Xenon in R19 Phase 2?

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Hallo,

Ik heb nu een setje blue vision lampen van philips erin zitten en de lichtsterkte valt me aardig tegen. Nu zit ik dus te kijken naar een fatsoenlijk xenon setje.

Allerlei chinese meuk heb ik geen zin in, als ik wat ga kopen word het pilot xenon.

Daarover heb ik dus een aantal vragen:
- Kan xenon icm reflector koplampen of krijg je teveel strooilicht?
- Bi-xenon of gewoon xenon en waarom?
- Hoe zal 3000 of 4300k xenon gaan staan met die reflectoren?
- Fittingmaat was h4?

Dan nog een vraag waar ik het het beste kan halen, bij ene lokale boer kosten ze 350 euro en ik heb ze al voor 200 euro gezien.
Ik kom uit limburg dus maximaal in brabant, of anders een die het voor niet al teveel kan opsturen.

Iemand?

Mvg,
Johan
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

over 2 weken kan je een setje aanschaffen in Nijkerkerveen bij MBcaraudio :)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Ok, die hebben dan leuke aanbieding staan? Al bekend welke en wat?
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Joopieboy schreef: Iemand?
Bi-xenon,anders heb je geen groot licht.
Bij gewoon Xenon geeft het grootlicht minder licht als het Xenon,
ga hoe dan ook voor Bi is mijn mening.

Heb zelf 8000K van tunex en het werkt nog steeds prima,set van ca € 150
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Dus toch bi xenon pakken, ik heb 1 grote koplamp dus heb geen apart grootlicht nodig verder, ok.

De kleur, 8000k is mij te blauw, ik wil echt wit, of toch iets met een gele tint...
Denk dat wit wel het meest neutrale staat, dus 4300k!
Léon16v
Berichten: 152
Lid geworden op: di 19 feb 2008 10:09
Locatie: Buchten

Bij Brezan automaterialen in Sittard werkt een vriend van me, die verkopen ook pilot xenon, is zker een goed setje. Ik heb zelf ook xenon erin zitten 8000k, wel een setje van heuts merja ik ben er tevreden mee en ik vind het niet te blauw hoor ma det is mijn mening..
njaa Bi-xenon, moet je zelf weten wat je pakt maar bij de duurdere setjes betaal je daar ook heel wat voor enja hoe vaak heb je groot licht aan. als je zo al xenon hebt zie je al 10 keer beter als gewone peertjes :)
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Ja dat is wel waar, ik heb nu nog wel eens groot licht aan omdat deze dus eigenlijk te weinig licht geven.

Maar daarom vroeg ik het ook, zijn zoveel verhalen te vinden, de een vind het wel nodig, ander weer niet...

Ook met die reflectoren, de meeste zeggen geen probleem mits goed afgesteld, sommige hebben weer zoiets van niet doen teveel strooilicht.

Maar is er nog wat te regelen met korting via die vriend van jouw? :D
Ik ben en blijf een hollander hihi!


En btw, gewoon xenon dat mijn groot licht dan niet meer werkt is dat niet toevallig apk afkeur?
Léon16v
Berichten: 152
Lid geworden op: di 19 feb 2008 10:09
Locatie: Buchten

Jaa dat van mij scheen eerst ook even hendig omhoog, mjaa even goed afstellen en den is dat niet zon probleem meer;)
Bij een Niet Bi-xenon setje heb je wel nog groot licht, dat is dan gewoon een geel klein lampje maar dat schijnt zoals al gezegd is niet feller als xenon. mja nogmaals als je xenon hebt heb je eigelijk bijna nooi groot licht nodigm teminste ik heb het niet nodig :)
Voor wat korting denk ik niet dat ik dat kan regelen voor je, hij kan niet iedereen even korting geven, mja als je hier of daar wat bekende hebt zitten fsoo of iemand met een bedrijf die daar korting kan krijgen zou je het zo eens moeten regelen :wink:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Als groot licht niet werkt is dat afkeur inderdaad, setje R19 16V ph.2 koplampen er in, dan heb je apart grootlicht :D

Gewoon een setje Bi-Xenon er in ofzo met een niet al te hoge K waarde, vind die 8000K sets enzo allemaal zo sjonnie :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik had 6000K, dat was aardig wit :)
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Ik wil liefst 4300k of 5000k, 1e is wat makelijker leverbaar dus dat zal denk ik eerder erin komen.

@Léon16v: haha ok, maakt ook niet uit kan toch vragen? ;)

Ik heb al een bedrijf gemaild (24Autoparts krijg je korting als je meld dat je op hun site via carfanatics bent gekomen), die konden waarschijnlijk wat voor mij regelen maar dat moesten ze even nakijken.

En dan nog mb car audio gemaild en zo nog ene paar zaken. Kijken wat er is en voor hoeveel en dan zie we wel of doorsparen of... (Y)
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Net een best goed aanbod gehad, originele pilot xenon, clasic line dus wel met grote ballasten. H4, bi-xenon en 4300k voor 143 ex verzendkosten.

Best netjes toch?
Léon16v
Berichten: 152
Lid geworden op: di 19 feb 2008 10:09
Locatie: Buchten

joaaa idd, kopen die handel..
Zijn ze nieuw of tweedehands ?
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Léon16v schreef:joaaa idd, kopen die handel..
Zijn ze nieuw of tweedehands ?
Nieuw, zie:
http://carfanatics.nl/e107_plugins/foru ... .php?18936
Hier staat de gewone xenon vermeld, bi xenon kost 169 zonder korting en 143 met. Dus best netjes, paar euro verzendkosten en klaar. :)
renaultjulian
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 8:42
Locatie: sneek
Contacteer:

kunnen losse xenon lampen er niet in dan?(mischien domme vraag)
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Dan heb je dus geen groot licht meer.

Weet iemand het verhaal achter bepaalde typenummers van xenonlampen die je nodig hebt bij reflectorlampen en welk typenummer bij lenslampen?
Als je beeld verrot is heb je er nog niks aan...

ps, neem 3200k als je hem kan vinden (knal geel) 8) 8)
Plaats reactie