ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Adrian schreef:Kan iemand mij vertellen wat de model code van een RS 182 is?

Ik bedoel dat de Clio 2 RS Phase 1 een CB0M is maar weet het niet van een Clio 2 RS phase 3 182 :beer: :beer:
staat in de sticker in je deur....
Born Grippy
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

bozothenutter schreef:
Adrian schreef:Kan iemand mij vertellen wat de model code van een RS 182 is?

Ik bedoel dat de Clio 2 RS Phase 1 een CB0M is maar weet het niet van een Clio 2 RS phase 3 182 :beer: :beer:
staat in de sticker in je deur....
Ja dat weet ik dat het daar normaliter staat. Vraag het niet voor niks... (I)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Adrian schreef:
bozothenutter schreef:
Adrian schreef:Kan iemand mij vertellen wat de model code van een RS 182 is?

Ik bedoel dat de Clio 2 RS Phase 1 een CB0M is maar weet het niet van een Clio 2 RS phase 3 182 :beer: :beer:
staat in de sticker in je deur....
Ja dat weet ik dat het daar normaliter staat. Vraag het niet voor niks... (I)
Phase 1: CB0M
Phase 2: CB1N
Phase 3: CB22
Racing is the best way to convert money into noise
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Thanks! Top! :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Een soortgelijke vraag stelde je 8 januari 2011 :D
Adinsx schreef:
Adrian schreef:Weet iemand welke chassis types de fase 3 allemaal heeft?

CB20, CB21, CB22, CB2P??

Klopt dit adinsx?
Is het nog van toepassing? :)

De phase3 had alleen CB22. Geleverd van 12-2003 tot 09-2005.
Althans, volgens mijn databankje hier.

@de aanvullingen.
Ik ga ze er binnenkort bijzetten ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Hahaha :bonk: :bonk: :bonk: :D :D Kan niet alles meer onthouden blijkbaar
srvip
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 7 sep 2015 19:03

Iemand bekend met lekkages in de kofferbak ?

Ik ben bij een mooie clio 3 rs cup gaan kijken. Bijna alles leek perfect alleen onder de kofferbakmat was alles vochtig, dus niet opgehoopt op 1 plek maar fijn verdeelde druppels over het gehele plaatwerk. (was net gereinigd zeiden ze, zou ook kunnen stond er net een paar dagen)

Zit er trouwens normaal verschil tussen de geluidisolatie/kit van de kofferbakbodem tussen een cup en een gewone rs ? Of tussen bj. 210 en 2011 ? Dat viel me namelijk op.
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Een 3 RS Cup heeft minder geluidsisolatie (overall). Dat stond tenminste in de verkoopbrochure. Die van mij was ook tamelijk luidruchtig. Meestal wel leuk, alleen op lange afstanden een probleempje.

De kofferbak was overigens droog; altijd.
srvip
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 7 sep 2015 19:03

Ok bedankt voor de reactie ik heb er inmiddels 3 gezien.

En bij de cup viel het me meteen op dat er minder dempingsmateriaal in de kofferbak zit op het plaatwerk. Alleen blijft het vreemd van die natte bak zou het echt van het poetsen/stomen kunnen zijn ?

Auto stond bij een handelaar in DE zag er voor de rest perfect uit alleen 1 naad tussen de deur en het spatscherm rechtsvoren was niet helemaal 100% t.o.v. de linkerkant, maar kon verder niet ontdekken dat hij bijgespoten was of zo. Blijkt nogal lastig te zijn een goede clio rs te vinden.
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Er zou inderdaad minder isolatie in de cup uitvoering moeten zitten (/gewichtsbesparing), maar heb het zelf nooit vergeleken met een normale RS. Heb nooit last gehad van vocht in de kofferbak.

Aan de andere kant : de naad / pasvorm van het scherm linksvoor met het portier was bij die van mij af fabriek al niet helemaal 100%, terwijl rechts wel netjes was.
srvip
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 7 sep 2015 19:03

Ja bij deze clio is het rechts niet 100% net alsof iets niet goed uitgelijnd is. Maar zal nog eens heel goed kijken als ik terug ga. Nu kijken wanneer, niet dat hij al verkocht is. En of ik mijn eigen geld nog op tijd krijg bij mijn bank.
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Hallo gezellige rs liefhebbers ff een vraagje van mijn kant,het viel me eigenlijk net pas op dat de afdekplekplaat onder me motorblok(clio 3 rs ph1)beetje naar beneden hangt met in het midden van die plaat wat op een scheur lijkt,kan niet zien of het zo hoort,of dat de plaat vlak tegen de onderkant moet zitten.
Voor de rest zit hij wel goed vast,dus vroeg me af of dat bij jullie ook is.

En meteen even een vraag over de clio 3 ph2:volgend jaar of het jaar daarop wil ik gaan shoppen voor de ph2 waarschijnlijk vanaf 2010t/m een 2012 afhankelijk van de prijzen,buiten dat de ph2 rond de 211 pk heeft,zijn er andere wijzigingen w.b.t het motorblok en evt andere zaken?
Is het een verschil qua rijden tussen de ph1 en ph2 anders?

Alvast veel dank,
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Ph2 heeft geen 211pk.
Verder zeer weinig verschillen, voornamelijk uiterlijk wat ander plastic gemonteerd.
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Okee,ik dacht dat de ph2 wat meer verschillen had,en wbt de afdekplaat onder de auto ter hoogte van het motorblok?hoort dat ding beetje te hangen?
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Trek m eraf, is die gebroken dan hoort het niet zo. Anders misschien een rubber oid, maar waarschijnlijk hoort het zo en zolang jij er geen last van hebt, lekker laten zitten (Y)
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Ik ben nogal een zeikerd als het om me auto gaat,iets wat niet hoort hoe klein wil ik gefixt hebben. :grin:
Over een kleine 2 maanden moet hij toch voor apk en een beurtje,laat er meteen naar kijken.
Ik was alleen benieuwd of dat bij jullie 3 rs ook zo was,aan weerszijden zit hij goed vast,in het midden lijkt er geen bevestiging te zitten.
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

remco2706 schreef:Ik ben nogal een zeikerd als het om me auto gaat,iets wat niet hoort hoe klein wil ik gefixt hebben. :grin:.
Mij werd verteld dat ik dan geen Renault moest kopen
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Haha, true (Y)
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Hahah,mij is ook verteld dat de rs kwalitatief beter is dan de normale modellen. :grin:
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Victor-J schreef:
remco2706 schreef:Ik ben nogal een zeikerd als het om me auto gaat,iets wat niet hoort hoe klein wil ik gefixt hebben. :grin:.
Mij werd verteld dat ik dan geen Renault moest kopen
Heeft Ronald je zeker verteld. (D) >)
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Ik heb het niet gezegd dat ik geen renault moest kopen haha.
Ik zal vanmiddag ff proberen een foto te maken dat is denk ik makkelijker
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

martll schreef:
Victor-J schreef:
remco2706 schreef:Ik ben nogal een zeikerd als het om me auto gaat,iets wat niet hoort hoe klein wil ik gefixt hebben. :grin:.
Mij werd verteld dat ik dan geen Renault moest kopen
Heeft Ronald je zeker verteld. (D) >)
Of er nooit mee rijden, dan gaat het ook niet stuk. :p Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen toch ? ;-) :D
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Ik rij nog altijd meer in de Renaults dan dat jij doet. (F)

Remco, die onderplaat hoort niet te hangen. Waarschijnlijk zit hij ergens los.
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Dank je,dat dacht ik al,was helaas te donker om ff een foto te maken.
Als hij id. loshangt laat ik van het weekend een boutje inknallen. :D
srvip
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 7 sep 2015 19:03

Hallo allemaal, even een vraagje mbt onderhoud wat moet er normaal allemaal gebeuren bij de 60k beurt van een clio 3 rs 2011 ? Behalve motoroliewissel, ook alle filters ? Bakolie moet dat ook gepeild of vernieuwd? Bougies kunnen langer mee ? Ik vond het onderhoudsschema namelijk nergens in de boekjes.
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Ik reed gisteren weg,langzaam achteruit van een schuin stoepje(erfje)af met max stuuruitslag,ik hoorde bij langzaam draaien mijn stuur af en toe licht knarsen/piepen lijkt wel of het van de onderkant komt.
Ook hoorde ik de voortrein ergens licht kraken,met voorruit rijden en dan een verhoging oprijden hoor ik niks licht kraken.
W.b.t mijn stuur heb ik het getest nogmaals toen ik stilstond,langzaam aan stuur draaien,en weer hoor ik heel licht gekraak(niet constant,dan is het stil,dan weer licht een kraak emz)en af en toe een zachte piep.
Qua rijden en sturen merk ik verder niks aan de auto,kan dit aan het stuurhuis liggen?of niks aan doen als hij prima werkt?
W.b.t het kraken van me voortrein,kunnen het evt. rubbers zijn die droog zijn?ik weet niet of er iemand is die soortgelijke symptomen herkend?

Thanksss
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Ik heb wat engelse fora doorgespit,de meeste oplossingen zit hem in zgn swival joint,weet iemand wat dat is?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik meen de kruiskoppeling (I)

edit: ff gegoogled en ben er van overtuigd (Y)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Bekend probleem van de megane 2/3 rs en clio 3 rs. Hebben alle 3 andere fusees maar is het zelfde princiepe.

Dit is de boosdoener:
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/DD31847C-DF3B-4425-AE92-F6066BE08EB2_zpsufjxodaa.jpg[/img]

Het rode ding op de foto:
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/C046D769-B823-41E0-A6A4-D05E29E2E233_zpsazammtrx.png[/img]
Racing is the best way to convert money into noise
srvip
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 7 sep 2015 19:03

srvip schreef:Hallo allemaal, even een vraagje mbt onderhoud wat moet er normaal allemaal gebeuren bij de 60k beurt van een clio 3 rs 2011 ? Behalve motoroliewissel, ook alle filters ? Bakolie moet dat ook gepeild of vernieuwd? Bougies kunnen langer mee ? Ik vond het onderhoudsschema namelijk nergens in de boekjes.
Wat ik op internet vind is : olie ,oliefilter, interieurfilter, bougies. Maar geen luchtfilter. Klopt dit voor de 60k beurt ?
Moeten die platinumbougies al bij 60k vervangen ?
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Heb ik wel gedaan. Luchtfilter heb ik ook meegenomen. Kost een tientje en zit er met een minuutje in.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bij de dealer kan je zo het onderhoudsschema van je auto opvragen.
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Veel dank voor jullie moeite om het op te zoeken en voor het schemaatje,dus die fusees kan dus voor al die nare geluiden zorgen?zowel in je stuur als ook kraken van voorveren?
Ik ga deze update doorgeven aan mijn dealer,vraag me af waardoor die busjes dat geluid maken,zijn de nieuwe beter?

Thanks iedereen.
:worship:
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Oja,wat zou het ongeveer kosten om die busjes te laten vervangen?
srvip
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 7 sep 2015 19:03

martll schreef:Heb ik wel gedaan. Luchtfilter heb ik ook meegenomen. Kost een tientje en zit er met een minuutje in.

En de bougies ook bij 60k ? Lijkt me wel vroeg voor die dure bougie's, maar als ze het voorschrijven.
Plaats reactie