Need Help! Differentieel/schakelbak

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Jeffreyburn
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 6 jun 2012 11:26
Contacteer:

Geachte aanwezigen,

Slachtoffer: R19 16v Cabrio.
Op het moment rijd hij niet ivm een kapotte differentieel (volgens mijn monteur)

Het probleem is dat de bak niet in versnelling gaat. De pook voelt wat lichter aan, 'schakelt' netjes in de versnellingen maar de bak blijft in z'n vrij.
Overigens gaat de KM teller sychroon mee met de toerenteller wanneer je gas geef.

De auto staat nu al ruim een week bij mijn monteur (een hobbyist. Ik ben een arme student) en ik zou nu de auto graag weer in ontvangst willen nemen.

Vandaar dat ik jullie om hulp vraag.

Mijn vraag:

Wat is een relatief goedkope oplossing om de auto weer te repareren?
Ik heb vandaag toevallig met canonball gebeld en die vertelde mij dat er ook een mogelijkheid is om iets te plaatsen (ring) aan de buitekant van mijn huidige bak.
Of heeft er iemand misschien een jc5 of jb3 bak tekoop?
Wat moet ik doen?

Alvast bedankt.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

je geeft zelf het antwoord al ring plaatsen zal het goedkoopste en snelste zijn
of een bak van de sloop halen.(veel werk en duurder)

je kan ook de originele snapring bestellen bij de dealert en die monteren is niet veel werk uurtje en je bent klaar.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Jeffreyburn
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 6 jun 2012 11:26
Contacteer:

Dus jij zegt dat de huidige bak weer geborgd moet worden, ring plaatsen en klaar?

Ik ben alleen bang dat mijn monteur het uitvoeren van de handelingen niet goed doet (4 gaten in bak boren, tappen enz enz.)

originele snapring? leg uit.
Jeffreyburn
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 6 jun 2012 11:26
Contacteer:

Reinier had het trouwens ook over het plaatsten van een ring aan de buitenzijde van de bak. Op deze maier hoeft de bak er niet ondervandaan en uitelkaar.

iemand ervaring mee?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

betere monteur zoeken. ;-)

aandrijfas er uittrekken (niet vergeten effe eerst de olie aftappen)

originele ring en snapring weer monteren as terug en klaar.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

mark 5t schreef:betere monteur zoeken. ;-)

aandrijfas er uittrekken (niet vergeten effe eerst de olie aftappen)

originele ring en snapring weer monteren as terug en klaar.
Waarna de ring er binnen x km weer afklapt :p :beer: Meestal is het van korte duur met de originele ring vernieuwen (Y) :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als je het goedkoop wilt doen en de gok wilt wagen dan zou ik een nieuwe ring monteren. Alles even goed schoonmaken en met een paar laspunten vastzetten. Daar heb ik 50.000 km ofzo mee gereden (en wie hoe lang nog meer aangezien het zo zat toen ik hem kocht). En ik heb er zo nu toch echt goed het gas op gehad :smile:

Oplossing twee is een gebruikte bak waarbij je de ellende van een ander koopt (zou ik niet doen). Optie 3 is de bak bij Reinier neerleggen en een stalen plaat laten monteren. Als je dan toch de bak open hebt liggen zou ik direct een hele revisie doen als je de auto nog een aantal jaar wilt rijden. Maar ja, dan ben je denk ik een 1 met drie nullen verder (maar heb je wel een bak als nieuw en nooit! meer diff problemen).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jeffreyburn
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 6 jun 2012 11:26
Contacteer:

Mijn bak bij reinier brengen zou ook mijn eerste oplossing zijn. Maar aangezien het rond de 700eu kost (reviseren enz.) moet ik hier helaas van afstappen.

Een andere bak kopen was dus tot zo ver mijn nummer 1 optie.
Alleen zo ver ik heb kunnen zoeken vandaag ben ik er nog geen één tegen gekomen (ik zoek op de JB3 071 en de JC5 053. Goed??)

Een ring plaatsten op mijn huidige bak klinkt als muziek in mijn oren.
Maar als ik er na 1000km weer stil mee kom te staan in friesland heb ik dit er niet voor over.
Iemand ervaring hiermee?

Dus 2 ringen monteren? een originele van Renault en een 'Snapring'? (Ja, ik weet er weinig van.)


Alsnog bedankt.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Gewoon de originele 2 ringen (1 ring en 1 veerring of snap-ring, hoe je het ook wil noemen) bestellen bij de dealer en monteren, kost je 2 tientjes en ik heb vaak zat gezien dat het goed gaat. en ook voor langere tijd. :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

In ieder geval het proberen waard. Kost je dus twee ringen, half uurtje sleutelen en een beetje bakolie. Dat valt wel mee allemaal.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jeffreyburn
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 6 jun 2012 11:26
Contacteer:

dat klinkt erg goed.
En welke van de 2 moet was laspuntjes krijgen?


iemand anders nog iedeeën of ervaringen?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

je zou het zoals Ronald zegt eerst zonder kunnen proberen (maar dat hangt wellicht wat af van de hoeveelheid slijtage aan de groef waar ze in liggen). De buitenste krijgt anders een paar laspuntjes.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tom schreef:je zou het zoals Ronald zegt eerst zonder kunnen proberen (maar dat hangt wellicht wat af van de hoeveelheid slijtage aan de groef waar ze in liggen). De buitenste krijgt anders een paar laspuntjes.
Het probleem zit 'm niet in de groef waar de ringen in zitten maar in de speling op het diff, als er speling op zit ramt ie vroeg of laat gewoon de ring er uit. Toch komt die ring er ook wel eens zomaar uit en ben je met nieuwe ringen gewoon klaar. :)
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

ik heb het op mijn trouwdag ook gehad (geen 16v maar 1.7 multi) ff burnoutje trekken willen overschakelen maar niks meer.. ringen kostten toen (7jaar geleden alweer) iets van 10 euro samen. gemonteerd en geen problemen meer gehad zolang ik m nog had daarna.. (klein jaartje en 20.000km) ik zou de ringen gewoon bestellen en kijken hoelang het houdt..
Jeffreyburn
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 6 jun 2012 11:26
Contacteer:

Ik hoop dat het vervangen van de ringen mijn probleem oplost.

Iig bedankt voor de hulp.

Weten jullie waar ik de ringen zo snel mogelijk vandaan kan halen?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gewoon bij de dealer.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie