Gisteren hebben we onze Renault Twingo verkocht en nu willen wij een Renault Clio II aanschaffen vanaf bouwjaar 2001 (fase II en III). Nu zijn we erg aan het twijfelen welke motorische uitvoering we nemen. De clio zal jaarlijks tussen de 18.000-20.000 kilometer moeten afleggen, dus een 1.6 16V is naar mijn inziens te doen. Procentueel rijden we zeg maar 40% autosnelweg en 60% stad.
We hebben even gekeken en qua belasting maakt het niets uit of we nu een 1.4 16V of een 1.6 16V nemen, kosten zijn gelijk in de maand. Alleen een 1.2 16V is pak en beet 7 euro goedkoper in de maand, maar dit is te verwaarlozen, vind ik. Mijn vriendin's voorkeur ligt bij een 1.2 16V, aangezien die veel zuiniger zijn volgens haar.
N.a.v. bovenstaande verhaal heb ik enkele vragen en ik hoop dat jullie deze uitgebreid willen beantwoorden
- Wat is het gemiddelde verbruik van een 1.2 16V, 1.4 16V en een 1.6 16V bij normaal gebruik?
- Hebben jullie nog aankooptips bij een Clio II fase II/III?
Groeten,
Stefan
Aankooptips Renault Clio II fase II/III
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: wo 4 okt 2006 19:30
- Locatie: Leeuwarden
Ik rij met mijn Clio 1.6 16v uit 2002 ongeveer 1:13/1:14 op autosnelwegen. In de stad ligt het verbruik wel wat hoger. Rond de 1:10/1:11.
Bij het bekijken van een auto vragen naar de historie en de nap (nationale autopas) Verder zien of de auto geen schade heeft gehad.
Bij het bekijken van een auto vragen naar de historie en de nap (nationale autopas) Verder zien of de auto geen schade heeft gehad.
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Ik doe ook makelijk 1:15 met mijn 1.6 16v
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Bedankt voor de reacties
We zitten nu echt te twijfelen tussen een 1.2 16V en een 1.6 16V, aangezien het verschil tussen een 1.4 16V en 1.6 16V qua kosten niet noemenswaardig is, vinden wij. Hebben jullie nog goede argumenten, buiten natuurlijk snelheid om, om mijn vriendin te overtuigen om toch voor een 1.6 16V te gaan?
We zitten nu echt te twijfelen tussen een 1.2 16V en een 1.6 16V, aangezien het verschil tussen een 1.4 16V en 1.6 16V qua kosten niet noemenswaardig is, vinden wij. Hebben jullie nog goede argumenten, buiten natuurlijk snelheid om, om mijn vriendin te overtuigen om toch voor een 1.6 16V te gaan?
Fase 3 is pas vanaf begin 2004 gekomen. Ik zou lekker voor de 1.6 16v gaan, denk dat je daar best zuinig mee kunt rijden.
Mijn 2 liter 16v doet op de snelweg al zo'n 1 op 15/16, stad geloof ik 1 op 10/12 dus dat moet beter kunnen met een 1600.
Mijn 2 liter 16v doet op de snelweg al zo'n 1 op 15/16, stad geloof ik 1 op 10/12 dus dat moet beter kunnen met een 1600.
je neemt naar mijn idee geen grote motor om het zuinigheidsrecord te verbreken, maar omdat het allemaal wat relaxter rijdt.
Bij een 1.2 zal je 9 vd 10x volgas optrekken, bij de 1.6 zal dit al minder zijn, omdat het de auto minder moeite kost om mee te stromen
Bij een 1.2 zal je 9 vd 10x volgas optrekken, bij de 1.6 zal dit al minder zijn, omdat het de auto minder moeite kost om mee te stromen
Ik heb zelf zaterdag mijn 2.0 opgehaald. Daarvoor reed ik in een Peugeot 205, van 10 jaar oud en met een 1.4 motor. Die 1.4 motor was al heel veel beter dan de 1.1, maar die 2.0 is helemaal te geweldig. De 2.0 is ook wel een paar jaar jonger, maar een grotere motor rijdt zoveel comfortabeler en soepeler. NIet alleen om heel erg hard mee te rijden (want dat kan ie ook wel), maar ook om gewoon mee te cruisen Minder herrie, wat makkelijker inhalen en veel fijner rijden. Als je het je kunt veroorloven zou ik zeker een wat grotere motor nemen. Mijn vrouw wil na 2 dagen niets anders meer
ik verbruik ongeveer 9,8 liter op de 100 KM met een 1.6 16V
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Dat ding heeft ook een gas pedaal hoor ferdyFerdy schreef:ik haal nu 1 op 15 met de Clio 1.2 16V
in de zomer is dit wel eens 1 op 17 !
Overigens Ik verbuik met dezelfde moter 1 op 11 / 1 op 12
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
zal morgen eens even gaan zoeken waar die dan weer zitMike (spitsoor) schreef:Dat ding heeft ook een gas pedaal hoor ferdyFerdy schreef:ik haal nu 1 op 15 met de Clio 1.2 16V
in de zomer is dit wel eens 1 op 17 !
Overigens Ik verbuik met dezelfde moter 1 op 11 / 1 op 12
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
nee die stickers maken die bak van mike zwaar..das slecht voor t verbruik!
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: wo 4 okt 2006 19:30
- Locatie: Leeuwarden
Paul1916v schreef:nee die stickers maken die bak van mike zwaar..das slecht voor t verbruik!
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Yep klopt Ach zo erg vindt ik het overigens niet gebruik hem niet dagelijks
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Mijn RS 2.0 rijdt 1 op 10/11 met gemiddeld rustiger en sportiever rijden. 1 op 16 lijkt mij voor de 1.2 haalbaar maar een 1.6 moet 1 op 13/14 toch zeker kunnen zonder je constant erover druk te maken.Tijmen schreef:Renault geeft 1 op 16,7 op voor een 1.2 16v en dat is in de praktijk makkelijk haalbaar. Een 1.6 rijdt zo maar 1 op 10 of 11. Het rijdt alleen veel fijner zo'n 1.6
Mijn RS rijdt 1 op 12 tot 1 op 12,5 maar dat heb ik met een 1.6 nooit gehaald. Een 1.2 16v is echt zuinig in de praktijk en ik vind ze zeker niet langzaam.elmotheelk (Eric) schreef:Mijn RS 2.0 rijdt 1 op 10/11 met gemiddeld rustiger en sportiever rijden. 1 op 16 lijkt mij voor de 1.2 haalbaar maar een 1.6 moet 1 op 13/14 toch zeker kunnen zonder je constant erover druk te maken.Tijmen schreef:Renault geeft 1 op 16,7 op voor een 1.2 16v en dat is in de praktijk makkelijk haalbaar. Een 1.6 rijdt zo maar 1 op 10 of 11. Het rijdt alleen veel fijner zo'n 1.6
Ik heb ook nog een hele mooie Clio te koop!!!! KLIK
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: wo 4 okt 2006 19:30
- Locatie: Leeuwarden
Warom heb je hem te koop Maarten?Maarten schreef:Ik heb ook nog een hele mooie Clio te koop!!!! KLIK
Ik heb een andere auto op het oog!
Ik heb een 1.4 16V en die doet ongeveer 1 op 14
Vind de motor lekkerder als de 1.6 16v ook al heeft die iets meer pk. 1.4 16V is veel sneller bij de les. zit er niet verschil in wegen belasting dan?? dat de 1.4 of 1.2 in een andere category zit!!!!
daar kun je nog wat mee verdienen denk ik!!
Vind de motor lekkerder als de 1.6 16v ook al heeft die iets meer pk. 1.4 16V is veel sneller bij de les. zit er niet verschil in wegen belasting dan?? dat de 1.4 of 1.2 in een andere category zit!!!!
daar kun je nog wat mee verdienen denk ik!!
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Volgens mij wel ja. De 1.4 is 90kg zwaarder dan de 1.2 versie. Die zit net weer een trede hoger in de belasting
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853