Vermogen en geluid tunen

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
megaan
Berichten: 5
Lid geworden op: di 25 mei 2021 20:05

Ik heb een Renault Megane 3 Coupé 180TCE uit 2009 met LPG tank. Altijd netjes gebruikt en weinig problemen mee gehad. Wegens leeftijd en kilometerstand (200.000) aan gedacht om hem in te ruilen, maar vind hem eigenlijk nog te leuk. Daarom zit ik er aan te denken om hem nog wat extra op te leuken, simpelweg omdat ik nu wel wat meer risico durf te nemen.

Ik zat te denken aan een chiptuning en een uitlaat upgrade. Het is niet te bedoeling om ineens te gaan raggen met de auto of qua geluid een Golf GTI met kapotte uitlaat na te doen, maar het lijkt me leuk om het "gevoel" te hebben iets meer dynamiek/vermogen te hebben.

Wat zouden jullie adviseren (waar/hoe tunen, welke uitlaataanpassingen, nog meer leuke upgrade ideeën)?
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Hoi, als je auto in de basis goed in orde is zou je 'm kunnen voorzien van een aangepaste mapping.

Je kunt kijken op de site van Tuur en hem benaderen https://www.dekkermotorsport.nl/, of overwegen een RSTuner te kopen op https://fastchip.nl voor een stage 1 mapping die je zelf kunt inregelen. Uiteraard kun je bij Henk ook terecht voor een aangepaste mapping.

Auto op de rollenbank voor en na is natuurlijk leuk om het verschil te zien :-)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
megaan
Berichten: 5
Lid geworden op: di 25 mei 2021 20:05

Bedankt voor de reactie!

Dekker Motorsport ziet er erg interessant en betrouwbaar uit, maar wel op een redelijke afstand van waar ik woon. Hebben jullie toevallig ook tips voor een partij in of rond Rotterdam?
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Nee, voor Renault zijn deze 2 bedrijven wel de aanraders. Ik heb ook met zo'n auto gereden als jij hebt, een stukje rijden is geen straf toch? :)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Een kennis van mij is gisteren met zijn R26R naar Dekker Motorsport geweest. Nu was ie daar al eerder geweest maar ook nu weer zeer tevreden. Hij komt ook van omgeving Rotterdam dus die afstand valt wel mee. :)
megaan
Berichten: 5
Lid geworden op: di 25 mei 2021 20:05

Dan lijkt me dat duidelijk, thanks!
Plaats reactie