Advies middendemper vervangen Clio 3 RS.

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
michael verheijen
Berichten: 86
Lid geworden op: za 29 mar 2014 15:54

Vandaag bij de dealer geweest voor de APK. Met vlag en wimpel geslaagd voor de jaarlijkse test.
Maar tegelijk kwam ik ook voor een ander probleem. Dat bleek een lekke middendemper te zijn, althans, de uitlaatpijp zat niet volledig vast aan de demper. De onderste helft van de pijp was gescheurd en hij hangt dus maar aan het bovenste gedeelte van de las tussen demper en pijp. Potentieel gevaarlijk, maar hij houdt het nu al een week vol (incl. Duitse Autobahn).
Het is op te lossen door het geheel weer dicht te lassen. Maar ik wilde altijd al een sportiever geluid, dus dit is de kans.
Ik zoek iets wat de middendemper vervangt en wat niet een al te schofterig geluid voortbrengt. Zelf ben ik voorstander van Milltek of Akrapovic, maar goed klinkende alternatieven zijn ook prima. Heeft een van jullie ervaring met en/of tips voor het vervangen van de middendemper op een Clio 3 RS? En zo ja, zou ik dan een keer mogen meerijden om te “proeven” aan het geluid?

Bedankt voor de info.

Michael
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Je mag best wel eens komen luisteren naar een systeem zonder midden demper. Hou wel rekening met een dip tussen 2500 en 3000 toeren.
Bart0ving
Berichten: 117
Lid geworden op: do 14 mar 2013 20:27
Car: Clio 3 RS PH2
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Gewoon je middendemper vervangen voor een stuk buis. Staan zat filmpjes van op youtube. Geluid wordt wat 'blikkeriger' maar maakt het zeker een stuk sportiever en je hoort hem tenminste ten opzichte van de standaard uitlaat.
Plaats reactie