DCI K9K minder zuinig na vervanging lekke intercooler

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Post Reply
SmokeyTheBandit
Posts: 351
Joined: Mon 24 Oct 2011 21:00
Car: SLK55 AMG+Megane 3
Location: Grootebroek

DCI K9K minder zuinig na vervanging lekke intercooler

Post by SmokeyTheBandit »

Paar weken geleden een nieuwe daily gekocht waar wat werk in zat.
Dit gaat om Megane 3 Estate uit 2013 met de 110pk diesel K9K.

Naast wat regulier onderhoud spul was ook zowel de intercooler als de slang naar de intercooler lek.
Nu merk ik echter dat het brandstof verbruik aardig is toegenomen sinds dit weer keurig is hersteld en opgelost.
Ik ga dan uit van de waardes zoals op de boordcomputer is weergegeven.

Voor reparatie => 1 op 19
Na reparatie => 1 op 14

Mijn vermoeden is namelijk dat er een hele tijd is gereden met deze defecten namelijk (denk jaren en 60k+).
Kan het zijn dat de ecu zich nu weer goed moet inleren aangezien het al zo lang zonder heeft moeten werken ?
Heb wel het idee dat het langzaam maar zeker over de 100km die ik vandaag heb gereden beter wordt namelijk.
Daily -> Clio IV Estate
Project -> Mazda MX5 NC Roadster-Coupe 2.0 S-VT Stormy Blue + veel modificaties
SmokeyTheBandit
Posts: 351
Joined: Mon 24 Oct 2011 21:00
Car: SLK55 AMG+Megane 3
Location: Grootebroek

Re: DCI K9K minder zuinig na vervanging lekke intercooler

Post by SmokeyTheBandit »

Inmiddels vandaag even heen-weer gereden naar het werk. Op de terugweg was de auto al aanzienlijk zuiniger als de heenweg.
Dus de ecu lijkt zich zelf bij te stellen (Y)
Daily -> Clio IV Estate
Project -> Mazda MX5 NC Roadster-Coupe 2.0 S-VT Stormy Blue + veel modificaties
Post Reply