straaltje water onderkant deur

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Weet niet of het kwaad kan,maar ik wilde vandaag iets pakken uit mijn auto.
Ik trek de deur van de bijrijderskant open en er kwam een klein straaltje water uit de afwateringsgat van de deur gelopen.
Daarna de andere portier geopend en er kwam niks uit,is dit niet vreemd?
Water moet toch meteen weglopen?mijn auto staat soms een week stil,dan zou het betekenen dat water er gewoon in blijft.
Heb het niet eerder geconstateerd,de afwateringsgat aan de onderkant lijkt open.
Wat zou ik kunnen doen?en waar zitten de overige gaten van bv de dorpels?hoe kun je het beste verstopte gaten voorkomen en of schoonhouden?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Er kan natuurlijk wat troep in die deuren komen. Wellicht is door het zwaaien van de deur de opening weer vrij gekomen. je zou het deurpaneel er eens af kunnen halen om de binnen te controleren (schoon te maken voor zover je daar bij kunt).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Ik heb 2 linker handen,is dat makkelijk te doen?
En kan het kwaad eigenlijk?binnen is het gewoon droog.

1 juni moet ik ook naar de garage voor mijn airco probleem,kan ook vragen of ze het meteen ff willen meepakken?
Al rook ik verleden week wel een soort vaatdoek lucht in de auto maar nergens was het nat ofzo,kan dit ook met de deur te maken hebben?ik vraag me af of een deur niet roest waarlangs het water wegloopt?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Terug naar de garage, heb je nog garantie?

Ff serieus, we hebben het hier over een straaltje water. Ja water loopt via je raam door de binnenkant van de deur naar een aantal afvoergaten. Je auto staat nooit mooi horizontaal en water gaat alle kanten op. Met het openen van de deur gaat het water lopen en druipt het alsnog de deur uit...

Met andere woorden; de ontwatering werkt! Hoera! (lees: niks aan de hand dus gewoon de deur weer dicht doen). Je deur rot niet weg hoor, die tijd is voorbij. Als je complete vloer nou vol staat met water, dan is het tijd om eens goed te gaan nadenken of er niks mis is ;-)

Zo, weer een topic wat gesloten kan worden. Een projecttopic openen is misschien ook een idee. Dan kun je al dit soort kleine vraagjes centraler stellen (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Haha ja had ook gekund,wilde het gewoon even voorleggen aan jullie kenners.
Leek me ook dat er weinig aan de hand is,echter heb ik het nooit gehad bij mijn vorige 12 autoos,dus daarom dacht ik dat er toch niet iets in de haak was.
Dacht dat water er altijd wel uitliep ookal zit de portier dicht. :grin:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ditzelfde heb ik met al mijn auto's vanaf het moment dat ze de fabriek uitgekomen zijn. Volkomen normaal dus :)
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Dank iedereen nog voor de reply,vind het echt nog steeds een superheerlijke auto om in te rijden,elke keer een bigsmile.
Ben er zo enthousiast over dat ik na deze dezelfde wil,wellicht een fase 2 en dan een gele.
Plaats reactie