R19 start niet.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
diemetdiesnor
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 1 jul 2007 10:20

Als ik de kontaktsleutel omdraai om te starten gebeurt er niets. Geen getik en de velichting zakt ook niet iets in. De lampjes gaan en blijven allemaal keurig branden. De ANWB is erbij geweest en na een paar tikken tegen de startmotor concludeerde hij dat hij stuk is. Anderhalf jaar geleden had ik hetzelfde probleem en de ANWBer van toen dook meteen achter het motorblok en begon te rommelen en toen deed hij het weer. Hij zij dus dat hij een stekkertje van de startmotor flink heen en weer gehaald heeft omdat dat slecht kontakt maakte wat wel meer voorkomt met een Renault naar verloop van tijd. Waar zit dat stekkertje in vredesnaam zodat ik dat zelf nog eens kan proberen voordat ik morgen naar een garage ga.
Kan iemand mij helpen?

O ja, R19 RN 1.7 1992
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Weet je de startmotor te vinden?

Daarachter zit de stekker, je kunt bij de dealer een nieuwe erop laten zetten heb je grote kans als het dit ook echt is dat je daar geen probleem meer mee hebt. (Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Achterkant van de motor, onder je uitlaat, in het midden, zit je starter.

Er gaat vanuit de accu een hele dikke + kabel naar de startmotor, daarnaast zit een klein schuifstekkertje aan een witte draad. Dit is de boosdoener dan.

Gaat startmotor wel nog goed rond? Dan is die niet kapot.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

idd.. had ik ook.. klein wit hoerenstekkertje :p
diemetdiesnor
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 1 jul 2007 10:20

Bedankt allemaal. Ik ga nogmaals zoeken. Lukt het niet dan duw ik hem aan en ga naar de garage en laat er een nieuw stekkertje opzetten
diemetdiesnor
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 1 jul 2007 10:20

Ik heb gezocht maar kon het niet vinden. De ANWB is er bij geweest om hem aan te slepen. Dit was niet nodig want hij dook meteen onder de motorkap en rotzooide even. Ik weet nu ook waar het bewuste stekkertje zit. Hij staat nu bij de garage. Bedankt nogmaals.
Plaats reactie