leiding vraag R19 cabrio

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Respect
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 10 dec 2004 19:57
Locatie: Spijkenisse

hallo,

ik heb heb Renault 19 cabrio uit 1991 (F3N) Nu zit er boven het inlaatspruitstuk een dunne leiding(net onder de gaskabel) die via een rond apparaatje uitkomt in het spruitstuk. Op de leiding zit een rood stukje tape. Kan iemand mij vertellen wat voor een leiding dit is???? er zitten namelijk scheurtjes in en ik wil weten of het gevaarlijk is?

zie foto

[img]http://www.renault19world.de/resources/ ... f3n_04.jpg[/img]
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Er zitten 2 slangen aan dat "ronde apparaatje"

Dat is je brandstofdrukregelaar, er zit 1 dikkere benzine slang aan (brandstofretour) en 1 dunne vacuum slang. Die laatste dunne is een vacuum slangetje die vast zit aan je inlaatspruitstuk. De brandstofslang loopt door die 2 beugeltjes BOVEN het spruitstuk. Het onderscheid kan je zelf wel maken.

In beide gevallen is een scheurtje uiteraard niet goed, en moet je dus de slang vervangen.

Succes
Respect
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 10 dec 2004 19:57
Locatie: Spijkenisse

begrijp ik het dus goed dat de dikke (met het rode tapeje) die door de 2 beugeltjes loopt de brandstof retour is. en niet de "normale" brandstofleiding?

Loopt die leiding dan helemaal terug naar de tank of sluit deze onder de auto aan op een metalen leiding???
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

die slang loopt via de motorruimte onder de auto...en gaat dan over in hard-plastic brandstofleiding. Kijk maar eens onder de auto, dan zie je het vanzelf.

Vervangen is dus een eitje :)
Respect
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 10 dec 2004 19:57
Locatie: Spijkenisse

thnx
Plaats reactie