Oplossing Speling stuurhuis Clio I
Om te beginnen ga ik zeggen dat ik nog een leek ben qua onderstel en motor, ik weet alles liggen maar kan niks zelf maken..
Dus kwam ik naar hier..
Ik heb een probleempje met mijn stuur, Ik heb een speling van meer als een centimeter m.a.w, ik moet eerst een centimeter of meer draaien voor mijn banden meedraaien, ik heb hier geen probleem mee voor in de bebouwde kom, maar op autostrade word het wel moeilijke hoge snelheid aan te houden ( en natuurlijk wil ik niet dat mijn karretje op drie wielen komt ofzo) Weet iemand wat ik hier aan kan doen maar wel in mensentaal pls
Thnx
Dus kwam ik naar hier..
Ik heb een probleempje met mijn stuur, Ik heb een speling van meer als een centimeter m.a.w, ik moet eerst een centimeter of meer draaien voor mijn banden meedraaien, ik heb hier geen probleem mee voor in de bebouwde kom, maar op autostrade word het wel moeilijke hoge snelheid aan te houden ( en natuurlijk wil ik niet dat mijn karretje op drie wielen komt ofzo) Weet iemand wat ik hier aan kan doen maar wel in mensentaal pls
Thnx
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Speling op de stuurkolom? Komt vaker voor bij Clio's met stuurbekrachtiging.
Valt er dan niets aan te doen? want voor de belgische autokeuring mag er niets van speling opzitten en moet stabilisatorstang die rubbers ook nog vervangen dus jahLotuzClioWilliams schreef:Speling op de stuurkolom? Komt vaker voor bij Clio's met stuurbekrachtiging.
alvast bedankt
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Nieuwe stuurkolom of de oude lassen.
Dus die stuurkolom, daar bedoel je mee die breekbouten die onder mijn dashbourd zitten of echt onder de auto? Of onder motor he, want motor zit er juist terug in Wat zou dit ongeveer kosten?LotuzClioWilliams schreef:Nieuwe stuurkolom of de oude lassen.
En hoeveel kosten die rubbers voor mijn stabilisatorstang?
thnx
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
De stuurkolom is die stang waar je stuur en het contactslot op gemonteerd zit.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v670/ ... CT0197.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v670/ ... CT0197.jpg[/img]
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: za 13 mei 2006 19:05
- Locatie: Epe - Heerde
Ik heb vandaag die stuurkolom stang van binnenuit van het stuurhuis los gehaald,ik heb toen met een accuboor machine er een gaatje doorgeboord,begon met 4 of 5mm toen 6mm boor,ik heb er toen een rvs m6 boutje door gedaan maar deze was te dun en te zwak en brak af (boutje kon de ovale omhulsel niet vastknijpen-indrukken) toen maar een 8mm boor erdoor en er een m8 bout ingezet deze was sterk genoeg om het omhulsel in te drukken.De speling is er nu af en het was een gemakkelijk klusje.wat een verschil weer met rijden!
Ik heb ook te maken met hetzelfde euvel. Speling op het stuur, ook ca 1 cm. Het betreft RSitje van 95. Hoe bepaal je nu waar de speling zit? Ik hoor door de wandelgangen dat het ook in het stuurhuis kan zitten. Oplossing: stuurhuis vervangen, luidt het advies.
Deze las-oplossing / 6M boutje lijkt velemalen makkelijker en goedkoper. Onze zuiderbuur beschrijft in het kort hoe hij het gefixt heeft. Kan iemand een uitgebreidere beschrijfing geven?
Deze las-oplossing / 6M boutje lijkt velemalen makkelijker en goedkoper. Onze zuiderbuur beschrijft in het kort hoe hij het gefixt heeft. Kan iemand een uitgebreidere beschrijfing geven?
als het daar niet zit, je stuurstangen of je stuurkogels
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
nieuwe stuurstang (laten) monteren lassen, boren etc verzwak
je de boel alleen maar mee !
je de boel alleen maar mee !
Ik heb mijn stuurkolom ook laatst vervangen, vanwegen het zelfde probleem. Het rubber dat tussen de stang en het scharnier punt zit was helemaal weg gevreten. Inslaan was dus echt onmogelijk. Ook waren de zwarte scharnier dingen helemaal vervormd doordat er een tijdje gereden was met de speling. Dus als je repareerd, controleer dan ook ff of de scharnieren nog mooi soepel en onbeschadigd zijn.
Hallo Nu heb ik een vraag over de stuurkolom.
Ik weet zeker dat ik ook speling heb aldaar.
Maar nu hoe krijg ik die kolom los?
Er zit een grote rubber daar achter het gaspedaal moet ik die gewoon lostrekken of moet is er een andere trucje daarvoor?
En bij het stuurhuis heb je ook een rubber kan je die ook zo los trekken.
Heb een clio RL uit 1994 met stuurbekrachtiging.
Ik weet zeker dat ik ook speling heb aldaar.
Maar nu hoe krijg ik die kolom los?
Er zit een grote rubber daar achter het gaspedaal moet ik die gewoon lostrekken of moet is er een andere trucje daarvoor?
En bij het stuurhuis heb je ook een rubber kan je die ook zo los trekken.
Heb een clio RL uit 1994 met stuurbekrachtiging.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
die grote rubber zit tegen je schutbord en kan je zo opzij schuiven. daar zit een bout+moer die je ff los moet halen. als je je stuurhuis eruit wilt halen moet je ook je dash gedeeltelijk demonteren.
is in elk geval iets waar je even zoet mee bent
is in elk geval iets waar je even zoet mee bent
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
aan de buitenkant bij het stuurhuis.
Nou ik heb de stuur kolom los gehaald en dit is het resultaat.
Ik heb hier 2 foto's waarbij je de speling ziet ik ga ervanuit dat dit dus de speling aan het stuurkolom is.
Aan het stuurhuis zelf had ik geen speling.
[img]http://img179.imageshack.us/img179/7186/p9050004el9.jpg[/img]
[img]http://img179.imageshack.us/img179/8968/p9050005ne9.jpg[/img]
Nou begreep ik dat er 3 manieren waren om dit euvel te verhelpen.
1:Vastlassen.
2:Boren en met boutje vastzetten.
3:Tussen een bankschroef knijpen naar elkaar toe.
Wat bevelen jullie aan?
Ik heb hier 2 foto's waarbij je de speling ziet ik ga ervanuit dat dit dus de speling aan het stuurkolom is.
Aan het stuurhuis zelf had ik geen speling.
[img]http://img179.imageshack.us/img179/7186/p9050004el9.jpg[/img]
[img]http://img179.imageshack.us/img179/8968/p9050005ne9.jpg[/img]
Nou begreep ik dat er 3 manieren waren om dit euvel te verhelpen.
1:Vastlassen.
2:Boren en met boutje vastzetten.
3:Tussen een bankschroef knijpen naar elkaar toe.
Wat bevelen jullie aan?
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
Als ie in de auto blijft zitten, kun je m dan ook lassen, of fikt je dan de hele boel af...
Ik verbeeld me namelijk ook dat ik dit zelfde probleem heb, als ik op rechte weg rijd, heb ik een bepaalde speling die ik niet echt thuis kan brengen en het lijkt net of er dan een stukje "niets" gebeurt.... als ik in ga sturen...
Is dit misschien het zelfde probleem, of is uitlijning in mijn geval beter...
Ik verbeeld me namelijk ook dat ik dit zelfde probleem heb, als ik op rechte weg rijd, heb ik een bepaalde speling die ik niet echt thuis kan brengen en het lijkt net of er dan een stukje "niets" gebeurt.... als ik in ga sturen...
Is dit misschien het zelfde probleem, of is uitlijning in mijn geval beter...
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
moet kunnen maar ik zou hem er effe uit halen. Anders een paar natte doeken in de buurt leggen een emmer water neerzetten.
Maar trek je rubber een keer los bij je pedalen en je kunt voelen of er speling zit
Maar trek je rubber een keer los bij je pedalen en je kunt voelen of er speling zit
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
het zou best wel eens hetzelfde probleem kunnen wezen.
Ik heb bv dat waneer ik naar rechts stuur dat hij direct reageert en naar links zit ik ff in niemands land voordat hij begint met sturen.
Mn stuur zit daardoor ook niet meer recht maar 9 vd 10 keer iets naar links omdat ik ook in dat gebied meer speling heb.
Als je zou willen lassen moet de stuurkolom er echt uit je kan het niet zo lassen in de auto.
het dashboard moet er gedeetelijk uit dus je bent wel ffkes bezig maar tis wel te doen.
Heb wel een vraagje ter ondersteuning van dit probleem.
Als ik de koppeling vastlas hoever moet ik dan de koppeling trekken om te lassen?want je kan hem ook in de lentge richting iets bewegen.
Ik heb bv dat waneer ik naar rechts stuur dat hij direct reageert en naar links zit ik ff in niemands land voordat hij begint met sturen.
Mn stuur zit daardoor ook niet meer recht maar 9 vd 10 keer iets naar links omdat ik ook in dat gebied meer speling heb.
Als je zou willen lassen moet de stuurkolom er echt uit je kan het niet zo lassen in de auto.
het dashboard moet er gedeetelijk uit dus je bent wel ffkes bezig maar tis wel te doen.
Heb wel een vraagje ter ondersteuning van dit probleem.
Als ik de koppeling vastlas hoever moet ik dan de koppeling trekken om te lassen?want je kan hem ook in de lentge richting iets bewegen.
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
Jup dit heb ik ook, en begon me er toch een beetje aan te ergeren, Zondag was ik ff stukje bochtenwerk aan 't pakken en als je dan uit bijv een linkse bocht komt, en rechts daarna wilt pakken gebeurt er idd ook ff niets...Sergio schreef:het zou best wel eens hetzelfde probleem kunnen wezen.
Ik heb bv dat waneer ik naar rechts stuur dat hij direct reageert en naar links zit ik ff in niemands land voordat hij begint met sturen.
Mn stuur zit daardoor ook niet meer recht maar 9 vd 10 keer iets naar links omdat ik ook in dat gebied meer speling heb.
Gewoon loos stukje lijkt het wel...
Zwaar irritant! Ga morgen direct kijken en voelen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
het is moeilijk op boven je hoofd te lassen, in een kleine ruimte, en het ook nog eens netjes doen.
als je hem eruit haalt scheelt het je een hoop ergernis, en weet je zeker dat het goed is
als je hem eruit haalt scheelt het je een hoop ergernis, en weet je zeker dat het goed is
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
Ja hoor, de mijne heeft ook dit bewuste probleem.... Deze week direct ff lostrekken en lassen...
Zit er veel tijd in om 'm los te halen trouwens? Lijkt me niet echt...
Zit er veel tijd in om 'm los te halen trouwens? Lijkt me niet echt...
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
Vandaag na werktijd ff op de brug, omhoog gehad...
Bekleding goed weggehaald (en rubber!), en luchtpistool binnen handbereik om af te koelen... En lassen maar Zéér goed te doen in de auto......
Moet zeggen dat ie weer zo scherp als een scheermes stuurt! Ken 'm niet weer zeg....
Ben ongeveer drie kwartier bezig geweest...
Bekleding goed weggehaald (en rubber!), en luchtpistool binnen handbereik om af te koelen... En lassen maar Zéér goed te doen in de auto......
Moet zeggen dat ie weer zo scherp als een scheermes stuurt! Ken 'm niet weer zeg....
Ben ongeveer drie kwartier bezig geweest...
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
Vandaag na werktijd ff op de brug, omhoog gehad...
Bekleding goed weggehaald (en rubber!), en luchtpistool binnen handbereik om af te koelen... En lassen maar Zéér goed te doen in de auto......
Moet zeggen dat ie weer zo scherp als een scheermes stuurt! Ken 'm niet weer zeg....
Ben ongeveer drie kwartier bezig geweest...
Bekleding goed weggehaald (en rubber!), en luchtpistool binnen handbereik om af te koelen... En lassen maar Zéér goed te doen in de auto......
Moet zeggen dat ie weer zo scherp als een scheermes stuurt! Ken 'm niet weer zeg....
Ben ongeveer drie kwartier bezig geweest...