Hallo allemaal!
Ik zal me binnenkort een netjes voorstellen. Ik heb echter een vraag die ik redelijk snel beantwoord zou willen zien...dit in verband met een tijdelijke aanbieding
Ik heb momenteel een Clio 3, uit 2009. Deze heb ik gekocht met schade, en weer rijdend gemaakt. Nu heb ik al enkele onderdelen overgenomen van een Clio sport, maar nu kan ik ook het blok nog overkopen. Dit zou een goed blok zijn van een 2006 Clio RS Sport met 197 pk, ongeveer 40dkm, en garantie.
Nu mijn vraag omdat ik deze week moet beslissen eigenlijk ( het is een kennis, en ik heb eerste keus maar heb geen weken bedenktijd meer)
:
Kan ik dit blok werkend krijgen in mijn 1.2 2009 Clio 3? Bij het blok zit kabelboom en ECU, maar krijg ik dit werkend met mijn contactslot+sleutel? Ik begreep dat de ECU signalen nodig heeft van de startonderbreker/sleutel?
Wie kan me vertellen of het de moeite waard is? Ik weet dat ik veel moet ombouwen, en dat het relatief veel geld kost, maar dat heb ik er voor over. Onderstel kan ik aankomen, alleen de remmen nog niet.
Bedankt vast voor eventuele input!
motor clio 3 Sport in een andere Clio 3 mogelijk?!
De motor is inclusief de 6 speed bak, assen ecu etc. Alleen de motorsteun linksboven in heeft mijn clio niet, deze kan ik echter maken.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
En die assen gaan ook passen op de remschijven, veerpoten etc?
De Clio III RS heeft volgens mij eenzelfde revlenuckl (schrijf je vast anders..) als de Mégane had?
Ik vraag me af of het allemaal gaat passen...
De Clio III RS heeft volgens mij eenzelfde revlenuckl (schrijf je vast anders..) als de Mégane had?
Ik vraag me af of het allemaal gaat passen...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Revoknuckle.
Brembo spul kan ik je aanhelpen. Leuke uitdaging, zorg er wel voor dat je de kabelboom, sleutelkaarten en contactslot erbij hebt. Anders komt het niet goed.
Stomme vraag misschien, denk je dat dit financieel interessanter is dan een rs? Of wil je gewoon een uitdaging aangaan?
Anyway, als je ervanaf ziet: Blok kopen voor je clio 1/2, inlaat eraf, tb's erop en gaan
Brembo spul kan ik je aanhelpen. Leuke uitdaging, zorg er wel voor dat je de kabelboom, sleutelkaarten en contactslot erbij hebt. Anders komt het niet goed.
Stomme vraag misschien, denk je dat dit financieel interessanter is dan een rs? Of wil je gewoon een uitdaging aangaan?
Anyway, als je ervanaf ziet: Blok kopen voor je clio 1/2, inlaat eraf, tb's erop en gaan
Bedankt voor de vele reacties al, dit had ik niet verwacht!
Zoals gezegd heb ik het zo'n beetje het complete onderstel, behalve de remmen maar dat lukt ook wel. Anders kan ik wel een Wilwood setje pas maken
Devil stipt het al aan, ik heb alles compleet, kabelboom ecu etc. maar geen contactslot of card...
Dit is dus ook eigenlijk gelijk mijn hoofdvraag, kan ik dit electrisch voor elkaar maken, of desnoods in het uiterste geval het contactslot bypassen?! Het liefst houd ik natuurlijk wel een road legal Clio, die gewoon met een sleutel moet starten, maar als t niet anders kan?!
Aanvulling:
ik heb zojuist al mijn hobby/project autos verkocht, waaronder Honda CRX etc. Met dit geld kan ik ongeveer het blok etc bekostigen mocht ik dit willen, onderstel kost me al iets meer maar goed een hobby kost geld. Aangezien ik mijn auto toch al laat spuiten, en ik al met al met deze schadeauto goedkoop uit ben, durf ik zo'n project wel aan. Mechanische gedeelte iig wel, rest moet ik soms hulp voor vragen.
Zoals gezegd heb ik het zo'n beetje het complete onderstel, behalve de remmen maar dat lukt ook wel. Anders kan ik wel een Wilwood setje pas maken
Devil stipt het al aan, ik heb alles compleet, kabelboom ecu etc. maar geen contactslot of card...
Dit is dus ook eigenlijk gelijk mijn hoofdvraag, kan ik dit electrisch voor elkaar maken, of desnoods in het uiterste geval het contactslot bypassen?! Het liefst houd ik natuurlijk wel een road legal Clio, die gewoon met een sleutel moet starten, maar als t niet anders kan?!
Aanvulling:
ik heb zojuist al mijn hobby/project autos verkocht, waaronder Honda CRX etc. Met dit geld kan ik ongeveer het blok etc bekostigen mocht ik dit willen, onderstel kost me al iets meer maar goed een hobby kost geld. Aangezien ik mijn auto toch al laat spuiten, en ik al met al met deze schadeauto goedkoop uit ben, durf ik zo'n project wel aan. Mechanische gedeelte iig wel, rest moet ik soms hulp voor vragen.
Laatst gewijzigd door clio31977 op ma 2 aug 2010 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Punt is dat deze zaken tegenwoordig allemaal opelkaar gemaakt zijn, Henk van Fastchip heeft het volgens mij ook wel eens geprobeerd (zonder succes, of weet iemand het zeker dat het WEL lukt?).
Dus je kan ook de veerpoten, fusees, draagarmen etc krijgen? Originele Brembo klauwen kan ik je nieuw leveren, pm voor de prijs.
Toevallig dat ik ook een rs schadewagen te koop zag staan, maar die lag van voor in de poeier
Dus je kan ook de veerpoten, fusees, draagarmen etc krijgen? Originele Brembo klauwen kan ik je nieuw leveren, pm voor de prijs.
Toevallig dat ik ook een rs schadewagen te koop zag staan, maar die lag van voor in de poeier
Is het wellicht niet makkelijker (niet geremd door veel kennis op dit vlak?) en vaak ook goedkoper om een ex-cup blok te kopen? Die dingen kan je vrij veel kopen en die gasten hoeven er niet allemaal de hoofdprijs voor te hebben. Vaak kopen die gasten wel meerdere van die blokken. En tuurlijk wordt ermee gescheurd, maar die sloopblokken zijn ook lang niet altijd zo jong als ze beweren...
Starten zal ongetwijfel niet met een moeilijke gecodeerde kaart of iets dergelijks gaan, dus dat zou je redelijk pas op je huidige contactslot moeten kunnen krijgen.
Starten zal ongetwijfel niet met een moeilijke gecodeerde kaart of iets dergelijks gaan, dus dat zou je redelijk pas op je huidige contactslot moeten kunnen krijgen.