ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dat interieur loopt niet vol hoor, tenzij je 10 bar op de vulhals zet :)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

[vrijdagmiddagmodus]

aansteker bij houden? :D

[/vrijdagmiddagmodus]
CySt
Berichten: 243
Lid geworden op: do 23 aug 2007 10:49

Hoe kun je optisch op een foto trouwens een F7R onderscheiden van een F7P? Ik heb deze foto en vroeg me af of dit mogelijk een F7R kan zijn..

Afbeelding
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

volgens mij enkel aan de "ribben" bij de startmotor. een motor uit een 19 (of eigenlijk een inlaatspruitstuk) is altijd wel te herkennen aan de andere loop van de carterventilatie.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
CySt
Berichten: 243
Lid geworden op: do 23 aug 2007 10:49

Tom schreef:volgens mij enkel aan de "ribben" bij de startmotor. een motor uit een 19 (of eigenlijk een inlaatspruitstuk) is altijd wel te herkennen aan de andere loop van de carterventilatie.
Deze foto is van een 19, maar deze heeft Williams stickers. Nu bestaat een 19 Williams natuurlijk niet, maar ik vroeg me af of de stickers er voor de lol op zitten of omdat er een F7R in ligt..
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

CySt schreef:
Tom schreef:volgens mij enkel aan de "ribben" bij de startmotor. een motor uit een 19 (of eigenlijk een inlaatspruitstuk) is altijd wel te herkennen aan de andere loop van de carterventilatie.
Deze foto is van een 19, maar deze heeft Williams stickers. Nu bestaat een 19 Williams natuurlijk niet, maar ik vroeg me af of de stickers er voor de lol op zitten of omdat er een F7R in ligt..
Ik denk dat de stickers een stuk goedkoper waren dan de F7R motor.. dus ga maar uit van het eerste. :p
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Waar is trouwens het luchtfilter bij deze auto??
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Wouter de Wit schreef:Waar is trouwens het luchtfilter bij deze auto??
Die heb je toch niet nodig, klinkt toch veel mooier zonder filter :D
CySt
Berichten: 243
Lid geworden op: do 23 aug 2007 10:49

Wouter de Wit schreef:Waar is trouwens het luchtfilter bij deze auto??
Misschien heeft iemand die meegenomen, hij staat namelijk op de sloop. :P. (Maar nog wel in het RDW register vreemd genoeg)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Openlucht-zonder-filter :wink:
CySt
Berichten: 243
Lid geworden op: do 23 aug 2007 10:49

Afbeelding

Zo stond hij er ooit bij:

[img]http://public.bay.livefilestore.com/y1p ... -ZS-08.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door CySt op vr 12 mar 2010 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Wouter de Wit schreef:Waar is trouwens het luchtfilter bij deze auto??
Die heb je toch niet nodig, klinkt toch veel mooier zonder filter :D
Nog meer Peeekaaa's erbij :smile:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

Heeft in ieder geval geen F7R uitlaatspruitstuk maar een F7P... Maar waarom staat die op de sloop eigenlijk, ziet er nog best netjes uit toch?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Whatever schreef:Heeft in ieder geval geen F7R uitlaatspruitstuk maar een F7P... Maar waarom staat die op de sloop eigenlijk, ziet er nog best netjes uit toch?
Er zit geen Clio spruitstuk op maar een R19 16V spruitstuk.. bedoel je dat ?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Waar zit de thermostaat bij een F7P motor? Heb het idee dat die bij mij er uit is gehaald.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

hij bedoelt een std. Williams Devil denk ik?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

hij bedoeld een gietijzer stuk zoals clio en 19 16v. Die is anders dan oem willi.


De thermostaat zit in het thermostaathuis (0) . Van daaruit vertrekt de dikke slang naar je rad. (linker kant blok).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Tom schreef:De thermostaat zit in het thermostaathuis (0) . Van daaruit vertrekt de dikke slang naar je rad. (linker kant blok).
(Y) Morgen eens kijken dan. Krijg hem moeilijk op temperatuur en das best koud 's avonds in de wagen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

huis zit met een flink aantal (6 ofzo) flinke torx boutjes vast. Die willen wel eens vast zitten dus zorg voor goed passend gereedschap.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Met dank aan de oplettende Jacques heb ik net deze gekocht:
http://link.marktplaats.nl/324476740

Hopelijk staat er ook in hoe het verwarmingselement werkt, want bij de clio van tim valt de blazer uit als je hem in stand 3 zet. En dat systeem van de 19 (waar ik wel een wpb van heb) is toch echt wel anders!
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Weerstandje?

Elke clio 1 heeft zelfde kachelpaneel, ff eentje uit een slopert trekken
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Johan Hogervorst schreef:Met dank aan de oplettende Jacques heb ik net deze gekocht:
http://link.marktplaats.nl/324476740

Hopelijk staat er ook in hoe het verwarmingselement werkt, want bij de clio van tim valt de blazer uit als je hem in stand 3 zet. En dat systeem van de 19 (waar ik wel een wpb van heb) is toch echt wel anders!
Witte stekker bovenop bedieningspaneel heeft een beetje smeltschade en daardoor sluiting...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Dat hebben ze ook idd vaak.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Ok, eens dat ding eruit halen en kijken wat er mis mee is. :D
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Inderdaad, da's een standaard Clio kwaal, had dat bij m'n 1.4 ook :)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Weet iemand de ontstekingsvolgorde van een 16v? Wanneer welke cilinder vonkt?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

1,3,4,2
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Dus de injectoren zouden ook in deze volgorde benzine in moeten spuiten, toch?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

nee tegelijk
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ja, dat doen ze nu, maar waarom? Waarom benzine inspuiten als de inlaatklep dicht is?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Eenvoudiger systeem en meer tijd voor gas/lucht te mengen. Je hebt een meer homogeen mengsel. Bovendien koel je de klep.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Bij mijn Clio is bij onderstaande connector het 'klik-systeem' gebroken, waardoor hij niet meer goed borgt op de rail. Ik ben bij de dealer geweest en die vertelde dat ik dan de complete leiding moet vervangen (nr. 19) á €98,- :-(
Heeft iemand deze connector toevallig nog los liggen?

[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... nector.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... to0435.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... to0434.jpg[/img]
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ik niet (N)

Op de oudere 16v's zit nog een rail waar je met slangenklemmen kunt werken, als je er deze delen niet zou kunnen krijgen zou je de rail en bijbehorende slangen van een oudere 16v kunnen gebruiken (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Die 2 slangetjes zitten bij mij vast met 2 kleine slangklemmetjes op de rail. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Jij hebt een andere rail :) Bij de laatste versies is dit verandert naar een in mijn ogen prullerig systeem (N)

Edit: misschien red je het toch wel met alleen oude type slangen en slangenklemmen. Kan me ff niet voor de geest halen of je de slang over deze rail heenkrijgt namelijk. Kun je niet ff eentje eraf trekken?
Plaats reactie