Ook Arjen is terug op het oude nest.
Na een tijd geen Renault te hebben gereden (maar Saab en Soek Samurai) heb ik vanmiddag weer een Renault gekocht. Het gaat om een Clio 16v Grand Prix uit 1995. Niet zo mooi als die van Ray maar voorlopig ben ik er blij mee. Vrijdag of zaterdag moet hij hier op de oprit staan.
Plannen: ff de velgen model "Sjako" omwisselen voor echte 16inch velgen, radio + boxen inbouwen en hem een beurtje geven. Later waarschijnlijk nog even roest aan de achterklep en steenslagschade aan de voorbumper bij laten werken.
Foto's volgen dit weekend waarschijnlijk wel.
Plannen: ff de velgen model "Sjako" omwisselen voor echte 16inch velgen, radio + boxen inbouwen en hem een beurtje geven. Later waarschijnlijk nog even roest aan de achterklep en steenslagschade aan de voorbumper bij laten werken.
Foto's volgen dit weekend waarschijnlijk wel.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nog een gp erbij
wordt nog druk
veel plezier ermee
wordt nog druk
veel plezier ermee
Die 11 staat hier ook nog. Geen tijd (ik weet het: daar moet je tijd voor maken), geen zin en geen geld of druk met motoren in de weer. Maar hij staat droog en het plan is echt dat ie ooit nog eens af komt. Ik hoop van het voorjaar weer moed te vatten
Ik weet nog niet of ik 11 maart ook in Breda ben. Ik zie nog wel.
Ik weet nog niet of ik 11 maart ook in Breda ben. Ik zie nog wel.
Laatst gewijzigd door Arjen op di 6 mar 2007 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
klopt nie echt denkArjen schreef:Maar hij staat droog en het plan is echt dat ie nooit nog eens af komt. Ik hoop van het voorjaar weer moed te vatten
Maareh.. welkom terug!
roesten al die '95 gers aan de achterklep ofzo..
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Arjen schreef:Niet zo mooi als die van Ray maar voorlopig ben ik er blij mee
ik wist het al van de pm, maar evengoed
Immer wieder die verdammte Holländer
Vanochtend ff de 476 opgehaald. Alles lijkt goed te werken en OK te zijn. Alleen de handremkabel moet aangespannen worden. Vandaag alvast even nieuwe olie + filter en ruitenwissers gehaald. Morgen dus maar even aan de klus.
Als het goed is komen morgen ook mijn velgsloten binnen zodat de Primasport velgen ook onder de GP kunnen.
Als het goed is komen morgen ook mijn velgsloten binnen zodat de Primasport velgen ook onder de GP kunnen.
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
- Locatie: regio Alkmaar
harde kern reunie
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Clio 16V GP goeie keus!
Staan er a.s. zondag 3 op een rij????
Staan er a.s. zondag 3 op een rij????
VLK Groep
zijn er al foto's en zijn de clio gp's wel al roestvrij op de achterzij panelen.
De mijne is roestvrij aan de achterschermen. Alleen roest aan de achterklep. Ik probeer zo snel mogelijk even wat foto's te maken.jiggy schreef:zijn er al foto's en zijn de clio gp's wel al roestvrij op de achterzij panelen.
Zo de velgen zitten onder de auto. Staat een heel stuk beter. Verder de auto even gewassen en de radio ingebouwd.
Verder ontdekt dat de remblokken achter bijna aan vervanging toe zijn en dat het logisch is dat de handrem het niet super doet. Linker kabel is namelijk gebroken. Die moet ik dus van de week even bestellen.
Hier alvast even 2 foto's (met de oude "Sjako"-velgen):
[img]http://img136.imageshack.us/img136/2205/gp1nz6.jpg[/img]
[img]http://img176.imageshack.us/img176/3774/gp2bz7.jpg[/img]
Verder ontdekt dat de remblokken achter bijna aan vervanging toe zijn en dat het logisch is dat de handrem het niet super doet. Linker kabel is namelijk gebroken. Die moet ik dus van de week even bestellen.
Hier alvast even 2 foto's (met de oude "Sjako"-velgen):
[img]http://img136.imageshack.us/img136/2205/gp1nz6.jpg[/img]
[img]http://img176.imageshack.us/img176/3774/gp2bz7.jpg[/img]
ziet er goed uit
verrek zo1 staat er hier ook
goed man die sjako velgen
goed man die sjako velgen
Immer wieder die verdammte Holländer
kniesorenmodus.... 45 is de verkeerde maat
maar voor de winter prima
maar voor de winter prima
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ik begrijp dat een Clio GP er speciaal voor seniorleden is?
Welkom terug!
Welkom terug!
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
hmpf
Immer wieder die verdammte Holländer
[img]http://img410.imageshack.us/img410/1719/m5110009ax2.jpg[/img]
[img]http://img117.imageshack.us/img117/548/m5110010xa1.jpg[/img]
Niet echt een super kwaliteitje maar ik had ruzie met het fototoestel.
En nee, ik ga hem niet verlagen
[img]http://img117.imageshack.us/img117/548/m5110010xa1.jpg[/img]
Niet echt een super kwaliteitje maar ik had ruzie met het fototoestel.
En nee, ik ga hem niet verlagen
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
erg netjes ....
voor een terein wagen
voor een terein wagen
Na een tijd probleemloos gereden te hebben kreeg ik onlangs een paar probleempjes met de Clio 16v.
Ten eerste ging hij als een zwabber over de weg. Rond de middenstand had de auto ruim een centimeter speling in het stuurwiel. Dat was vanaf het begin al een klein beetje aanwezig en ik dacht dat het kwam door de montage van de grotere velgen. Maar aangezien het steeds erger werd ben ik toch maar even gaan zoeken wat het nu kon zijn. Na wat zoeken hier op het forum bleek dat het kwam door het dempingsrubber in de stuurstang.
Afgelopen week heeft De Knutselsmurf dit met de sissleutel even vastgezet. En nu spoort de Clio weer als een trein. Thanks Men!
Vanaf afgelopen woensdag wilde de auto opeens ook niet goed stationair blijven lopen. Het toerental viel heel vaak terug tot 600 TPM.
Na het schoonmaken van de stappenmotor (hielp niet) toch maar even, voordat ik de lambdasensor door zou gaan meten, de rotor + verdelerkap bekeken. Die waren dus ZEER slecht. Naar mijn mening was het een wonder dat de motor uberhaupt nog liep. Deze zojuist even vervangen en naar het lijkt is het probleem verholpen.
Wat me trouwens opviel tijdens het "searchen" hier op het forum dat haast bij geen enkel probleem staat hoe het allemaal verholpen is.
Misschien een tip ?
Ten eerste ging hij als een zwabber over de weg. Rond de middenstand had de auto ruim een centimeter speling in het stuurwiel. Dat was vanaf het begin al een klein beetje aanwezig en ik dacht dat het kwam door de montage van de grotere velgen. Maar aangezien het steeds erger werd ben ik toch maar even gaan zoeken wat het nu kon zijn. Na wat zoeken hier op het forum bleek dat het kwam door het dempingsrubber in de stuurstang.
Afgelopen week heeft De Knutselsmurf dit met de sissleutel even vastgezet. En nu spoort de Clio weer als een trein. Thanks Men!
Vanaf afgelopen woensdag wilde de auto opeens ook niet goed stationair blijven lopen. Het toerental viel heel vaak terug tot 600 TPM.
Na het schoonmaken van de stappenmotor (hielp niet) toch maar even, voordat ik de lambdasensor door zou gaan meten, de rotor + verdelerkap bekeken. Die waren dus ZEER slecht. Naar mijn mening was het een wonder dat de motor uberhaupt nog liep. Deze zojuist even vervangen en naar het lijkt is het probleem verholpen.
Wat me trouwens opviel tijdens het "searchen" hier op het forum dat haast bij geen enkel probleem staat hoe het allemaal verholpen is.
Misschien een tip ?
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Tja, met een reno kun je om die 2 niet heen....Arjen schreef: Afgelopen week heeft De Knutselsmurf dit met de sissleutel even vastgezet.
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ze hadden die sissleutel tot het boordgereedschap moeten maken van elke reno. Tipje?