Hallo mensen,
Gisteren reed ik met mijn renault 19 1.4 van 1989 door de stad en gvd de gvdr... trapte door m'n koppeling heen.
Het was al de 2e keer in anderhalf jaar tijd.
Direct de garage gebeld en zonder koppeling naar de garage gereden.
Erg fijn bij stoplichten.. starten in z'n een en dan hortend en stotend wegrijden maar goed, we hebben het weer gered.
Nou vandaag hebben ze dus een nieuwe kabel erop gezet (bij dezelfde garage als de vorige keer), alleen de rekening viel me erg tegen.
Vorige keer (juli 2003) was het E64,- en nu E107,-. Kortom een duur grapje.
Heb nog commentaar gegeven op de rekening maar kreeg als excuus dat de uurlonen inmiddels verdubbeld waren. Op de rekening is echter geen tijd te vinden dat men er mee bezig was. Loonkosten waren 59,40. Al met al een duur geintje voor een auto die ik 4 jaar geleden voor 1000 gulden gekocht heb. Nou doe ik veel onderhoud zelf zoals beurten en het vervangen van mechanische onderdelen, met dank aan de sloop , maar door tijdgebrek heb ik het de garage deze keer maar laten doen. Ik overweeg echt om het de volgende keer maar zelf te doen.
Zijn er mensen die ook ervaringen hebben met verschillende rekeningen voor dezelfde reparaties. Zou dit echt door de euro komen of is er sprake van willekeur??? Is het vervangen van de koppelingskabel een moeilijke klus, of is het goed zelf te doen?? Verder is de drukgroep van de bak denk ik niet echt jofel meer. Vandaar een ietwat zwaardere koppeling, met grotere kans op breuk van de kabel. Is het vervangen van zo'n drukgroep een ingewikkelde klus??
Graag jullie reakties op dit onderwerp.
Groeten Rob
koppelingskabel geknapt.. duur grapje
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
kabeltje zelf kopen rond de 25 euro, en er in 15 minuten ingezet
Man ik heb een schokbreker met een krik, luchtsleutel (en evt domme kracht) in 5 minuten ernaast liggen in delen....
Daarom doe ik dingen liever zelf, bij sommige garages betaal je obvious de koffiepauzes, de koffiekoekjes, de koffiejuffrouw, de koffiebonen, de neger die de koffiebonen plukt, het schip dat ze moet vervoeren etc...
Daarom doe ik dingen liever zelf, bij sommige garages betaal je obvious de koffiepauzes, de koffiekoekjes, de koffiejuffrouw, de koffiebonen, de neger die de koffiebonen plukt, het schip dat ze moet vervoeren etc...
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: vr 4 mar 2005 10:58
- Locatie: +- Arnhem
Ik heb ook allebei mijn schokbrekers voor vervangen. Is idd een fluitje van een cent. 2 Bouten, 2 schroefjes en de hele hap ligt los .
Voor een paar tientjes ben je klaar. Verder wielnaaf, aandrijfassen en achterdemper vervangen. Stelt allemaal niet veel voor als je van sleutelen houdt . Volgende keer ook maar eens die koppelingskabel zelf proberen
Voor een paar tientjes ben je klaar. Verder wielnaaf, aandrijfassen en achterdemper vervangen. Stelt allemaal niet veel voor als je van sleutelen houdt . Volgende keer ook maar eens die koppelingskabel zelf proberen
En 70 euro per uur?? Ze moeten nog wat meer (dealer) garages bouwen als architektische hoogstandjes. Hier liggen diverse garages die het nog doen voor 25 euro per uur, da's tenminste een normale prijs.
Overigens kan de renault dealer hier helemaal NIETS van een 5, laat staan een gtt.
Overigens kan de renault dealer hier helemaal NIETS van een 5, laat staan een gtt.
Wat zowiezo aan te raden is, is om dit boek aan te schaffen:
http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stor ... y_rn=14531
Ik ben zelf helemaal niet zo technisch, maar met behulp van dit boek heb ik al heel veel dingen zelf gedaan. Eerst kijken of je het zelf kan doen, want garages draaien je toch een poot uit.
http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stor ... y_rn=14531
Ik ben zelf helemaal niet zo technisch, maar met behulp van dit boek heb ik al heel veel dingen zelf gedaan. Eerst kijken of je het zelf kan doen, want garages draaien je toch een poot uit.