Goede middag,
Ik heb op de sloop een mooie electrische ramen set kunnen krijgen met deur kabelboom. Nu wil ik dat in mijn Renault 19 4 deurs uit 1993 inbouwen. Nu weet ik dus niet hoe het electrische schema eruit ziet, zodat ik weet welke kleur wat doet.
Ik heb overigens alleen de kabel boom van de deur en verder niets.
Ik hoor het graag.
Bastiaan
Orginele elec ramen inbouwen.
als je mazzel hebt is het plug en play
Ik denk dat ik dan pech heb. Mijn auto heeft helemaal geen elektra in de deuren. Als het voor bereid is, dan zou de stekker neem ik aan bij de kickpads moeten zijn.
Ik zou eigenlijk graag willen weten welke kleur waarvoor is.
Er zijn 6 kleuren:
Groen en groen/wit deze zijn voor de motor.
Zwart
Bruin
Wit
blauw/wit
Van die laatste zou ik willen weten waar ze voor zijn.
Ik zou eigenlijk graag willen weten welke kleur waarvoor is.
Er zijn 6 kleuren:
Groen en groen/wit deze zijn voor de motor.
Zwart
Bruin
Wit
blauw/wit
Van die laatste zou ik willen weten waar ze voor zijn.
Ik denk dat ik dan pech heb. Mijn auto heeft helemaal geen elektra in de deuren. Als het voor bereid is, dan zou de stekker neem ik aan bij de kickpads moeten zijn.
Ik zou eigenlijk graag willen weten welke kleur waarvoor is.
Er zijn 6 kleuren:
Groen en groen/wit deze zijn voor de motor.
Zwart
Bruin
Wit
blauw/wit
Van die laatste zou ik willen weten waar ze voor zijn.
Ik zou eigenlijk graag willen weten welke kleur waarvoor is.
Er zijn 6 kleuren:
Groen en groen/wit deze zijn voor de motor.
Zwart
Bruin
Wit
blauw/wit
Van die laatste zou ik willen weten waar ze voor zijn.
Het aansluitschema voor een electrisch raam.
Als schakelaar kan je bv. type E405 van de firma Rick donkers gebruiken of een Renault raamschakelaar
Schema: De plussen van relais 1 en 2 komen via een zekering aan de permanente plus (bv. Accu of sigarettenaansteker)
Voor de plus van de ruitschakelaar kun je de bestaande een willekeurig al geschakelde+ gebruiken.
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... ning-1.gif[/img]
Nog wat info: http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... amen#p2764
Als schakelaar kan je bv. type E405 van de firma Rick donkers gebruiken of een Renault raamschakelaar
Schema: De plussen van relais 1 en 2 komen via een zekering aan de permanente plus (bv. Accu of sigarettenaansteker)
Voor de plus van de ruitschakelaar kun je de bestaande een willekeurig al geschakelde+ gebruiken.
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... ning-1.gif[/img]
Nog wat info: http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... amen#p2764
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Bedankt.
Ik ben zo wel weer een stapje verder.
Maar het nare is dat in dat topic wordt gesproken over een gele 12v kabel, maar die heb ik niet in de kabelboom zitten.
Waar zouden die relais moeten zitten bij een 5 deurs en hoe moet je die aansluiten.
Ik denk dat het ingewikkelder wordt dan ik dacht.
Bastiaan
Ik ben zo wel weer een stapje verder.
Maar het nare is dat in dat topic wordt gesproken over een gele 12v kabel, maar die heb ik niet in de kabelboom zitten.
Waar zouden die relais moeten zitten bij een 5 deurs en hoe moet je die aansluiten.
Ik denk dat het ingewikkelder wordt dan ik dacht.
Bastiaan
4 relais (voor de twee voorramen) zitten achter het paneetje onder de kachelknoppen. Het relais voor de achterramen zijn twee dubbelrelais en zitten bij de zekeringen onder het dashbordkastje. Maar je kunt het ook gewoon opbouwen met mijn schema. Je kunt makkelijk 8 relais kwijt onder het console voor je versnellingspook.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Bedankt voor je info.
Kan je me ook vertellen welke relais ik hiervoor nodig heb?
Kan je me ook vertellen welke relais ik hiervoor nodig heb?
model 2027 (zonder montage lip) of 2032 (met montage lip). De laatste monteert wat gemakkelijker. De letters en nummers van de aansluitklemmen staan op het relais. Info zie http://www.rdae.nl/2032-relais-wissel-2010a-p-1339.html
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
je uitleg klopt niet echt hoor jacques... die relais waar jij over spreekt zitten daar helemaal niet bij een 5-deurs, da's enkel bij de cabrio's zo
alleszins, echt moeilijk kan het niet zijn, ik zou al eens kijken wat erachter de grote grijze stukken plastiek zit aan stekkers (in de dorpelrand dus, onder het dashbord bij de hendel voor de motorkap)
alleszins, echt moeilijk kan het niet zijn, ik zou al eens kijken wat erachter de grote grijze stukken plastiek zit aan stekkers (in de dorpelrand dus, onder het dashbord bij de hendel voor de motorkap)
Ik heb het zo gebouwd als het schema aan geeft en met wissel relais. Dit werkt gewoon. Er zullen vast wel andere manieren zijn. Ik wilde alleen aangeven hoe je het kunt schakelen als je geen originele Renault 19 draadboom hebt.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak