renault 19 1.8 monopoint wil niet starten bij warme motor

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
robert001
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 30 sep 2001 0:00
Locatie: amsterdam

Ik word er gek van mijn cabrio wil na het afzetten met hete motor niet aanslaan, ook startmotor doet helemaal niets.
Wacht ik dan 30 minuten dan start ie gewoon weer en loopt prachtig, oh ja dr zit een gloed nieuwe accu in.....
Waar kan dit aan liggen?
Ook valt mij op dat de motor temperatuur heel snel naar het 3e streepje gaat en blijft en dat de koel fil bijna altijd draaid als ik de auto afzet,,,


iemand een idee?

Bedankt alvast.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Dat zal wel het einde kunnen zijn van je startmotor, geef 'm eens een klap als ie weer eens niet wil starten.. de koolborstels zullen wel bijna op zijn.

Dat met die koelvloeistoftemperatuur, spoel het koelsysteem eens door, dat doet wonderen..
robert001
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 30 sep 2001 0:00
Locatie: amsterdam

vertel mij eens hoe je een klap op de startmotor kan geven dat ding zit helemaal weg gebouwd....
Hoe verklaar je dat hij na een half uurtje weer aanslaat?
robert001
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 30 sep 2001 0:00
Locatie: amsterdam

nog tips welk middel hiervoor te gebruiken of juist geen schoonmaak middel?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

robert001 schreef:vertel mij eens hoe je een klap op de startmotor kan geven dat ding zit helemaal weg gebouwd....
Met een hamer en een verlengstuk.. als dat bij een 16V lukt dan lukt dat zeker met een 8V :)
robert001 schreef:Hoe verklaar je dat hij na een half uurtje weer aanslaat?
Dan is de startmotor afgekoeld en gaat ie weer, ding zit gewoon beroerd onder het spruitstuk :wink:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

startmotor idd, demonteren, startmotor demonteren, schoonmaken vanbinnen met perslucht, en remreiniger. lagers en glijdelen insmeren met kopervet. Let op dat je de collector niet vies maakt. inelkaar zetten en eventueel de koolborstels vervangen. nu gaat hij weer jaren mee.
Plaats reactie