wil niet starten wel stroom

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
daan83
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 okt 2010 15:17
Contacteer:

Beste mensen


wij hebben een renault 19 in duitsland gekocht voor op eigen terein.

nou is onze enigste sleutel in een put gevallen

nou hebben we het slot uit geboord.

we konden hem starten.

toen zijn we gegaan rijden maar tijdens het rijden hadden we geen stroom

geen radio geen lampen.

wel ruitewissers en electrische ramen.

toen zijn we stil komen te staan.

doen we met de stroeven draaier in het slot gingen ging de radio wel weer aan

maar starten deed die niet meer

onder de motor kap kwam een beetje electro brand lucht.

heeft iemand enig idee of ik deze auto ooit nog aan de praat krijg

of is die nu echt oud ijzer.

(we zijn van te voren al gewaarschuwd dat de dynamo niet goed meer was maar we kunnen nu nog gewoon radio luisteren en alles)

graag hoor ik iets.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

aanduwen?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
daan83
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 okt 2010 15:17
Contacteer:

ja ik denk zelf aan de geur en alles dat er wel echt iets door gefikt is onder de motor kap.. de geur kwam bij de dynamo vandaan.

maar bij de motor zelf aan de linker kant stonk het ook best erg.

de pakking van de motor zelf is trouwens ook niet goed meer daar lekt olie uit .

ik zal ook proberen even een foto er bij te zetten.

ik zelf denk dat aan duwen geen oplossing is aangezien .

we stil kwamen te staan terwijl de motor nog liep...

gaf gas en je hoorde nog wel iets maar deed niks meer en toen viel die helemaal uit..
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik denk dat je je contactslot contacten gesloopt hebt. Beter alles doorverbinden achter contactslot. Ik geloof dat maar één van de twee fatsoendelijk verbindt (gezien je halve contactstand).

Oranje en rood en geel alles aan mekaar. Of even twee kabels met platte stekkertjes fixen (schuifstekkertjes) dan hoef je niet in de originele kabels te knippen.

En die brandlucht moet je even localiseren. . . ? Maar een auto die lang staat gaat al gauw stinken. Van contactslot doorverbinden lijkt me dit níet echt mogelijk tenzij je contactslot kortsluit.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
daan83
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 okt 2010 15:17
Contacteer:

hij heeft 2 weken stil gestaan.
dus dat zou goed zo kunnen zijn.

even kort samen gevat.

ik moet zorgen dat ik achter het slot kom.

die kabels los maken.

(als er iets kapot gaat is niet erg. ) hij heeft 250 euro gekost.

dan. Oranje en rood en geel allemaal bij mekaar doen en dan zou die moeten starten?

moet ik ze dan tijdens het rijden aan mekaar laten of los doen?

graag nog klein beetje meer info
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hmm ja eentje is van de startmotor, die moet je daarna weer los laten. De rest is contactstroom en die moet vast blijven. Heb trouwens de kleuren van de GT in mijn hoofd, dus even kijken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
daan83
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 okt 2010 15:17
Contacteer:

ik heb rood en geel gezien.

maar we gaan het even proberen

echt heel erg bedankt al vast. !!! we hadden hem eigenlijk al op gegeven.

maar dacht toch even proberen of hier iemand het weet

ik zal nog even laten weten of het gelukt is.
daan83
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 okt 2010 15:17
Contacteer:

oh en aan 1 stekker zitten 4 geele draadjes moet ik die dan allemaal bij mekaar doen 1 kabbel van maken?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja, alleen je moet even uitzoeken welke draad van de startmotor is. Dus één voor een aan de 12v hangen en kijken op welke de startmotor gaat draaien, die laat je er natuurlijk uit. Die hoef je maar even te bedienen :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik vermoed dat die is blijven hangen .....de startmotor..brandlucht
daan83
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 okt 2010 15:17
Contacteer:

we hebben het geprobeerd.

het werkte wel.

maar we kregen hem niet meer gestart

hij zij alleen nog TIK TIK of KLAK KLAK.

we hebben hem opgegeven.

gaan op zoek naar een andere.

toch bedankt voor de info.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Kortgezegd, startmotor overleden, tandkrans kapot.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:~

Als ie een tik geeft en dan niks:

Er gaat een dikke kabel van je accu naar je startmotor, en van je startmotor naar je dynamo. Die zitten op je startmotor bij elkaar geschroeft.

Ik denk dat er iets mis is met die van de accu naar startmotor.

Je relais slaat wel in, maar er is geen stroom die m laat draaien.


Als ie tiktiktik doet:

-slechte massa op motorblok (leg eens een startkabel van een metalen deel van de mtoor naar je carroserie)

-accu leeg of spanning te laag op die eerder genoemde akbel van accu naar startmotor
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie