Rubbers schokbrekers en veren

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Lucabrio
Berichten: 71
Lid geworden op: di 28 jun 2011 1:17

L.S.

Iemand hier ervaring met subframe-inserts voor een 19?


Ik sta op dit moment voor een dilemma; ik ben heel tevreden over mn 19 cabrio, maar ik weet inmiddels ook hoe een (bijna) nieuwe auto rijdt.

De 19 heeft wat roest aan de kokerbalken, aan de voorzijde. Lak op de motorkap en voorspatborden is dun. En de velgen moeten eigenlijk gezandstraald en opnieuw gespoten of gecoat.
Allemaal dingetjes die ik eigenlijk volgend jaar had willen (laten) doen, en nog steeds voornemens ben.

De auto heeft nu iets meer dan een ton gelopen en het K&W fahrwerk dat er nu onder zit is echt heel goed.
Schokbrekers (blauw) stevig, auto veert ook nog heel goed en net niet te laag.

Maar, die rubbers en alle andere dingen die erbij komen kijken, dat is inmiddels allemaal 25 jaar oud.
Ik heb onlangs mogen rijden met een Volvo S70 uit 98, die 4 ton op de teller had en daarna die subframe-inserts gekregen heeft. Verder ook nieuwe motorsteun en zo, dus al een beetje een vertekend beeld, maar t kost niet veel en de hele auto stuurt er strakker en beter mee. Ook minder rammeltjes uit t interieur.


Is t te krijgen voor een 19, en heeft iemand er ervaring mee?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Volgens mij heeft de R19 maar een subframe-insert en die zit rechts achter in het subframe.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Ja volgens mij klopt dit Jacques, ik heb hier nog een nieuwe liggen maar nog nooit gemonteerd eerlijk gezegd.

https://www.google.nl/search?q=77007797 ... e&ie=UTF-8

http://www.catcar.info/renault/?lang=en ... 9pZD09MzFB

Nummer 9
Trust me. I know what I'm doing.
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

en is nog gewoon nieuw te bestellen bij renault ook, onlangs nog gedaan, of dat ook iets gaat opbrengen is maar zeer de vraag, de 3 andere bevestiginspunten zitten gewon staal op staal aan je chassis geschroefd, in alle 19's die ik al heb gedemonteerd heb ik daar ook nog nooit speling op weten komen, kost maar 20euro, maar denk heel veel werk om die oude eruit te krijgen
Plaats reactie