jongensik heb elektrische spiegels gekocht plus kabelboom van de deuren
maar ze werken niet. alles is algesloten
elektrische verstelbare spiegels
Tis een beetje vogelen, je meet eerst op wat de klepspelingen zijn, voor een 2.0 zijn ze 0.2 inlaat en 0.4 uitlaat, ws. de 1.8 ook zoiets.
Meestal zijn de inlaatkleppen (volg de spruitstukken!) nog netjes op de maat, alleen de uitlaatkleppen willen nog wel eens inbranden.
Nadat je gemeten hebt wat de diktes zijn, draai je de te stellen klep met de nokkenas naar beneden (ratel op de dynamo), vervolgens moet je een M4 of M5 draadeind hebben wat je voor 2 cm onder 45 graden ombuigt en intaped, deze poer je door het bougiegat tussen de open klep.
Dan draai je de nokkenas weer en zul je zien dat de klep blijft hangen.
Met een mesje of een dun srchroendraaiertje kun je het klepstelplaatje van de klepstoter afpielen en als je mazzel hebt staat de maat er nog op, vervolgens even langs de dealer om het plaatje met de juiste dikte te vragen en die ertussen doen.
Meestal zijn de inlaatkleppen (volg de spruitstukken!) nog netjes op de maat, alleen de uitlaatkleppen willen nog wel eens inbranden.
Nadat je gemeten hebt wat de diktes zijn, draai je de te stellen klep met de nokkenas naar beneden (ratel op de dynamo), vervolgens moet je een M4 of M5 draadeind hebben wat je voor 2 cm onder 45 graden ombuigt en intaped, deze poer je door het bougiegat tussen de open klep.
Dan draai je de nokkenas weer en zul je zien dat de klep blijft hangen.
Met een mesje of een dun srchroendraaiertje kun je het klepstelplaatje van de klepstoter afpielen en als je mazzel hebt staat de maat er nog op, vervolgens even langs de dealer om het plaatje met de juiste dikte te vragen en die ertussen doen.
iemand die mij dan kan zeggen hoe je de kleppen bijsteld van een 16 klepper??
ik weet het zijn zelfstellende maar op den duur zal je ze toch een keer moeten bijstellen vooral omdat die van mij van 92 is
had van iemand gehoord dat als je zelfstellende hebt dat je ze dan zo kan bijstellen. auto zoals tie staat kleppen vastdraaien en dan 1,5 slag los draaien en dan zou het probleem met tikkende kleppen weg zijn
iemand die dit kan bevestigen of meer erover weet??
groetjes
ik weet het zijn zelfstellende maar op den duur zal je ze toch een keer moeten bijstellen vooral omdat die van mij van 92 is
had van iemand gehoord dat als je zelfstellende hebt dat je ze dan zo kan bijstellen. auto zoals tie staat kleppen vastdraaien en dan 1,5 slag los draaien en dan zou het probleem met tikkende kleppen weg zijn
iemand die dit kan bevestigen of meer erover weet??
groetjes
Laatst gewijzigd door DeLights op ma 19 okt 2009 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Inderdaad, dat zijn hydraulische stoters, stellen zichzelf, en als ze dat niet meer doen dan is er wat met de stoter aan de hand of krijgt ie gewoon geen olie daar (oliekanaaltje verstopt)
Beetje ATF (stuurbekrachtiging, automaatbak) in de motorolie, tijdje laten draaien op verhoogd toerental en dan weer olie verversen helpt soms.
Beetje ATF (stuurbekrachtiging, automaatbak) in de motorolie, tijdje laten draaien op verhoogd toerental en dan weer olie verversen helpt soms.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Inderdaad, maar dat mocht ook wel eens ik had er toch echt even niet bij na moeten denken dat die kutseat er mee op zou houden daarTim schreef: Behalve als we op verlaten weggetjes rondkarren in de blubber
Owja.. klepstoters: ik heb hetzelfde gehad met een motorblok, altijd koud tikken en warm was het altijd wel weg, 4 jaar mee rond gereden en eigenlijk nooit echt op kunnen lossen door ATF olie ofzo.
Mischien eens nieuwe klepstoters proberen (eurootje of 80 @ Ebay voor 16 stuks) of zo'n motorflush flesje van Fortè er doorheen kieperen maar dan ben ik bang dat de olie er nog harder uit loopt dan dat je 't er in kan gooien.
makkelijk te vervangen de klepstoters?? of mot je daarvoor weer distri. losgooien en de nokkenassen ervoor uitliften??
als dat laatste t geval is kan ik net zo goed meteen ff de keerringen distri en waterpomp meenemen.
owja zag de stoters alleen in duitsland op ebay voor 15,50 de stuk en voor een set 206 eurotjes ex verzending.
als dat laatste t geval is kan ik net zo goed meteen ff de keerringen distri en waterpomp meenemen.
owja zag de stoters alleen in duitsland op ebay voor 15,50 de stuk en voor een set 206 eurotjes ex verzending.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Nokkenassen moeten er wel even uit ja.. is opzich allemaal wel te doen, enkel de distributieriem moet er af.. ik had het vorige keer in een uurtje of 2 klaar maargoed, dan heb je het wel over een motor waar regelmatig aan gesleuteld wordtDeLights schreef:makkelijk te vervangen de klepstoters?? of mot je daarvoor weer distri. losgooien en de nokkenassen ervoor uitliften??
als dat laatste t geval is kan ik net zo goed meteen ff de keerringen distri en waterpomp meenemen.
owja zag de stoters alleen in duitsland op ebay voor 15,50 de stuk en voor een set 206 eurotjes ex verzending.
206 euro is wel duur, even verder zoeken.. er is een toko die ze voor rond de 80 euro verkoopt (Engeland iig)