Haaii ik zoek met spoed naar een electrisch schema voor een renault 19 16v cabrio ph1.
Ik zoek het voor mijn radio aan te sluiten.
Mvg
Jeroen
Electrisch schema 19 Met spoed
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
ik neem aan dat dit redelijk hetzelfde zit als bij een phase2.
In het gat voor de radio in het dash zit rechts een rode rechthoekige DIN stekker/aansluiting, je kan bij de automaterialen zaak een standaard verloop stekker voor kopen van DIN naar ISO.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Gr,
Roald
In het gat voor de radio in het dash zit rechts een rode rechthoekige DIN stekker/aansluiting, je kan bij de automaterialen zaak een standaard verloop stekker voor kopen van DIN naar ISO.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Gr,
Roald
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Speakerdraden kun je gewoon op een iso stekker vast solderen of koppelen, geen kroonsteentjes graag, en de andere komt rechts vanaf het dashboard, kun je een din naar iso verloop stekker voor kopen!
Ik heb nu een rode stekker met een aantal draden eraan maar ik wil dus weten welke wat zijn.
rode stekker met twaalf contacten met de volgende draden van links naar rechts
Oranje ............. Grijs paars 2maal onderelkaar..... Zwartgroen
Lichtbeigegrijs ..............................................Geel GroenGeel Grijs(2 in 1 contact gepropt)
Roodgrijs ........ Zalmgrijs 2maal onder elkaar ..............Beigegrijs
Blauwgrijs ....... ....................................................Paarsgrijs
rode stekker met twaalf contacten met de volgende draden van links naar rechts
Oranje ............. Grijs paars 2maal onderelkaar..... Zwartgroen
Lichtbeigegrijs ..............................................Geel GroenGeel Grijs(2 in 1 contact gepropt)
Roodgrijs ........ Zalmgrijs 2maal onder elkaar ..............Beigegrijs
Blauwgrijs ....... ....................................................Paarsgrijs
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Die is bij jouw dus niet eens kapot geknipt over de jaren heen
Je kan die kabel gewoon los klikken rechts in het gat van de radio in je dash.
Voor 9,95 heb je dan een verloop van DIN naar ISO die kan je dan zo in je radio prikken en klaar is kees.
Schema heb ik niet voor je helaas, echter is dit wel de meest simpele en nette oplossing.
Je kan die kabel gewoon los klikken rechts in het gat van de radio in je dash.
Voor 9,95 heb je dan een verloop van DIN naar ISO die kan je dan zo in je radio prikken en klaar is kees.
Schema heb ik niet voor je helaas, echter is dit wel de meest simpele en nette oplossing.
maar al die kabels die eraan zitten zijn door geknipt verbonden met van die kroonsteentjes verbonden enzo het is best een troep, dus ik moet het even weten
Er zitten 8 draadjes tussen, die per paar dezelfde kleur hebben. Bijvoorbeeld groen en groen met een zwart streepje. Dat is een luidspreker. Neem een 1,5V baterijtje en sluit dat er op aan en je hoort een zacht geluidje uit een van de 4 speakers. Ga zo door en je hebt 8 draden ge-elimineerd. Blijft over: een permanente plus, nog een geschakelde plus, een aarde. Daar heb je een universeelmeter voor (eventueel lampje) en dan heb je nog een draadje; dat zal wel de 12V naar je electrische antenne zijn. De antenne boven je spiegel heeft een voeding nodig, athans de originele Renault antenne.
En anders komt iemand er zondag wel uit.
En anders komt iemand er zondag wel uit.