Jaune Sirius laten spuiten

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Goedenmiddag,

Zoals een aantal van jullie gezien hebben op meetings heeft mijn Clio 182 in Jaune Sirius flink wat steenslag op de motorkap en voorbumper. Liefst zou ik dit laten spuiten, maar ik heb nog niet bij de dealer aangeklopt om een prijsopgave te laten doen. Eerst was ik zeer benieuwd of jullie mensen kennen die JS kunnen spuiten en wat dit ongeveer zou kosten. Als jullie eventueel contacten hebben hoor ik dit graag!

Bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

met 'mensen kennen die JS kunnen spuiten' bedoel je neem ik aan niet een beun op de hoek. JS is een zeer lastige kleur, net als Rouge Flammé op de Clio IV nu.
Bij een goede schadehersteller komt het echter vast goed. Onlangs bij Bekkers Autoschade Exclusief geweest. Zij doen veel maatwerk en zijn echt koploper in de schadeherstelwereld.
Unieke erkenningen van Aston Martin, Bentley, lamborghini, e.d. Daar zit je qua kwaliteit wel goed denk ik.

Wat het gaat kosten? Ik denk maar zo tegen de 1000,-.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Bij de dealer aankloppen om wat te laten spuiten? Kan je nu alvast vertellen dat je daar beter niet heen kan gaan...

JS is idd een lastige kleur, deze bestaat uit een mosterd kleurige base, dan een parelmoer, mettallic top coat en daarna de blanke lak. Heb al een aantal JS gespoten delen gezien en om te zeggen dat dit slecht gedaan was is een understatement!

Heb laat m'n spiegelkappen en spoiler laten doen, de spuiter heeft 5 stalen gespoten welke we toen vergeleken hebben. Nu het op de auto zit kan ik het verschil niet zien.

De verf zelf is ook 2x zo duur als een normale mettalic lak, hou dus idd zeker rekening met €1000....
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Waar heb je het laten doen Tutuur? :) :D
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Bedankt voor de replies! Ik was er inderdaad al bang voor dat het hoger uit zou vallen dan eerst gedacht. Nadeel is dan altijd weer dat je het never nooit niet terug gaat zien bij een eventuele verkoop (die ik nog niet van plan ben trouwens). Waar heb jij hem inderdaad laten spuiten Tutuur?

Ik zal anders wel is kijken wat er in Zwolle zit aan schadeherstel bedrijven en is een belletje doen / langs gaan.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

JS is toch een candy? Dus gekleurde blanke lak? Daar gaat het meestal mis namelijk..
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Indd een lastige kleur, dit is er voor nodig:
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/DCEF378C-E060-494A-ADA2-D668DF6F24A5_zpsp79f7g24.jpg[/img]

Zou niet bij de eerste beste gaan. Stukje voor je uit de buurt maar Minderhout autoschade heeft het denkelijk al vaker gespoten (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Daan2D schreef:Indd een lastige kleur, dit is er voor nodig:

Zou niet bij de eerste beste gaan. Stukje voor je uit de buurt maar Minderhout autoschade heeft het denkelijk al vaker gespoten (Y)
Herman zelf ....
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Adinsx schreef:met 'mensen kennen die JS kunnen spuiten' bedoel je neem ik aan niet een beun op de hoek. JS is een zeer lastige kleur, net als Rouge Flammé op de Clio IV nu.
Bij een goede schadehersteller komt het echter vast goed. Onlangs bij Bekkers Autoschade Exclusief geweest. Zij doen veel maatwerk en zijn echt koploper in de schadeherstelwereld.
Unieke erkenningen van Aston Martin, Bentley, lamborghini, e.d. Daar zit je qua kwaliteit wel goed denk ik.

Wat het gaat kosten? Ik denk maar zo tegen de 1000,-.
offtopic: uniek niet ;)

Ik sluit me (als iemand die werkzaam is in dat wereldje) aan bij de rest. ga naar een goed/erkend adres. goedkoop is echt duurkoop in deze.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ah ok, Aston inderdaad niet als ik mijn eigen tekst er nog eens op nalees. Bentley, Lambo wel. Doen ook veel voor v.d. Acker. Daar werkte ook een forumlid toch?

Werk je bij een schadehersteller Paul?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Je auto komt bij Veban vandaan. Hij laat auto's met regelmaat spuiten ook in de kleur js. Misschien kan je via hem wat regelen?
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Patrick RS schreef:Je auto komt bij Veban vandaan. Hij laat auto's met regelmaat spuiten ook in de kleur js. Misschien kan je via hem wat regelen?
Minderhout autoschade dus ;-)
Racing is the best way to convert money into noise
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Nee Daan, daar worden zijn auto's meestal niet gespoten.
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Patrick RS schreef:Je auto komt bij Veban vandaan. Hij laat auto's met regelmaat spuiten ook in de kleur js. Misschien kan je via hem wat regelen?
Klopt, hij gaf mij al aan met hem contact op te nemen dan. Maar ik heb m'n redenen om even verder te zoeken
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Adinsx schreef:Ah ok, Aston inderdaad niet als ik mijn eigen tekst er nog eens op nalees. Bentley, Lambo wel. Doen ook veel voor v.d. Acker. Daar werkte ook een forumlid toch?

Werk je bij een schadehersteller Paul?
yes

wij (ofja onze vestiging in oss, waar ik eerst gewerkt heb) zijn ook gecertificeerd Aston Martin reparateur :)
Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

Peter Schalkers autoschade in Noordwijk heeft ook veel ervaring met Renault Sport. JS heeft hij meerdere malen gespoten
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Mijn spul is door een ex autospuiter collega gedaan als beun klusje, daarga je dus niet echt veel aan hebben :p

@Daniel W
Zie mijn post 3 boven die van jou
Plaats reactie