koppelingskabel geknapt.. duur grapje

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Rob19tr1.4s6
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 10:58
Locatie: +- Arnhem

Hallo mensen,

Gisteren reed ik met mijn renault 19 1.4 van 1989 door de stad en gvd de gvdr... trapte door m'n koppeling heen.
Het was al de 2e keer in anderhalf jaar tijd.
Direct de garage gebeld en zonder koppeling :( naar de garage gereden.
Erg fijn bij stoplichten.. starten in z'n een en dan hortend en stotend wegrijden maar goed, we hebben het weer gered.
Nou vandaag hebben ze dus een nieuwe kabel erop gezet (bij dezelfde garage als de vorige keer), alleen de rekening viel me erg tegen.

Vorige keer (juli 2003) was het E64,- en nu E107,-. Kortom een duur grapje.
Heb nog commentaar gegeven op de rekening maar kreeg als excuus dat de uurlonen inmiddels verdubbeld waren. Op de rekening is echter geen tijd te vinden dat men er mee bezig was. Loonkosten waren 59,40. Al met al een duur geintje voor een auto die ik 4 jaar geleden voor 1000 gulden gekocht heb. Nou doe ik veel onderhoud zelf zoals beurten en het vervangen van mechanische onderdelen, met dank aan de sloop , maar door tijdgebrek heb ik het de garage deze keer maar laten doen. Ik overweeg echt om het de volgende keer maar zelf te doen.

Zijn er mensen die ook ervaringen hebben met verschillende rekeningen voor dezelfde reparaties. Zou dit echt door de euro komen of is er sprake van willekeur??? Is het vervangen van de koppelingskabel een moeilijke klus, of is het goed zelf te doen?? Verder is de drukgroep van de bak denk ik niet echt jofel meer. Vandaar een ietwat zwaardere koppeling, met grotere kans op breuk van de kabel. Is het vervangen van zo'n drukgroep een ingewikkelde klus??

Graag jullie reakties op dit onderwerp.

Groeten Rob :wink: :p
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

kabel kost ongeveer 30 euro ex-btw
en dan rekenen ze dus 1 uurtje arbeid....a70 euro..

volgende x kabeltje kopen en zelf doen,
maar ga nu ff kijken hoe het zit,
hoef je de volgende x niet te puzzelen... :D
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

kabeltje zelf kopen rond de 25 euro, en er in 15 minuten ingezet
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

garage rekeningen zijn puur willekeur.

vb. 2 schokbrekers demonteren vorig jaar in 1,5 uur.
1 schokbreker demonteren dit jaar ook 1,5 uur, alleen een andere monteur gehad die ongelooflijk langzaam werkte.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Man ik heb een schokbreker met een krik, luchtsleutel (en evt domme kracht) in 5 minuten ernaast liggen in delen....

Daarom doe ik dingen liever zelf, bij sommige garages betaal je obvious de koffiepauzes, de koffiekoekjes, de koffiejuffrouw, de koffiebonen, de neger die de koffiebonen plukt, het schip dat ze moet vervoeren etc...
Rob19tr1.4s6
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 10:58
Locatie: +- Arnhem

Ik heb ook allebei mijn schokbrekers voor vervangen. Is idd een fluitje van een cent. 2 Bouten, 2 schroefjes en de hele hap ligt los .
Voor een paar tientjes ben je klaar. Verder wielnaaf, aandrijfassen en achterdemper vervangen. Stelt allemaal niet veel voor als je van sleutelen houdt :p . Volgende keer ook maar eens die koppelingskabel zelf proberen :(
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

En 70 euro per uur?? Ze moeten nog wat meer (dealer) garages bouwen als architektische hoogstandjes. Hier liggen diverse garages die het nog doen voor 25 euro per uur, da's tenminste een normale prijs.

Overigens kan de renault dealer hier helemaal NIETS van een 5, laat staan een gtt.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

uh, ik was bij opel

maar afgelopen weekend in Swalmen 15 per uur, kijk daar worden we vrolijker van.
DD_NL
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 5 jul 2004 8:07

Wat zowiezo aan te raden is, is om dit boek aan te schaffen:

http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stor ... y_rn=14531

Ik ben zelf helemaal niet zo technisch, maar met behulp van dit boek heb ik al heel veel dingen zelf gedaan. Eerst kijken of je het zelf kan doen, want garages draaien je toch een poot uit.
Plaats reactie