Clio II 1.2 16v 75pk bouwjaar 2009 hulp met tuning please

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
drcr4zy
Berichten: 3
Lid geworden op: do 3 sep 2009 8:23
Locatie: gouda
Contacteer:

ik heb pas een nieuwe clio gekocht en wil deze wat meer pk's geven, heb al K&N powerfilter erin zitten maar wil nog meer sound+pk
het is een Clio II 1.2 16v 75pk bouwjaar 2009
ik zou er graag een powercat+ catback uitlaat op willen en binnenkort ook chiptunen.

wie kan er mij iets aanraden in omgeving gouda/rotterdam die dit soort dingen installeren en goed in zijn
en misschien nog eventuele tips voor extra pk's.
links naar websites die dit verkopen+monteren zou ik erg op prijs stellen

zelf ken ik wel iets maar ik ga met voorkeur door specialisten te installeren omdat het een nieuwe auto is en ben er zuinig mee


[img]http://img42.imageshack.us/img42/5848/6194752085s41l.th.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door drcr4zy op za 5 sep 2009 12:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

fastchip.nl
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

RS blok in het voor onder :lol:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Met alle respect, maar ik zou echt je geld in je zak houden en lekker rustig van je 75 PK genieten. De enige echte value-for-money krijg je door deze auto te verkopen en een RS terug te kopen. De 1.2 heeft gewoonweg te weinig potentie om er flink wat PK's extra bij te krijgen. Het kost allereerst een enorme bak geld en je schiet er heel weinig mee op.

Dus, steek dat geld liever in andere dingen en hou 'm origineel (motorisch). Een ander filter en uitlaatje zullen uitsluitend wat doen aan het geluid, niet aan de PK's. Chippen geeft dit blok geen noemenswaardige vermogensboost.

Mocht je er toch aan willen beginnen, ben dan bereid heel veel geld uit te geven, voor heel weinig vooruitgang.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

je kunt je natuurlijk suf tunen en duizende euro's investeren (voor een paar honderd doe je namelijk niet veel) in zo'n blokkie om er vervolgens achter te komen dat 1.4, 1,6 en 2.0 liter clio's nog steeds om je oren vliegen dus ik zou er ook niet teveel geld aan uitgeven. Beter direct een motor aanschaffen met pk's naar wens. Dat is echt goedkoper en betrouwbaarder!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

En om het eens lekker plat te zeggen:

Volgende keer niet de schrale Nederlander uithangen om de kleinste motor te kopen met het idee 'lekker zuinig en scheelt in aanschaf'.
Vooral als je dan achteraf gaat zeure over dattie toch traag is, dan ben je gewoon echt dom :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat zijn de opmerkingen waar we wat aan hebben, Steve... :lol: Botte zak!
drcr4zy
Berichten: 3
Lid geworden op: do 3 sep 2009 8:23
Locatie: gouda
Contacteer:

ik zat toch te denken aan chiptuning+ catback+ powercat
chiptuning heb ik gevonden alleen ik heb niet veel verstand van de catback+powercat weet er iemand nog een zaak hiervoor omgeving gouda/rotterdam hiervoor??
website link zou heel nice zijn

bvd Simon
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wat wil je er precies mee bereiken? :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Merijn schreef:Dat zijn de opmerkingen waar we wat aan hebben, Steve... :lol: Botte zak!
Ja geen zin om er doekjes om te winden, dit is al nummer 48296 die zich zo aanmeld. :p

De enige remedie voor meer vermogen is een grotere motor en voor niet sleutelaars is dat gewoon inruilen en een andere auto kopen. Simple as that.
There is no substitute for cubic inches! En geld investeren in (TE) kleine motoren is echt geld over de balk mieteren.

Die uitlaat en chip win je nog geen 5pk mee, alleen het geluid is misschien bevredigend. Echt sneller zal die zeker niet worden :p

Maargoed pas maar fijn de struisvogeltechniek toe, past wel mooi in het straatje met mijn reisbestemming over iets meer dan 4 weken :lol:
drcr4zy
Berichten: 3
Lid geworden op: do 3 sep 2009 8:23
Locatie: gouda
Contacteer:

sportief geluidje en wat meer pk''s
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

kijk eens op de site van Ktec in Engeland. Volgens mij leveren zei ook chips maar niet voor jou auto zo gauw als ik kon zien. Denk ook dat je met een chip en uitlaat blij mag zijn als je 5-10pk wint. Als je dan nog pech hebt heb je er ook nog een paar verspeeld door een open luchtfilter te monteren.

Het klinkt misschien wat lullig hier, maar echt harder zul je er niet door gaan ben ik bang als je het betaalbaar wilt houden. Herrie is geen kunst uiteraard, dan kan makkelijk met een grasmaaier motor :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Je vraagt of we je iets kunnen aanraden.......

Het enige eerlijke antwoord is om alles wat je van plan bent sterk af te raden.

Het enige wat je namelijk wint zijn decibellen uit het vooronder.

Tevens zeg je dat je zuinig bent op het autootje, dat vooral zou houden en voorlopig genieten van die 75 pk.

Ooit eens kijken of je hem kan inruilen voor een leuk prijsje en dan een RS model van Renault aanschaffen.
Je zal dan dagelijks met een smile van oor tot oor in de auto rijden.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Helemaal mee eens!
Cleaned Style
Projecttopic
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Pierre die had zijn twingo 1.2 16v laten chippen en die won zo'n 9 pk. en een 10Nm ofzo. maar dat voelde hij niet terug op de weg.

wel een uitdraai van de rollenbank er bij voor en na. eigenlijk jammer van het geld. gewoon sparen/inruilen op een 1.6 16V die heeft tenminste 115 pk
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

110 pk toch? had bij mij 1.2 16V uit 2003 een ander luchtinlaat en uitlaat traject. volgens de rollerbank winst van wel 3 pk 8) :lol: heb er een uitdraai van. merkte je het? niet echt hahahaha herrie maakte die zekers. :wink:
Priyantha
Berichten: 1417
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Gewoon niet dom doen lijkt me :D
Die 1.2 16V = rommel als je 'hard' wilt gaan punt :)

Tunen is de grootste onzin ;) een 'sportcat' of een luchtfiltertje gaat je 0,000001 iets opleveren misschien en een heleboel herrie wat waarschijnlijk nog nergens naar klinkt ook :lol:

Zoals Steven al zei, waarschijnlijk de cheap-bastard uitgehangen door de goedkoopste motorisering te kiezen en nu toch sneller willen :lol:
Tsja dan had je beter ipv een nieuwe auto voor dat geld een 2dehands auto kunnen kopen die wél 'snel' is ;)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

gewoon chippen man, zit ie zo op 110pk incl powerfilter!! trek je een rs er bijna uit omdat ie veel lichter is!

haha zonder gekheid, je gooit geld weg. je kunt beter ff lekker doorrijden, geld niet investeren in de tuning pimp meuk en vervolgens een rs kopen

maar das mijn mening ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
brommertje
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 4 jan 2009 20:56
Locatie: schoonebeek
Contacteer:

Abel schreef:Pierre die had zijn twingo 1.2 16v laten chippen en die won zo'n 9 pk. en een 10Nm ofzo. maar dat voelde hij niet terug op de weg.

wel een uitdraai van de rollenbank er bij voor en na. eigenlijk jammer van het geld. gewoon sparen/inruilen op een 1.6 16V die heeft tenminste 115 pk
Ik sluit me aan bij deze conclusie. ik ben begonnen met een twingo 75pk die ik heb laten chiptunen naar 85pk. dit waren idd pijnlijk dure 400,00 voor geen merkbaar verschil. hij was natuurlijk wel aantoonbaar krachtiger geworden, maar als het buiten mijn weten om was gedaan had ik het verschil beslist niet gemerkt. Ik vind wel een positieve rijervaring van deze motor op ziptuning.nl maar deze komt erop neer dat de motor beter aan het gas hangt. Ik heb daarom na mijn twingo besloten naar de 100 pk clio te gaan. deze liefhebberij kostte me nog eens 4000,00 extra. Man wat viel dat tegen zeg. Op zich rijd ik me veel plezier in de auto en dezelfde 1.2 motor met T rijdt veel soepeler een heeft een beter bereik, maar het vermogen valt me heel erg tegen. Renault claimt dat dit de krachtigste motor in zijn klasse is, iets wat in mijn ogen aantoonbaar onjuist is. Wat overkomt mij namelijk iedere dag, 3/4 cilindertjes van 1100 - 1400 met een pk of 85/95 speren bij me weg. Ik zit me dan iedere keer te verbijten. begrijp me niet verkeerd, ik hoef helemaal niet als eerste weg te zijn bij een stoplicht. ik had alleen meer genieten van vermogen verwacht van deze 100pk. Ik kan me ook niet voorstellen dat de rijders die bij me wegrijden allemaal 4500 toeren draaien en aan een rally deelnemen. ze zijn net als ik onderweg van werk naar huis maar hebben gewoon meer vermogen onder de voet, terwijl op papier ik het heb. Ik ben benieuwd of deze ervaring hier gedeeld wordt met andere 1.2 16V motor gebruikers. Maar zoals gezegd, het is bepaald geen straf om in mijn clio-tje te rijden, maar het blijft een beetje zuur, ik koop een clio maar had hetzelfde vermogen met een toyota Igo. Ik spreek overigens ook uit persoonlijke ervaringen, ik heb bijvoorbeeld een punto 1.2 gehad die hetzelfde vermogen leek te hebben zonder T en bovendien reed deze veel gemakkelijker boven de 120 door. ik begrijp dat merken en motoren zich onderling in de praktijk misschien moeilijk laten vergelijken, maar het verschil tussen de cijfers op papier en de praktijk is voor mij goochelen.
Tot slot; blijft mijn wens om wat meer vermogen onder de voet te hebben. dit betekent weer de knip trekken, naar ziptuning of sparen voor bijvoorbeeld een clio gt of mijn buurvrouw vragen of ze haar oude Corsa wil ruilen voor de mijne; oh nee dat's weer geld in de sloot gooien :lol: Ik hoop hiermee deze 'discussie' te verbreden. het gaat nu heel vaak dat er wordt aangeraden naar een 1.6 1.8 of 2.0 over te stappen, maar er is meer te zeggen m.b.t. het vermogen van bijvoorbeeld een 1.2 Ben benieuwd naar reacties. Het gaat jullie (Y) groet Ronald
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

heb je het nu over een 1.2 TCE? daar is, naar ik heb vernomen, wel een goede winst te behalen voor relatief weinig geld met aanpassing van de software. En ik heb die motor in een twingo toch zeker niet als onprettig ervaren :)
5GTT & clio II 1.6 16v
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Die zijn eenvoudig te chippen naar 130 pk inderdaad en dan loopt het wel leuk (Y)

Vergeet niet dat een clio 3 een stuk zwaarder is dan een igoaygo of 3/4 cilindertjes van 1100/1200cc, vermogen alleen zegt niks. Pas als je het combineert met gewicht weet je hoe het presteert. Desondanks zou je een aygo wel makkelijk moeten kunnen hebben. (clio 0-100 11s de aygo in 15s).
Mischien is er iets niet in orde met de wagen?
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Een Aygo rost lekker hoor, toeren maken de man :D
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tim schreef:Een Aygo rost lekker hoor, toeren maken de man :D
Zo'n Aygo loopt helemaal zo slecht nog niet, heb nog knap moeite met de Dodge om dat ding bij te houden. :p (die is dan wel 3x zo zwaar maargoed, ook wat meer vermogen :p )
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

:lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Tim schreef:Een Aygo rost lekker hoor, toeren maken de man :D
Dat geloof ik, die kleine autotje's lopen vaak lekker door tot de 80, daarna is het wel gelijk helemaal klaar :lol:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Eens, al vind ik hem op toeren op de snelweg ook niet echt traag ofzo.

Nog een paar daagjes en dan krijg ik weer wat anders tijdelijk tot m'n bestelde auto binnen is :)
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Wat voor auto heb je besteld dan?
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Nog niets, ik wil een Audi A3 1.4 TFSI bestellen met onder andere DVD navigatiesysteem, volautomatische airco, leuk lichtmetaal, armsteun, bluetooth carkit, ipod aansluiting en wat van die gadgets erbij :)

Leuke, stijlvolle kar met 20% bijtelling (L)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

elke week wordt het weer wat anders bij hem, dus pin je er maar niet aan vast. hij ridjt nog wel ff aygo :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Sowieso volgende week wat anders.
A3 ben ik nu redelijk zeker van, snel bestellen anders heb ik weer wat anders bedacht :P
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Zon 1.4 tsi loopt ook nog goed hard, klinkt als een leuke kar (Y)

Wat voor keuze heb je dan?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Ben misschien geen moderator, maar mag het weer ontopic? :wink:
Plaats reactie