Start problemen door brandstofpomp-relais

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Callan
Berichten: 45
Lid geworden op: di 30 nov 2004 17:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en mij naam is Callan.
Voorstellen kan altijd nog...

Ik heb een vreemd probleem met mijn renault 19 uit '94.

Het begon allemaal toen onder het rijden een keer de motor afsloeg. kan gebeuren dacht ik.
totdat ik later bij de benzine pomp de auto af zette en hem dus nooit meer aan de praat kreeg.
De startmotor draaide wel en de motor draaide ook maar hij sloeg gewoon niet aan.
Tot mijn verbazing zag ik dat de benzine meter op nul stond. Vol schaamt gooide ik de tank vol.
OLEE dacht ik, MAAR !! ! !
nog steeds gaf de meter NUL (0) aan. ?!?!

Lucht getankt??? beetje duur voor een tank vol lucht.
Hij zat toch echt vol dus.
Eenmaal thuis (gesleept) ben ik mar eens op onderzoek uitggaan. Na heel lang zoeken bleek dat mijn brandstof pomp ook niets meer deed.
Nadat je de auto op contact zet pompt hij even en dan stopt ie totdat de motor wordt gestart.
Auto naar een monteur gebracht en deze heeft het relais vervangen. Hier zit dus de brandstofpomp EN de vlotter op.

Een tijdje ging het goed totdat hij laatst hetzelfde probleem vertoonde. Naar een paar keer draaien aan het contact deed ie het weer. Toevalstreffer dacht ik. NEE DUS. nu (30-11-04) deed ie het weer.
Alleen kreeg ik hem niet meer aan de praat.

Na wat friemelen en relais eruit en erin gedaan te hebben nog stteds niets. (weet trouwens welke relais van de brandstofpomp is) Plotseling na wat rommelen op de achterbank en boos de deur dichtgooien deed ie het weer.

Iemand suggesties ? Heeft iemand dit al eerder meegemaakt??? ik wacht af. Vanavond bel ik mijn monteur (een mannetje..) weer even om te vragen of hij iets weet.

Toch een slecht relais er weer ingezet?? ik weet het niet.
Callan
Berichten: 45
Lid geworden op: di 30 nov 2004 17:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Nadat je de auto op contact zet pompt hij even en dan stopt ie totdat de motor wordt gestart.
dit hoort dus zo te gaan, maar bij mij gebeurt er niets ![/quote]
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

ik zou zeggen, een contactprobleem in de bedrading tussen relais en pomp. Check eens voor beschadigde drading, vervuiling, een beetje gesmolten draden e.d.
rev it like a rental
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Trek anders een nieuwe stroomtoevoer naar de pomp.
Een slecht relais of een slechte stroomtoevoer kan zo een storing geven.
Misschien vocht bij je zekeringenkast enzo?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Callan
Berichten: 45
Lid geworden op: di 30 nov 2004 17:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Stroomtoevoer zou idd niet gek zijn. Dat zou ook verklaren waarom hij het plots niet doet en dan weer wel.

Ik heb zowiezo geen vocht bij mijn zekeringen kast.

Meer suggesties nog steeds welkom
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

even voor de duidelijkheid.

als je je sleutel in het contact zet hoor je als hij het wel doet even je brandstofpomp en als hij niet start hoor je die pomp ook niet?

als dat het probleem is kan het tussen je contact en het relais zitten, het relais zelf, van het relais naar de pomp of de pomp zelf.

dan is het stap voor stap uitzoeken.

Maar 1 tip en relais zijn de kosten niet vervang een relais wel altijd voor en nieuwe, dan hoef je niet bang te zijn dat er een slechte in is gegaan
Callan
Berichten: 45
Lid geworden op: di 30 nov 2004 17:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Over de ralais. ik weet het. ik ben zelf monteur in de technische dienst van een groot machinepark. Bij twijfel altijd vervangen. alles vervangen voor NIEUW niet gebruikte. maar ik zelf het relais niet vervangen. (ik kan namelijk veel maar met auto's moet ik nog veel leren ik ben ook pas 21) dat heeft mijn monteur dus vervangen (dat mannetje... :D) Hij is trouwes wel een auto monteur maar klust thuis een beetje bij.

het zou het meest voor de hand liggend zijn dat het dus tussen het contact en het relais zit of in het relais zelf.

De pomp is het zeker niet. als de boel start doet de pomp ook normaal.
Maar vooral omdat de vlotter het ook niet doet.
De pomp en de vlotter zitten dus samen op datzelfde relais. als de meter nul aangeeft gaat de pomp niet lopen en start hij ook niet.

Pomp en vlotter weigeren dus gelijktijdig. of ze doen het gelijktijdig.
Plaats reactie