ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

volgensmij wordt het hier besproken

http://www.clio-williams.net/forum/view ... =1&t=18579
cinqidriver
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
Locatie: oude pekela

leuk verhaal, jammer dat ik de oplossing nog niet heb zien voorbij komen.

ik heb hier nu de tankmeter rechtstreeks op de verbruiksmeter aangesloten, en nu heb ik 70 liter als volle tank.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

potmeter er tussen? dan volle tank afstellen op 45 liter.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Ik zou een vlotter van een 19 uitelkaar halen en de weestandstrip in die van een clio vlotter monteren.

met een weerstand alleen kom je er nl niet omdat de waarde over de gehele lengte iets anders is als 1 vaste waarde. leeg is 35 Ohm verschil en vol is 70Ohm verschil ongeveer. dus dat red je niet alleen met een weerstand van 70 ohm in serie op een volle tank.
cinqidriver
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
Locatie: oude pekela

het probleem zit hem juist in beide vlotters,

bij de clio zit de vlotter in een koker waarbij de vlotter recht naar boven gaat

bij de 19 zit de weerstand in het midden van de tank met daaraan een arm die op en neer gaat (cirkel)

wat mij ook opvalt is dat de tank van de clio niet helemaal vlak is aan de onderkant.

ik geloof erin dat hier een goede oplossing voor is.
ik ben niet de eerste die dit eens heeft gedaan.

het maakt blijkbaar voor de verbruiksgegevens niks uit, hij blijft zeggen dat ik 8.6 liter per 100 km gebruik, de eerste keer was zonder vlotter en nu met.

alleen de berekening van de nog te rijden kilometers kloppen niet helemaal.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

die sebgtx is hier op het forum ook wel eens atief geweest. Stuur hem eens een pm in het engels
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Iemand enig idee of het probleem met een naar rechts vallende versnellingspook gewoon een kwestie van afstellen is?
R19 16V '91
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Jeff rsi schreef:Iemand enig idee of het probleem met een naar rechts vallende versnellingspook gewoon een kwestie van afstellen is?
Volgens mij zit er een veer bij je versnellingspook onder de auto.
Anders zit er 1 bij je versnellingsbak waar je de schakelstang aansluit.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Bij een CLio 1 zit er inderdaad een veer onder de auto die de pook naar links trekt. Die zal wel verdwenen of gebroken zijn.

Kost bijna niets bij de dealer en is makkelijk te vervangen.
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Die veer zit er gewoon nog, alles is aanwezig.
Deze veer trekt inderdaad de onderkant naar links.

Maar nu valt de bovenkant continu naar rechts en hij pakt zijn achteruit niet.

Ik ga eerst is proberen om het te verstellen ik denk (en hoop) dat dat de oplossing is.
R19 16V '91
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Jeff rsi schreef:Die veer zit er gewoon nog, alles is aanwezig.
Deze veer trekt inderdaad de onderkant naar links.

Maar nu valt de bovenkant continu naar rechts en hij pakt zijn achteruit niet.

Ik ga eerst is proberen om het te verstellen ik denk (en hoop) dat dat de oplossing is.
Kijk maar eens naar je motorsteunen of die nog wel helemaal goed zijn. Goeie kans dat het daar vandaan komt.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dat stelmechanisme gaat niet zomaar los. Dus als dat nog vast zit lekker afblijven. Afstellen is ook geen pretje.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat Gerard zegt, of je kunt ook even kijken naar het plastic busje waar de schakel hevel die onder de bak zit in scharniert.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Abel schreef:wat Gerald zegt, of je kunt ook even kijken naar het plastic busje waar de schakel hevel die onder de bak zit in scharniert.
;-)
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Nou deze auto heb ik niet rijdend opgehaald en de vorige eigenaar heeft het blok eruit gehad.
Dus of het opeens zo is weet ik niet...

Ik zal de motorsteunen nog is goed nakijken maar die zitten wel goed dacht ik.

Dat plastic busje zie ik ook niet echt wat aan en speling voel ik verder ook niet ofzo.

Afstellen heb ik inderdaad wel is eerder gedaan, dat is gewoon een beetje proberen toto hij alles goed pakt.
R19 16V '91
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

is de schakelstang wel gewoon netjes recht ?
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Het is gelukt met gewoon afstellen. (Y)

Vandaag zou hij voor apk gaan....
Helaas stopt onderweg naar de apk de brandstofpomp

Zit al een andere pomp in en heb er zelf al een andere schakeling voor gemaakt.....

Nu maar een gloednieuwe pomp erin en de schakeling nog iets aanpassen.

Als goed is dan morgen apk....

Man man wat blijft het toch een lekker knal karretje als hij het ff doet :D
R19 16V '91
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Tijdje geen 16v meer gereden.......

Goed dat ik een auto erbij heb nu.

Volgende probleem dus, bij normaal gebruik gaat hij zodra hij warm is inhouden. Begint met inhouden als je hem even doortrekt bij 5500 toeren. Als je dan Door blijft rijden zakt het met inhouden en erg gaan schokken bij al 2500 toeren.

Motor uit en weer aan en het is helemaal weg.

10 minuten rijden en het komt weer terug.

Iemand dit eerder gehad? ?
R19 16V '91
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Misschien een heel oud benzine filter?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Lambdasonde?
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Filter is gloednieuw.

Die sonde kun je toch doormeten?
Hij blijft ook als je rol rond de 1300 toeren lopen.
Pas als je echt stil sta zakt hij naar normaal rond 800/900.
R19 16V '91
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dat hij bij rollen hoger blijft lopen, is normaal.
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Ok ik twijfelde erover omdat mijn vorige het niet had.
Maar dan was die dus niet normaal.... :D

Vandaag heb ik een onwijs eind gereden en nergens last van....
Terug weg opeens weer wel. :-(
R19 16V '91
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

injectoren misschien vuil? of oude bougies? daar heb ik ook wel eens problemen mee gehad van stotteren
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Ik denk dat het te maken had met te kort benzine.
Het reserve pompje ontbreekt ook.
Hij zat onder een kwart.
Nu Tot de nok aan toe gevuld en het is weg.

Dus nu alleen nog kijken waarom hij telkens uit zijn 5 schiet....
Denk zelf dat de schakelstang niet ver genoeg erop geschoven zit.
Bij de andere 16v zit hij er veel verder op.
R19 16V '91
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik heb een klein probleempje met mijn Clio. De oliedruk meter werkt op zich wel, maar bij een tijdje stationare lopen valt de naald terug tot 0. Betekend dit dat de sensor kapot is, misschien een kabel breuk of zal de meter niet meer goed zijn? De motor is geheel uit de auto geweest.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

dat is een veel komend fenomeen. Ik zal je verklappen dat er nog echt wel olie druk is ;) mijn ervaring is dat die meter ruim een bar te weinig druk aangeeft. hoeveel heeft je blok gelopen? en welk type olie/oliefilter gebruik je?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Er is oliedruk dat is al getest. Olie is ELF competition 10w 40 sti met origineel Renault olie filter. Blok heeft net 140000 km gelopen. Ik verdenk of de sensor of de meter. De clio heeft meer dan 2 jaar stil gestaan.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

is de olie ook 2 jaar oud? mijn oliedruk schiet altijd met een bar omhoog als ik het ververs
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Nee, die olie zit er max 2 maanden in, net zoals het nieuwe olie filter. Tijdens het rijden is de druk 3 bar, bij gas geven ongeveer 5 denk ik. Dus alleen bij stationair lopen valt de naald naar 0.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

sensortjes willen nog wel eens stuk gaan, zit naast je spruitstuk en vanaf een brug redelijk makkelijk te doen.

Zorg wel dat het spruitstuk een beetje afgekoeld is ;)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

antoine schreef:Nee, die olie zit er max 2 maanden in, net zoals het nieuwe olie filter. Tijdens het rijden is de druk 3 bar, bij gas geven ongeveer 5 denk ik. Dus alleen bij stationair lopen valt de naald naar 0.
dat zijn echt prima waardes. Ik zou me er niet druk om maken. je olie lampje zou gaan branden als het onder 1 bar komt.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik zal aankomende weken eens vaker gaan rijden, misschien verdwijnt het net zoals het gekomen is. Anders ga ik de meters eens vervangen en daarna de sensor. Thanks!

[img]https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 5665_n.jpg[/img]
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Wie kan mij helpen aan het renault nummer van de klemmen van de sierlijsten welke gemonteerd zitten op de deur en achterpaneel? Mocht iemand er een aantal hebben, dan heb ik wel interesse (Clio 16v bouwjaar 1993)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Je hebt het niet over de deurpanelen??
Plaats reactie