wil niet starten

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
1auke
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 13 apr 2009 17:46

kan iemand mij helpen mijn r19 uit 1994 fase 2 heeft weer een probleem.
ik ben rijdend naar de winkel gegaan niks aan de hand toe ik de auto weer wilde starten gebeurde niks.
ik heb stroom wand de dashbord lampjes+metertjes gaan aan en je hoor de benginepomp en je hoord startmoter klikken maar hij start niet wat is het nu weer kan iemand mij uit leggen wat het is en hoe kan ik dit oplossen
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je accu is waarschijnlijk toch té leeg. (Binnen)licht laten branden?

Die dashbordlampjes die doen het tot het bittere eind. Je startmotor vraagt wel wat meer.

Als het het zeker niet is dan kan je startmotor is aan het verslijten zijn. Duw de auto IN EEN GANG eens een paar centimeter verder misschien dat de bendix dan wat makkelijker naar buiten komt.

Ook wil een goede tik op de startmotor nog wel eens wonderen doen. Dat ding zit aan de achterkant van je motor.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
1auke
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 13 apr 2009 17:46

Riël schreef:Je accu is waarschijnlijk toch té leeg. (Binnen)licht laten branden?

Die dashbordlampjes die doen het tot het bittere eind. Je startmotor vraagt wel wat meer.

Als het het zeker niet is dan kan je startmotor is aan het verslijten zijn. Duw de auto IN EEN GANG eens een paar centimeter verder misschien dat de bendix dan wat makkelijker naar buiten komt.

Ook wil een goede tik op de startmotor nog wel eens wonderen doen. Dat ding zit aan de achterkant van je motor.
o maar ik heb voor de winter een niuwe accu gekocht en de dinamo is ook goed.
ik heb de auto aan moeten duwen en hij starte 1 een keer ik reednaar huis en toen ik thuis kwam en de auto parkeerde en de auto uit deed maar ik kon hem niet meer starten weer het zelfde
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Ik denk toch aan je startmotor zelf
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

geef is een goeie tik op de startmotor met een pijpje erop en een hamer (Y)

je ehbt kans dat hij dan weer start en dan is het ook zeker de startmotor (Y)
R19 16V '91
Plaats reactie