Klapperen op klinkerweg Clio

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Clio1.5dCi
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 20:54

Hallo,

Heb eigenlijk al heel lang het volgende;

Als ik stapvoets rij over een klinkerweg of parkeerplaats met klinkers dan is het net alsof de complete voortrein los onder de auto zit?

Had dit bij zowel de originele schokdempers als de huidige APEX dempers. Stabilisatorstang-rubbers zijn niet kapot (of inmiddels vervangen ) en er zit geen speling of stuur- of fuseekogel.
Ook zijn de toplagers al een keer vervangen.

Wat blijft er nog over???

Alvast bedankt,


Mark
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zitten de blokken nog wel netjes in de klauw?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik wou zeggen, remblokken kunnen ook enorm klapperen. zitten de montageplaatjes er wel tussen ? mischien wat simpel gedacht maar je zou niet de eerste zijn. :)

Ik heb me de Carbone Lorraine race-remblokken ook zoiets gehad, rammelen als een idioot. Mintex blokken zaten er netjes vast tussen maar de CL RC6 blokken zaten wel wat los. heb toen wat montageplaatjes van een Laguna gebruikt.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

bij mijn Clio exact hetzelfde, zo ook bij Paul en Martijn.... Ik kwam er laatst achter dat er speling zat op de stuuras, dus de as, waar je je stuurstangen L en R indraait. Daar zit een kunststof 'lagering' op, waar bij mij dus wat speling op zit. Geen idee of ik er wat aan ga doen, het is er al zolang ik m heb en zoals je zelf al opmerkt, alles in tussentijd vervangen zonder resultaat.

(Voor het geval je wil voelen, even je binnenste stuurkogelhoezen losmaken en aan de kant schuiven).
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

jups hier ook.

radio harder werkt bij mij prima :lol:

neemt niet weg dat het vreemd blijft, moet eerlijk zeggen dat ik er nog geen moment naar heb gekeken en dat ook niet van plan ben eigenlijk.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Matthew Renault
Berichten: 29
Lid geworden op: di 15 feb 2011 20:23
Locatie: Overasselt
Contacteer:

Omdat je verlaagd bent kan het ook zijn dat dit altijd zo zal blijven op een klinker weg.
Het komt dan ook zeer waarschijnlijk van je veerschotellagers die de klappen van de oneffe weg opvangen en dat hoor je.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

toch speling op fuseekogels denk ik, verticale speling
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik zet mijn edele delen in op het feit dat mijn fuseekogels goed zijn en toch blijft het 'bonken'. Daarbij had ik het ook met originele schokdempers en nieuwe toplagers en rubbers.
Plaats reactie