clio 3 cup uitlaat

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
fredje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 nov 2014 8:22
Car: megane rs

Iemand een idee hoe een cup uitlaat klinkt tegenover een milltek ?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

oorverdovend :P
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Prachtig, echt een aanrader!
De uitlaat maakt goed wat de rs nou net mist; Een beetje geluid.
Miltek is naar mijn mening te stil.
fredje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 nov 2014 8:22
Car: megane rs

martll schreef:Prachtig, echt een aanrader!
De uitlaat maakt goed wat de rs nou net mist; Een beetje geluid.
Miltek is naar mijn mening te stil.

En bedoel je dan met middendemper of zonder? En weet je misschien ook als ik die zou monteren of er dan een remap nodig is of is dat alleen nodig als ik ook de katylisator vervang?
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Ik had alleen de einddemper.
Remap zou kunnen maar daar zijn de meningen over verdeeld, ikzelf geef niks om een halve pk extra en een iets netter lopende koppel curve.
fredje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 nov 2014 8:22
Car: megane rs

martll schreef:Ik had alleen de einddemper.
Remap zou kunnen maar daar zijn de meningen over verdeeld, ikzelf geef niks om een halve pk extra en een iets netter lopende koppel curve.
Ok dus wel de originele middendemper laten zitten? En hij ging er niet breroerd door lopen want dat is eigenlijk wat ik bedoelde?
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Ik merkte geen verschil.
Middendemper heb ik laten zitten maar kan je er natuurlijk ook nog tussenuit halen als het geluid anders moet worden.
fredje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 nov 2014 8:22
Car: megane rs

martll schreef:Ik merkte geen verschil.
Middendemper heb ik laten zitten maar kan je er natuurlijk ook nog tussenuit halen als het geluid anders moet worden.
Ok dank je dan denk ik dat ik hem maar op ga halen! Ze vragen er gellukig niet te veel voor
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Zonder middendemper klinkt het echt hard! Jochem en Tjabel kunnen daar wel iets over toelichten (~) (~)
Racing is the best way to convert money into noise
fredje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 nov 2014 8:22
Car: megane rs

Daan2D schreef:Zonder middendemper klinkt het echt hard! Jochem en Tjabel kunnen daar wel iets over toelichten (~) (~)
Ik zal hem dan eerst met demper proberen! Ik kan ook een cup spruitstuk erbij kopen maar ik weet dan niet hoe het zit met de katalysator
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.. is het niet te overdreven met middendemper en cup eind demper? Wil opzich wel iets meer geluid, maar het moet niet zon sjonniebak worden :p
Tjabel
Berichten: 820
Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
Car: Alpine/5gtt/16v
Locatie: Oudewater
Contacteer:

fredje schreef:
Daan2D schreef:Zonder middendemper klinkt het echt hard! Jochem en Tjabel kunnen daar wel iets over toelichten (~) (~)
Ik zal hem dan eerst met demper proberen! Ik kan ook een cup spruitstuk erbij kopen maar ik weet dan niet hoe het zit met de katalysator
Ik zou geen cup uitlaat aanraden,is echt te gek. Dat ben je met een week zat,op de snelweg hoor je
gewoon de radio niet meer door de herrie...

Gewoon een miltek uitlaat nemen,klinkt super.
renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
fredje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 nov 2014 8:22
Car: megane rs

Als ik alleen de einddemper erop zet heb ik dan een flens (tussenstukje) nodig ivm grotere diameter?
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Diameter is hetzelfde bij de uitlaat demper.
Wel moet je je originele door midden lassen aangezien deze uit 1 deel bestaat.
Ik heb gewoon een uitlaatmof gebruikt als verbindingsstuk, als je goed kijkt zie je hem op onderstaande foto zitten.

[img]https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55E7B05A[/img]
fredje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 nov 2014 8:22
Car: megane rs

martll schreef:Diameter is hetzelfde bij de uitlaat demper.
Wel moet je je originele door midden lassen aangezien deze uit 1 deel bestaat.
Ik heb gewoon een uitlaatmof gebruikt als verbindingsstuk, als je goed kijkt zie je hem op onderstaande foto zitten.

[img]https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55E7B05A[/img]
Top dank je ! Moet lukken
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

oei!....zal vast goed klinken....maaaaar hard!
Born Grippy
michael verheijen
Berichten: 86
Lid geworden op: za 29 mar 2014 15:54

Als je geluidsopname hebt, dan is die hier van harte welkom!! In het kader van toekomstplannen, ben ook wel benieuwd naar de Cup-sound. (~)
fredje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 nov 2014 8:22
Car: megane rs

michael verheijen schreef:Als je geluidsopname hebt, dan is die hier van harte welkom!! In het kader van toekomstplannen, ben ook wel benieuwd naar de Cup-sound. (~)
Heb hem ondertussen onder de RS gehad! Paste totaal niet en flink moeten aanpassen! Moest een stuk van de endpipes af daarna weer eindstukjes erop gelast en eronder gehangen! Schitterend geluid en bij gas los een mooie roffel. Bij doortrekken net een raceauto maar te luid voor vrouw en zoontje! Met gemengde gevoelens weer eronder uitgehaald! Baalde er wel van. Ook nog eens 300km gereden om hem in bezit te krijgen.als ik niet vaak mijn zoontje achterin had was die blijven hangen. Nu maar weer op zoek naar een ander iets stiller type. Waarschijnlijk de milltek resonated versie dus als er iemand voor mij een goed adresje heeft waar ze die uitlaten snel kunnen leveren hou ik me aanbevolen ! Ik kan overigens nergens een filmpje van een resonated versie vinden
michael verheijen
Berichten: 86
Lid geworden op: za 29 mar 2014 15:54

Hahaha...! Daarom nooit vrouw en zoon meenemen voor een testrit... ;) Je had gewoon moeten zeggen: "ja, hij kan er nou niet meer van af."
Maar goed om te lezen dat het geluid met cup uitlaat (te ?) goed is.
Je zou bij Biesheuvel.nl kunnen kijken voor Milltek. Ze kunnen ze daar ook monteren. Topmensen daarzo!
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 ;) De meeste mensen hier houden wel van een sportief geluid maar zeiden al dat het net even té zou zjin in de reacties hierboven :)
fredje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 nov 2014 8:22
Car: megane rs

Tim schreef:Een gewaarschuwd mens telt voor 2 ;) De meeste mensen hier houden wel van een sportief geluid maar zeiden al dat het net even té zou zjin in de reacties hierboven :)
Voor mij persoonlijk was ie top!
Tjabel
Berichten: 820
Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
Car: Alpine/5gtt/16v
Locatie: Oudewater
Contacteer:

fredje schreef:
michael verheijen schreef:Als je geluidsopname hebt, dan is die hier van harte welkom!! In het kader van toekomstplannen, ben ook wel benieuwd naar de Cup-sound. (~)
Heb hem ondertussen onder de RS gehad! Paste totaal niet en flink moeten aanpassen! Moest een stuk van de endpipes af daarna weer eindstukjes erop gelast en eronder gehangen! Schitterend geluid en bij gas los een mooie roffel. Bij doortrekken net een raceauto maar te luid voor vrouw en zoontje! Met gemengde gevoelens weer eronder uitgehaald! Baalde er wel van. Ook nog eens 300km gereden om hem in bezit te krijgen.als ik niet vaak mijn zoontje achterin had was die blijven hangen. Nu maar weer op zoek naar een ander iets stiller type. Waarschijnlijk de milltek resonated versie dus als er iemand voor mij een goed adresje heeft waar ze die uitlaten snel kunnen leveren hou ik me aanbevolen ! Ik kan overigens nergens een filmpje van een resonated versie vinden
Haha ik had precies hetzelfde! Gewoon voor de "milde" Milltek uitlaat gaan,klinkt ook hartstikke goed.
renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
fredje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 nov 2014 8:22
Car: megane rs

Tjabel schreef:
fredje schreef:
michael verheijen schreef:Als je geluidsopname hebt, dan is die hier van harte welkom!! In het kader van toekomstplannen, ben ook wel benieuwd naar de Cup-sound. (~)
Heb hem ondertussen onder de RS gehad! Paste totaal niet en flink moeten aanpassen! Moest een stuk van de endpipes af daarna weer eindstukjes erop gelast en eronder gehangen! Schitterend geluid en bij gas los een mooie roffel. Bij doortrekken net een raceauto maar te luid voor vrouw en zoontje! Met gemengde gevoelens weer eronder uitgehaald! Baalde er wel van. Ook nog eens 300km gereden om hem in bezit te krijgen.als ik niet vaak mijn zoontje achterin had was die blijven hangen. Nu maar weer op zoek naar een ander iets stiller type. Waarschijnlijk de milltek resonated versie dus als er iemand voor mij een goed adresje heeft waar ze die uitlaten snel kunnen leveren hou ik me aanbevolen ! Ik kan overigens nergens een filmpje van een resonated versie vinden
Haha ik had precies hetzelfde! Gewoon voor de "milde" Milltek uitlaat gaan,klinkt ook hartstikke goed.
Dan bedoel je de versie met middendemper?
Tjabel
Berichten: 820
Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
Car: Alpine/5gtt/16v
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja klopt de versie met middendemper. Ik kan wel het artikelnummer opzoeken als je wilt?
renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
fredje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 nov 2014 8:22
Car: megane rs

Tjabel schreef:Ja klopt de versie met middendemper. Ik kan wel het artikelnummer opzoeken als je wilt?
Ja graag dan weet ik zeker dat ik de juiste bestel! Zal wel niet op voorraad zijn :@
Plaats reactie