ACT: Mégane I
ok, tnx voor je reactie!
Ik dacht eigenlijk dat de 1.9 DCi niet zo'n denderend blok was, al moet ik zeggen dat speurwerk op internet me weinig schokkende dingen heeft laten vinden..
Ik ga er eens over nadenken
Ik dacht eigenlijk dat de 1.9 DCi niet zo'n denderend blok was, al moet ik zeggen dat speurwerk op internet me weinig schokkende dingen heeft laten vinden..
Ik ga er eens over nadenken
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
och iedereen die geen verstand van autos heeft, heeft weleens iets gehoord over renault is slecht (laguna2)en dat in combinatie met de slechte diesel (1.5dci) van renault want die lopen allemaal kapot dan heb je al gauw in de volksmond een onbetrouwbare auto als je een renault koopt.. maar in de praktijk zie je idd dat de megane 1 fase 1 of 2 eigenlijk maar weinig echte kwaaltjes heeft .. ja oke wegrottende accubakken als de accu in de parafan staat....
och, ik rijd nu een 1.5 dci in mijn Clio....topmotortje! 120.000 km probleemloos gereden.. tot nu helaas, maar ja, mag het met 363.000 op de klok..
mwa, dat mag een diesel opzich makkelijk trekken! maargoed dat zal ook wel met downsizen te maken hebben!
ja, goed, het is ook geen einde verhaal, maar niet iets dat ik nog ga maken
snap ik
Wat voor chipkastje heb je ertussen dan? Bevalt dat? Wat doet dit kastje met het verbruik?the reaper schreef:de basis is van de f9q allemaal hetzelfde . de f9q is een hartstikke goed blok wel valt mij op (als renaultmonteur) dat de megane2 en de laguna2 meer "last"hebben van turbo's die stuklopen . misschien doordat er 120 pk uit het blok komt. hoe dan ook de 107pk blokken f9q (heb ik ook in mijn megane 1 fase2 liggen met chipkastje ertussen) zijn hartstikke goed en betrouwbaar..
dus zeker geen afrader als je een megane 1.9dci zou willen gaan kopen !!
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
het was meer als probeersel gewoon een kastje van ebay kostte iets van 60 euro.. het zorgt ervoor dat je brandstofdruk omhoog gaat.. het is een verstelbaar kastje dus je kunt m verder opschroeven . zoals het kastje aangeleverd werd merkte je ietsjes dat hij wat sterker was en het verbruik was toen nog hetzelfde. maar nu hij bijna max op geschroefd is merk je echt dat hij veel sterker is geworden geen turbogat meer. en gewoon lekker oppakken het verbruik gaat enorm omhoog als je ook echt gasgeeft maar bij normaal rijden niet boven 4000 toeren en lekker in het koppelgebied doorschakelen word ie ietsjes schadelijker maar dat mag de pret niet drukken.. ik had er eigenlijk niks van verwacht maar ben er erg tevreden over. eerst als ik 130 reed en gas bij gaf ging het tot 140 wel ff door maar dan duurde het best lang voor hij ook maar over de 180 wilde .. nu voel je ook als je bij 140 gasgeeft dat hij gewoon weer verdergaat en je zit dan ook zo over de 180. top snelheid zit je ook eerder aan...
Weet iemand hoeveel remvloeistof er in een Megane Scenic zit? Heb ik aan 1 liter genoeg als die wil vervangen of is 1.5 liter beter?
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
volgens mij is een reservoirtje maar 0.4 liter inhoud ofzo of zelfs nog minder dan heb je er best veel langs gegooid. hahaha
heb er nog geen avondstudie aan besteed...maar wie weet er zo te vertellen hoe de zitting van de achterbank van een megane coupe eruit moet?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Middenbakje openen, kleedje eruit halen. Moertje met dop 13 loshalen. de rest wijst vanzelf.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Aangezien ik er zelf met het monteren niet uitkom en (helaas) bij de RMCC ook niet heel veel verder kom op t moment : Wie heeft er foto's van een Vmaxx schroefset op een Megane coupé? Met name hoe het veerpootlager hierbij is geplaatst?
weet iemand of de carrosseriedelen van een cabrio en een coupé Megane I ph II aan de voorzijde verschillen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
wat ik me meen te herinneren is dat alleen de achterbumper langer is van een cabrio. voorzijde moet volgens mij gelijk zijn.Haas schreef:weet iemand of de carrosseriedelen van een cabrio en een coupé Megane I ph II aan de voorzijde verschillen?
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Tot aan de ophanging van de voorportieren is alles gelijk tussen coupe, cabrio, break, sedan en hatchback. Daarna is alles anders tussen deze modellen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Even voor de zekerheid, welke kleur megane heb ik?
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 03996B.jpg[/img]
Is dat NV 632 ? Gris Boréal?
(Heb de auto helaas ff niet hier staan..)
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 03996B.jpg[/img]
Is dat NV 632 ? Gris Boréal?
(Heb de auto helaas ff niet hier staan..)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Mijn vriendin(twingogek) en ik denken aan een gezamenlijke goedkope cabrio.
Leuk voor de zomer en ik kan de zeldzamere RS182 vaker stallen en minder voor woon-werk verkeer gebruiken.
Het zou dus mijn dagelijkse auto moeten worden.
Maar wat zijn de punten waar ik bij zo'n Megane 1.6 16V cabrio van bouwjaar 2000 met 175.000Km op moet letten?
De d-riem is bij 120.000Km vervangen. Wanneer moet het dan weer?
En is zo'n soft top goed in de winter te rijden?
Bedankt voor alle tips want ik weet weinig van deze auto en weet ook niet of ik beter de 1.6 of de 2.0 kan nemen.
Leuk voor de zomer en ik kan de zeldzamere RS182 vaker stallen en minder voor woon-werk verkeer gebruiken.
Het zou dus mijn dagelijkse auto moeten worden.
Maar wat zijn de punten waar ik bij zo'n Megane 1.6 16V cabrio van bouwjaar 2000 met 175.000Km op moet letten?
De d-riem is bij 120.000Km vervangen. Wanneer moet het dan weer?
En is zo'n soft top goed in de winter te rijden?
Bedankt voor alle tips want ik weet weinig van deze auto en weet ook niet of ik beter de 1.6 of de 2.0 kan nemen.
Prima auto's en prima motoren, we hebben ook zo'n megane 1 cabrio met een 1.6 motor inmiddels bijna 180.000 km d'r op en rijd perfect, onlangs nog door de firma van Nierop banden Staphorst nog een nieuwe riem+waterpomp op gelegd.
M'n meissie heeft ook een Megane 1 5 deurs 1.6 16v (dezelfde motor dus) en ook nooit wat d'r mee ( op stoeprand schaden en kapot gereden banden na dan )
M'n meissie heeft ook een Megane 1 5 deurs 1.6 16v (dezelfde motor dus) en ook nooit wat d'r mee ( op stoeprand schaden en kapot gereden banden na dan )
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Niet zo zeuren Merijn, we doen regelmatig nog wat voor RTC leden tegen gereduceerd tarief, en daar zeuren wij ook niet over.
Als iemand anders ergens bij Automaterialen handel xx wat heeft gekocht of laten uitvoeren en het word vermeld, dan word er ook niet meteen een post van jou bij gezet als zijnde "sluik reklame'
Als iemand anders ergens bij Automaterialen handel xx wat heeft gekocht of laten uitvoeren en het word vermeld, dan word er ook niet meteen een post van jou bij gezet als zijnde "sluik reklame'
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Prima te doen voor dagelijks gebruik, airco is opzich wel prettig, het word al gauw warm onder zo'n zwarte stoffen kap.
Wel verstandig om je dak goed schoon te maken, en te impregneren.
Wel verstandig om je dak goed schoon te maken, en te impregneren.
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Je weet heel goed dat dat wel even wat anders is... Jij/jullie hebben er commerciele belangen bij en je weet ook dat dat volgens de reglementen hier verboden is, mits je sponsor bent. En je vermeldt het wel héél expliciet.ARNO16V schreef: Niet zo zeuren Merijn, we doen regelmatig nog wat voor RTC leden tegen gereduceerd tarief, en daar zeuren wij ook niet over.
Als iemand anders ergens bij Automaterialen handel xx wat heeft gekocht of laten uitvoeren en het word vermeld, dan word er ook niet meteen een post van jou bij gezet als zijnde "sluik reklame'
Nothing personal, trouwens.
Begin haast het idee te krijgen dat het wel persoonlijk is Merijn,dit is niet de 1ste keer dat je d'r zo happig op bent, dus als je d'r niet van slapen kan, dan moet je me gewoon ff bellen, kunnen we misschien wat mis verstanden uit de wereld helpen.Merijn schreef:Je weet heel goed dat dat wel even wat anders is... Jij/jullie hebben er commerciele belangen bij en je weet ook dat dat volgens de reglementen hier verboden is, mits je sponsor bent. En je vermeldt het wel héél expliciet.ARNO16V schreef: Niet zo zeuren Merijn, we doen regelmatig nog wat voor RTC leden tegen gereduceerd tarief, en daar zeuren wij ook niet over.
Als iemand anders ergens bij Automaterialen handel xx wat heeft gekocht of laten uitvoeren en het word vermeld, dan word er ook niet meteen een post van jou bij gezet als zijnde "sluik reklame'
Nothing personal, trouwens.
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...