elektrische verstelbare spiegels

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
1auke
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 13 apr 2009 17:46

jongensik heb elektrische spiegels gekocht plus kabelboom van de deuren
maar ze werken niet. alles is algesloten
Laatst gewijzigd door 1auke op ma 23 nov 2009 16:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tis een beetje vogelen, je meet eerst op wat de klepspelingen zijn, voor een 2.0 zijn ze 0.2 inlaat en 0.4 uitlaat, ws. de 1.8 ook zoiets.

Meestal zijn de inlaatkleppen (volg de spruitstukken!) nog netjes op de maat, alleen de uitlaatkleppen willen nog wel eens inbranden.

Nadat je gemeten hebt wat de diktes zijn, draai je de te stellen klep met de nokkenas naar beneden (ratel op de dynamo), vervolgens moet je een M4 of M5 draadeind hebben wat je voor 2 cm onder 45 graden ombuigt en intaped, deze poer je door het bougiegat tussen de open klep.
Dan draai je de nokkenas weer en zul je zien dat de klep blijft hangen.

Met een mesje of een dun srchroendraaiertje kun je het klepstelplaatje van de klepstoter afpielen en als je mazzel hebt staat de maat er nog op, vervolgens even langs de dealer om het plaatje met de juiste dikte te vragen en die ertussen doen.
DeLights
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 22 jul 2009 19:02

iemand die mij dan kan zeggen hoe je de kleppen bijsteld van een 16 klepper??

ik weet het zijn zelfstellende maar op den duur zal je ze toch een keer moeten bijstellen vooral omdat die van mij van 92 is

had van iemand gehoord dat als je zelfstellende hebt dat je ze dan zo kan bijstellen. auto zoals tie staat kleppen vastdraaien en dan 1,5 slag los draaien en dan zou het probleem met tikkende kleppen weg zijn

iemand die dit kan bevestigen of meer erover weet??

groetjes
Laatst gewijzigd door DeLights op ma 19 okt 2009 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Dat kan niet, dan zal je ze moeten vervangen.
DeLights
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 22 jul 2009 19:02

Tim schreef:Dat kan niet, dan zal je ze moeten vervangen.
waarom kan het niet? of ligt t puur aan het feit van de klepsteelhoedjes die zo versleten zijn ze vervangen moeten worden??
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Omdat ze zelfstellend zijn. Daar valt niets aan te stellen, als ze kapot zijn/niet meer vullen/tikken moet je ze vervangen.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Inderdaad, dat zijn hydraulische stoters, stellen zichzelf, en als ze dat niet meer doen dan is er wat met de stoter aan de hand of krijgt ie gewoon geen olie daar (oliekanaaltje verstopt)

Beetje ATF (stuurbekrachtiging, automaatbak) in de motorolie, tijdje laten draaien op verhoogd toerental en dan weer olie verversen helpt soms.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Behalve bij ons Ronald... Daar zit het nooit mee :P

Behalve als we op verlaten weggetjes rondkarren in de blubber :D
DeLights
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 22 jul 2009 19:02

aha ok dan hoop ik maar dat t kanaaltje verstopt is want als de motor goed warm is dan is t tikken weg heeft best lang nodig eer t weg is.

als t niet zo is dan is het denk ik duur geintje om te maken zeker??
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tim schreef: Behalve als we op verlaten weggetjes rondkarren in de blubber :D
Inderdaad, maar dat mocht ook wel eens :p ik had er toch echt even niet bij na moeten denken dat die kutseat er mee op zou houden daar :p

Owja.. klepstoters: ik heb hetzelfde gehad met een motorblok, altijd koud tikken en warm was het altijd wel weg, 4 jaar mee rond gereden en eigenlijk nooit echt op kunnen lossen door ATF olie ofzo.

Mischien eens nieuwe klepstoters proberen (eurootje of 80 @ Ebay voor 16 stuks) of zo'n motorflush flesje van Fortè er doorheen kieperen maar dan ben ik bang dat de olie er nog harder uit loopt dan dat je 't er in kan gooien.
DeLights
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 22 jul 2009 19:02

makkelijk te vervangen de klepstoters?? of mot je daarvoor weer distri. losgooien en de nokkenassen ervoor uitliften??

als dat laatste t geval is kan ik net zo goed meteen ff de keerringen distri en waterpomp meenemen.

owja zag de stoters alleen in duitsland op ebay voor 15,50 de stuk en voor een set 206 eurotjes ex verzending.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

DeLights schreef:makkelijk te vervangen de klepstoters?? of mot je daarvoor weer distri. losgooien en de nokkenassen ervoor uitliften??

als dat laatste t geval is kan ik net zo goed meteen ff de keerringen distri en waterpomp meenemen.

owja zag de stoters alleen in duitsland op ebay voor 15,50 de stuk en voor een set 206 eurotjes ex verzending.
Nokkenassen moeten er wel even uit ja.. is opzich allemaal wel te doen, enkel de distributieriem moet er af.. ik had het vorige keer in een uurtje of 2 klaar :) maargoed, dan heb je het wel over een motor waar regelmatig aan gesleuteld wordt :p

206 euro is wel duur, even verder zoeken.. er is een toko die ze voor rond de 80 euro verkoopt (Engeland iig)
Plaats reactie