ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

de vraag is alleen waarom renault deze oorspronkelijk van rubber heeft gemaakt. Blijkt maar zit er beweging in wat misschien scheuren van subframe of carrosserie kan voorkomen?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Meer trillingen en herrie dan wat anders denk ik...heet niet voor niks Silent block
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Alles voor comfort Geert ;-) Wanneer je het onderdeel vervangt naar iets massief's kan het weer 1 of meerdere tanden schelen.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik zal mijn reserve subframe volgende week eens tevoorschijn halen :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je subframe zal niet zomaar scheuren hoor Geert, dan schuift ie rustig over dat boutgat, bovendien 'zweeft' de kooimoer ook in de carroserie.

Maargoed ik heb Shampoo van Treico eens gevraagd en die gaat de stalen bussen die in de cupclio's zaten laten namaken en gelijk met een fatsoenlijke voorraad.
Prijsindicatie is rond de 30-40 euro per setje (2 delige bus) en is binnenkort leverbaar (Y)

Ik moet uberhaupt aan de stalen bus met een imbusbout, gezien ik met mijn bredere 25 [mm] Megane stabilisator precies langs de boutkop schuif, ik heb de boel al aardig ingekort (lees: de boel weggeslepen en met een ring in elkaar geklemd), maar bij diep inveren hoor ik 'm toch een tikje op de boutkop geven.

Dus even wachten tot ze op de markt zijn, dan kunnen we genieten :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Naais! :gitar:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Prijscorrectie: 25 euro voor een setje, repro van orginele cup delen. over een goede week leverbaar.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Mooi, stuur maar op als het zover is (of geef ff een seintje, wellicht ben ik dan al in Limboland :) )
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Iemand een idee welke itb set etc ik nodig heb voor mijn f4r in de clio 16v. Of dat iemand een topic weet. Wil graag wel foto s ervan zien.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik vind de sets van atpower toch wel het mooist. Deze gaan direct op de kop zonder een spruitstuk

http://atpowerthrottles.com/catalog/ren ... -p-91.html
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Ben zelf meer fan van een set waar de injectoren niet meer op de originele plek zitten.
Dit ivm een mooier mengsel als de injectoren veder van de kop af staan zoals bij een set Jenveys.
Edit: las F7R deze zijn al een tikje beter.
Laatst gewijzigd door derbimarcel op di 5 nov 2013 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

derbimarcel schreef:Ben zelf meer fan van een set waar de injectoren niet meer op de originele plek zitten.
Dit ivm een mooier mengsel als de injectoren veder van de kop af staan zoals bij een set Jenveys.
Dat voordeel is pas merkbaar boven de 8000rpm. Iets waar wij renault rijders niet snel komen helaas. Maar bij een f4r zitten de standaard injectoren al niet in de kop.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Geert schreef:
derbimarcel schreef:Ben zelf meer fan van een set waar de injectoren niet meer op de originele plek zitten.
Dit ivm een mooier mengsel als de injectoren veder van de kop af staan zoals bij een set Jenveys.
Dat voordeel is pas merkbaar boven de 8000rpm. Iets waar wij renault rijders niet snel komen helaas.
Denk dat dat wel meevalt. De brandstof heeft 2x zo lang de tijd om met de lucht te mengen t.o.v. de at set.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Met het koude weer gaat onze 16V stationair continu omhoog omlaag en een onwijs zuigend geluid maken....

Kwestie van K&N eraf en originele filter erop?
Of heeft het met dat vacuumpotje te maken wat aan de voorkant van je blok hangt en met een slangetje het filter in gaat?
R19 16V '91
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Ik gok dat je met je "vacuumpotje" de stappenmotor bedoeld. Deze regelt je stationair. Als je hier het slangetje naar je luchtfilter huis vanaf haalt krijg je inderdaad een zuigend geluid. Beste haal je hem los en spoel je hem eens flink door met remmenreiniger en daarna met wd40.
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Ik ga het proberen!

Dacht dat dat potje alleen met je koude start te maken had (Y)
R19 16V '91
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

dat is de injector helemaal onderop je inlaat spruitstuk. En die werkt alleen ver onder de -20.
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Deze heeft die injector niet. Heb maar 1 16V gehad die die injector had. Heeft alleen fase 2 die ofzo?
R19 16V '91
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

ik heb ze nog nooit zonder gezien.
Zowel F7P als F7R
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Mijn ex phase 1 bouwjaar 1991 had ook een koudstart injector. Alle blokken en clios van 16v's die ik gezien heb hadden het ook allemaal (I)
Racing is the best way to convert money into noise
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

bedoeld jeff nu niet de gas klep verwarming met dat gele kabeltjes? die zit namelijk alleen op de eerste fase 1's
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Dat zou ook kunnen Geert. Alleen de '91 en begin '92 hadden dat inderdaad.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

het is indd altijd maar de vraag wat jeff bedoeld (I) :p
Racing is the best way to convert money into noise
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Hahaha nou weet ik het zelf ook niet meer....

Ik heb in ieder geval dat potje wat met een klein stukje slang je luchtfilter ingat schoon gemaakt.
Zat allemaal corrosie in.
Het probleem was 2 dagen weg en begint nu langzaam weer heel af en toe terug te komen.

Ff van een ander blok maar zo'n potje aftrekken kijken of hij dan wil blijven doen wat hij moet doen....

Bedankt voor de info (Y)
R19 16V '91
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Voor de liefhebbers kwam ik dit tegen..
http://www.ebay.co.uk/itm/FRT-AXLE-BUSH ... 27d9a5b2cc
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Zoek voor een set 'schoepenvelgen' de boutjes voor de naafdeksels en de bijbehorende sleutel,heeft
iemand een onderdeelnummer voor me (of een set mag natuurlijk ook)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zijn iig precies hetzelfde als Clio rs velgen dus weet je dat vast. Heb het laatst ergens voorbij zien komen dat iemand ze nieuw had maar weet niet meer waar :(
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Alpine schreef:Zoek voor een set 'schoepenvelgen' de boutjes voor de naafdeksels en de bijbehorende sleutel,heeft
iemand een onderdeelnummer voor me (of een set mag natuurlijk ook)

Kun je volgens mij het beste met Torx of Inbus boutjes oplossen. Is nog goedkoper ook. Heb ik destijds ook bij een setje schoepenvelgen gedaan.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Je kunt ook 4 M8 RVS imbusboutjes nemen. Ziet er ook sjiek uit, kost wat minder
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Vraagje... een clio 16v subframe met 16v draagarmen is toch ongeveer 15mm breder per kant als een 5gt subframe niet?
Is een subframe inclusief draagarmen van een "gewone" clio trouwens hetzelfde als van een clio 16v?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

subframe is hetzelfde (alleen een williams is anders, met extra platen eronder gelast) en de draagarmen volgens mij ook (Y)
Miguel16V
Berichten: 59
Lid geworden op: za 7 aug 2010 21:17
Locatie: Stabroek

Ik ben men 16V aan het strippen om te laten spuiten.
Nu krijg ik dat klein achtervleugeltje er niet af.
Er zaten enkel 2 kleine torxjes in gevezen aan de zijkanten, die zijn er uit en nu krijg ik nog steeds geen beweging in die spoiler.
Weet iemand soms hoe deze normaal bevestigd zitten? of zou deze gewoon met kit vastgeplakt zijn :p
'92 Clio 1.8 16V => http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 2#p2362222
Clio 1.8 16V Track Toy
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Miguel16V schreef:Ik ben men 16V aan het strippen om te laten spuiten.
Nu krijg ik dat klein achtervleugeltje er niet af.
Er zaten enkel 2 kleine torxjes in gevezen aan de zijkanten, die zijn er uit en nu krijg ik nog steeds geen beweging in die spoiler.
Weet iemand soms hoe deze normaal bevestigd zitten? of zou deze gewoon met kit vastgeplakt zijn :p
Ze zitten vanaf de binnenkant van de klep ook nog vast met 4 torxschroeven als ik me niet vergis. 2 zijn zichtbaar, 2 onder een dopje. Als ik het me goed herinner. is ook al weer een paar jaar geleden dat ik ze er af heb gehaald. ;-)
Plaats reactie