verwarming renault 19 1400 benzine '89

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Mally
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 8 jan 2006 17:44
Contacteer:

Heb een probleem met mijn verwarming. Deze doet het nl nie. Hij blaast wel maar alleen koude lucht. De in en uitvoer van het water wordt warm en als ik de blazer onder de motorkap eruit haal dan zit daaronder precies een klein radiatortje en dat wordt ook warm. Mijn klep verander eveneens bij het verstellen van koud naar warm.Weet iemand wat dit kan zijn? :s
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Kachelradiateur?
Mally
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 8 jan 2006 17:44
Contacteer:

Frits schreef:Kachelradiateur?
Alee als ge daar me uw hand in voelt dan lijkt da precies een kleine radiator. Het wordt in ieder geval warm
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dat ding moet gloeiend heet worden. Probeer hem eens door te spoelen (slangen eraf, tuinslang erin en goed doorspoelen die handel)
Sanmurai
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 13:12
Contacteer:

heb ongeveer t zelfde probleem. waar moet ik de slangen afhalen dan? waar zit dan onderdeel?? zo te horen geen bijzondere kernwetenschap.. of..?
Bart V schreef:Dat ding moet gloeiend heet worden. Probeer hem eens door te spoelen (slangen eraf, tuinslang erin en goed doorspoelen die handel)
norman prinsen
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 21:33

hallo

ik weet het niet ik heb het zelfde probleem met mijn renault 19 1400 1993
heb alis laten vervangen vorig jaar intotaal 600 euro uitgegeven en hij doet het nu nog niet dus laat het nu weer alemaal doen op de garntie van de garage maar het kan aan de termostaal ligen slangen verstopt of kachelradiator kapot

gr norman
Bad Boy
Berichten: 102
Lid geworden op: di 13 jul 2004 18:03
Locatie: Rotterdam

Hallo, ik heb nu ook dezelfde probleem, ik wou vragen of jullie dit al opgelost hebben en hoe??
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Het kacheltje kost ca 40 Euro nieuw. Het is een hoop werk. Blower onder de parafan losmaken, middencosole verwijderen, kachelbedieningspaneel verwijderen, dash een beetje los schroeven. Ik heb toen de stuurkolom verwijderd, en de pendalen en kon toen met veel moeite het kachelblok naar links (=bestuurderskant) eruit schuiven. Wat al gesuggereed werd is om de kachel te spoelen. Eventueel een nachtje laten staan met schoonmaak azijn erin en dan weer doorspoelen. Hij kan gewoon verstopt zitten. Als de kachel lekt (natte vloermat) kun je hem zeker vervangen.
Met schoonmaken bedoel ik als de kachel in de auto blijft. Als de boel eruit ligt zou ik de kachel altijd vervangen.
Plaats reactie