za 5 jun 2010 14:22
Contacteer:

Kan iemand mij eens vertellen waar je op moet letten bij een renault mégane coupé van 1997 ( nieuwere model ).

ik heb er namelijk eentje gekocht van 1997, 137.581km
prijs : 1400€ ( vraagprijs was 1700€ maar na wat afzeiken van banden en klein scheurtje in de bumper kreeg ik hem voor 1400)


wat zijn dan ook de minpunten motorisch of electronisch bij een megane

greetz
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

patrick007 schreef:Kan iemand mij eens vertellen waar je op moet letten bij een renault mégane coupé van 1997 ( nieuwere model ).

ik heb er namelijk eentje gekocht van 1997, 137.581km
prijs : 1400€ ( vraagprijs was 1700€ maar na wat afzeiken van banden en klein scheurtje in de bumper kreeg ik hem voor 1400)


wat zijn dan ook de minpunten motorisch of electronisch bij een megane

greetz
welke motor ligt erin, op gas of op benzine? nieuwere model? 1997 is het allereerste model en de eerste phase.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
patrick007
Berichten: 5
Lid geworden op: za 5 jun 2010 14:22
Contacteer:

Martijn Kool schreef:
patrick007 schreef:Kan iemand mij eens vertellen waar je op moet letten bij een renault mégane coupé van 1997 ( nieuwere model ).

ik heb er namelijk eentje gekocht van 1997, 137.581km
prijs : 1400€ ( vraagprijs was 1700€ maar na wat afzeiken van banden en klein scheurtje in de bumper kreeg ik hem voor 1400)


wat zijn dan ook de minpunten motorisch of electronisch bij een megane

greetz
welke motor ligt erin, op gas of op benzine? nieuwere model? 1997 is het allereerste model en de eerste phase.
1600 benzine

ja is wel ph1 maar niet die met dat rare kontje
ik post zo nog wel even foto grtz
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

stond te koop voor 1450 zo te zien. Distributie fris? Een nieuwe auto moet je gewoon altijd even een beurtje geven en nalopen. Weet zo niet of dit al een blok is met hydr. klepstoters, maar anders zou ik ook de kleppen even stellen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
patrick007
Berichten: 5
Lid geworden op: za 5 jun 2010 14:22
Contacteer:

Tom schreef:stond te koop voor 1450 zo te zien. Distributie fris? Een nieuwe auto moet je gewoon altijd even een beurtje geven en nalopen. Weet zo niet of dit al een blok is met hydr. klepstoters, maar anders zou ik ook de kleppen even stellen.
dit is een andere dan die van mij.
was alleen even voor de foto :)

maar er zit inderdaad bij 120.000 ong een nieuwe distr op
is niet met hydr.
maar ik laat hem sowieso even een beurt geven nog.

maar kun je eens zeggen wat de gebreken zijn van een megane
dus wat nogal snel kapot gaat etc.
grtz
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

PaulM schreef:ok duidelijk, is dit verder een probleem qua veiligheid/apk etc? Oftwel kan je hier zonder problemen mee doorrijden? Hoeveel kost het laten maken? :)
me pa heeft recent de rembekrachtiger laten vervangen. Nu had ie na het vervangen dat er af en toe een lampje op dashboard ging branden na een tijdje rijden (welk lampje het was weet ik zo niet), Zojuist is het probleem erbij gekomen dat de remlichten continue blijven branden. Iemand een idee wat men bij de garage heeft verprutst?

het gaat om een megane scenic phase 2
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik zou ff de remlichtschakelaar controleren bij het rempedaal. Bij het vervangen van je rembekrachtiger moeten ze bij je pedaal zijn en best kans dat er iets mis is gegaan met de aansluiting van de stekker/sensor.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

patrick007 schreef:
Tom schreef:stond te koop voor 1450 zo te zien. Distributie fris? Een nieuwe auto moet je gewoon altijd even een beurtje geven en nalopen. Weet zo niet of dit al een blok is met hydr. klepstoters, maar anders zou ik ook de kleppen even stellen.
dit is een andere dan die van mij.
was alleen even voor de foto :)

maar er zit inderdaad bij 120.000 ong een nieuwe distr op
is niet met hydr.
maar ik laat hem sowieso even een beurt geven nog.

maar kun je eens zeggen wat de gebreken zijn van een megane
dus wat nogal snel kapot gaat etc.
grtz
Is het ook een 1.6e? Dat is een Energy blok en daarbij wil nog wel eens de koppaking het begeven. Ik geloof dat de bobine(s) ook wel een kwaaltje is bij die dingen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Sanderrs
Berichten: 924
Lid geworden op: do 7 jun 2007 17:08
Contacteer:

wat is eigenlijk de steekmaat van de megane rs?
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

5x108
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Martijn schreef:Van de coupe wil ik de snelheidsmetersensor vervangen. Ding ligt hier al, aansluiting lijkt op de gebruikelijke bevestiging van de ouderwetse kabel. Alleen, ik kan de oude sensor niet vinden... Waar moet deze zitten op de versnellingsbak?
Nieuwe poging :) De opening op de bak zoals ik die ken bij een jb3 lijkt dicht te zitten. Er zit geen sensor, heeft er zo te zien ook nooit gezeten. Zou bij de latere lichting meganes (2001) meting plaatsvinden via ABS oid? :s Op de bak kan ik nergens een aansluiting vinden, geen sensor, geen losse kabel.
Heel bijzonder... Dus tips hoor ik graag!
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Laguna I phase II gaat het ook via ABS als ik het goed heb, dus dat zou heel goed kunnen!
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Is er iemand bekend met de 93-DX-KR ?
Grijze megane coupe, 1.6 16v.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Goed, weer een probleem met de scenic..

schijnbaar zijn de rubbers van de achteras uitgelubberd. Het kappert als een malle. zover ik het kan zien zijn het de rubbers waar de torsieas doorheen loopt. bekend probleem?

zoja wat zijn globaal de kosten als ik het laat doen door de dealer?

anyone?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Zijn die uberhaupt wel los te vervangen?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Bij de megane is het vaak het bovenste schokbreker oog wat van de schokbrekerstang afbreekt. Controleer dat maar even, door de schokbreker zijdelings te bewegen of de bovenaansluiting los te maken.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

de schokbrekers heb ik al gecheckt, die zitten nog goed vast.

of zit ik vast aan een andere achterbrug?
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Wie heeft er voor mij het onderdeelnummer
van de deurvanger van een Megane hatchback uit 2001?
Indien voorhanden graag met bijbehorende prijs.

thanx, Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

sieger everts schreef:Goed, weer een probleem met de scenic..

schijnbaar zijn de rubbers van de achteras uitgelubberd. Het kappert als een malle. zover ik het kan zien zijn het de rubbers waar de torsieas doorheen loopt. bekend probleem?

zoja wat zijn globaal de kosten als ik het laat doen door de dealer?

anyone?
het zijn dus de rubbers, hier in Assen bij de Reno dealer hebben ze het nog nooit meegemaakt en geven mij een prijs van € 425. dit moet toch een stuk goedkoper kunnen.(zelf aan de slag is nu geen optie, heb te weinig tijd)
iemand andere ervaringen
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Misschien een complete achterbrug (met weinig km) van onderdelenlijn.nl afhalen. Kun je de boel er zo onder schuiven.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Toine van der Laan
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Heb voor de zomer , en omdat ik m tegen kwam , voordat ik op het forum heb gekeken deze megane Cabrio gekocht.

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... nl/020.jpg[/img]

Eigenlijk gewoon een super goed uitziende auto alleen blijft het Motormanament lampje branden en houdt hij in bij 3000 toeren

het is een 2,0 IDE :evil: , foutcode P 262 , nu kan ik alleen de drukregelaar vervangen , maar is het beter om de hele rail te doen ? en waar kan ik deze krijgen voor redelijk geld
Iemand een idee ?
Toine
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

google is op IDE

zegt genoeg dacht ik

schijthokken

zou eerst is naar de inlaat etc kijken in elk geval
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Begin maar vast met een middagje flink trappen met dat ding. Gas erop bij die hokken......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Of gewoon de fik erin...
Toine van der Laan
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

sjesus , je zal er net maar 1 gekocht hebben bij de dealer , en denken laat ik eens posten op zo'n forum wat ik gekocht heb .... :(
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Je weet tenminste wel waar je aan toe bent, er wordt niet om de hete brij heen gedraaid. :lol: (0)

Ik zou het advies van Tom opvolgen en eens een dagje autobahnknallen plannen om dat ding een beetje schoon te blazen. Ook daarna gewoon het gas er af en toe een tijdje goed ophouden en dan zou het allemaal een stuk schoner moeten zijn.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Meeste mensen vragen ook eerst advies op het forum :p
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

en vpower tanken
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Yup. Op de Megane Club site, en hun forum, staat er ook genoeg over te lezen.
Ach, dan heb je altijd een excuus voor een pittige rijstijl (Y)
nd-photo.nl
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 23 mar 2011 11:32
Locatie: Cromvoirt

Wie kan mij vertellen waar dat kleine nippeltje op het originele luchtfilterhuis voor dient?
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Waar wordt het stationair toerental geregeld bij een Mégane Coupe 1.6e?
Ik heb het volgende probleem. Als de motor heel koud is ('s ochtends met koud weer) dan heb ik, zodra de choke eraf is, geen stationair toerental meer. Hij 'probeert' het dan wel met ongeveer 500 rpm, maar slaat dan toch af. Dan weer starten met een beetje gas erbij, looptie eerst op 3 poten lijkt het en daarna doet hij het de hele dag, inclusief stationair toerental.
Maar nu heb ik het soms ook gewoon tijdens de rit, zoals vanmorgen in de file bij Groningen :discrunt:
Het probleem is er zowel op gas als op benzine, dus ik denk dat het aan een sensor o.i.d. ligt. Maar welke en waar zit deze?
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Even de 'search' gebruikt. kan het de stappenmotor zijn?
Plaats reactie