Warme motor dood onder 2500

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Vanavond was ik een stukje aan het rijden,

De motor heeft 2min voor het huis staan te draaien,kon frontje van me radio niet me meer vinden,Na ff zoeken weer gevonden. 10a15min gereden,
Watertemp op bedrijf.

Dus op terug weg neem ik de laatste rondtonde in zijn 3, Die ik op de heen weg ook nam. viel terug op net iets boven de 1500 en de motor trekt niet meer verneem ik,hiel viel terug,dus meer gas geven en hij kwam weer vooruit tot 2500 bleef ut en toen pakte ie weer redelijk normaal weg. Dus ik denk nog es proberen neem 2000toeren in 3 geef goed gas en hij trekt nei mooi, Beetje Smoorend geluid en bij 2500a2750 gaat ie weer!

En ik weet zeker dat ie het met koude motor niet deed,
Ik heb er een K&N 57i kit opzitten filter hangt boven de bak. Kan het hier door komen? Is het op te lossen door wat buizen?
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Zo'n K&N filtertje hebben er wel meer, ga je echt niet zoveel last van hebben. Lijkt me eerder dat je injectie op een of andere manier ergens geen goed temp.signaal krijgt? Maar daar zijn dan weer andere forummers voor, die daar verstand van hebben...
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Matijs schreef:Zo'n K&N filtertje hebben er wel meer, ga je echt niet zoveel last van hebben. Lijkt me eerder dat je injectie op een of andere manier ergens geen goed temp.signaal krijgt? Maar daar zijn dan weer andere forummers voor, die daar verstand van hebben...
heb ookal gemerkt dat hij het ook hoger op toeren doet, Als je bij 6000 overschakelt en je trap gas weer vol in,duurt ut 1a2 seconde voordat ie weer oppakt!

Alsof ie zich verslikt in de lucht ofzo,Doet me denken aan monopoint injectie waarbij inspuiting naijlt op je gaspedaal.

Alle sensoren werken volgens XR25 naar behoren
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

klinkt nogal alsof je gasklepsensor niet lekker binnenkomt. Vooral 't eerste stukje draad, vlakbij de sensor is redelijk kwetsbaar.

Misschien is 't probleem net onstaan, koud zou je er namelijk nog veel meer last van moeten hebben. probeer 't ook nog eens koud zou ik zeggen.
rev it like a rental
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Menno schreef:klinkt nogal alsof je gasklepsensor niet lekker binnenkomt. Vooral 't eerste stukje draad, vlakbij de sensor is redelijk kwetsbaar.

Misschien is 't probleem net onstaan, koud zou je er namelijk nog veel meer last van moeten hebben. probeer 't ook nog eens koud zou ik zeggen.
Naja koud kom ik liever nie verder dan 3500,
maar dan heb ik echt nergens last van en pakt hij gewoon mooi op, Als hij warm word,vooral nadat ie even stilstaat stationair te draaien en ik rijd weg dan is het heel erg, vandaar dat ik dacht aan warme lucht omdat filter boven de bak hangt!
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

uit je eerste post begrijp ik toch een beetje dat 't een nieuw probleem is, dus zou toch nog een keer opnieuw met koude motor kijken. Als 't dan wel goed is, is d'r wel een ander ideetje hiero.
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Kan het niet zijn dat een of meerdere injectors 'druppelen'? Met koude motor zou je een verrijking kunnen gebruiken en er daarom geen last van hebben?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Zal vanmiddag es kijken of hij ut met koude motor ook doet!
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

is je verdelerkap niet helemaal ingebrand?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Hooliead schreef:is je verdelerkap niet helemaal ingebrand?
Je bedoeld dat hij niet op alle 4 de cilinders loopt,Dat doet hij koud sowiezo al nie na 20seconde komt de 4e erbij!
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Ja ik had dit ook welleens met mijn GTE en dan hield hij in als ik gas gaf.

en dan ineens schoot hij wel vooruit.

Ik heb toen mijn verdelerkap eraf gehaald en de contactpuntjes waren toen helemaal ingebrand. toen ik deze vervangen heb was het over.

En als dit het geval is dan komt dat meestal omdat de condensator over de ontsteking kapot is
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Hooliead schreef:Ja ik had dit ook welleens met mijn GTE en dan hield hij in als ik gas gaf.

en dan ineens schoot hij wel vooruit.

Ik heb toen mijn verdelerkap eraf gehaald en de contactpuntjes waren toen helemaal ingebrand. toen ik deze vervangen heb was het over.

En als dit het geval is dan komt dat meestal omdat de condensator over de ontsteking kapot is
hmm naja,zaterdag APK dr op en 4 nieuwe velgen en bandjes. Ga vanmiddag proberen of hij het koud ook doet,Het kan nog van alles wezen,we hebben halve blok uit elkaar gehad!
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

TMC16v schreef:
Hooliead schreef:Ja ik had dit ook welleens met mijn GTE en dan hield hij in als ik gas gaf.

en dan ineens schoot hij wel vooruit.

Ik heb toen mijn verdelerkap eraf gehaald en de contactpuntjes waren toen helemaal ingebrand. toen ik deze vervangen heb was het over.

En als dit het geval is dan komt dat meestal omdat de condensator over de ontsteking kapot is
hmm naja,zaterdag APK dr op en 4 nieuwe velgen en bandjes. Ga vanmiddag proberen of hij het koud ook doet,Het kan nog van alles wezen,we hebben halve blok uit elkaar gehad!
heb het geprobeerd,koud reageert ie goed en pakt hij gewoon lekker op! Heb het er met mijn broer overgehad we hebben niet naar de verdelerkap gekeken maar er zoweer opgezet!
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

niet het meest waarschijnlijke hoor, dat een verdeler zo veel verschil maakt tussen warm en koud. Volgende check zou de koelwatertemperatuursensor zijn. Als er te koud wordt gemeten, gaat een warme motor echt ontzettend over z'n nek van de 'acceleratieverrijking'.

Check de stekker en bedrading ff, zou ik zeggen.
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

[quote="Riël"]Kan het niet zijn dat een of meerdere injectors 'druppelen'? Met koude motor zou je een verrijking kunnen gebruiken en er daarom geen last van hebben. Zou voor mij ook die 20 seconden op 3 poten lopen kunnen verklaren.

Eens laten reinigen is de moeite niet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dat gedurende de eerste 20 seconde inhouden als de motor koud is heb ik al vaker meegemaakt bij een 16V motor. Volgens mij word dat veroorzaakt door een injectortje die ff blijft "hangen" Hij loopt dan op 3,5 cilinders ofzo :)

Ander setje injectoren monteren is het werk niet, en kan je weer iets uitsluiten.

Verder zou ik toch ook nog maar eens kijken of er niet heel toevallig iets met de distributie aan de hand is, gezien de voorgaande problemen :) (timing)

Succes
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Menno schreef:niet het meest waarschijnlijke hoor, dat een verdeler zo veel verschil maakt tussen warm en koud. Volgende check zou de koelwatertemperatuursensor zijn. Als er te koud wordt gemeten, gaat een warme motor echt ontzettend over z'n nek van de 'acceleratieverrijking'.

Check de stekker en bedrading ff, zou ik zeggen.
We hebben alleen gekeken of de Xr25 EEN waarde gaf bij elke sensor,behalve bij de TPS om het stationair schommelen te verhelpen. Alles werkte toen gewoon goed.
Bart V schreef:Dat gedurende de eerste 20 seconde inhouden als de motor koud is heb ik al vaker meegemaakt bij een 16V motor. Volgens mij word dat veroorzaakt door een injectortje die ff blijft "hangen" Hij loopt dan op 3,5 cilinders ofzo :)

Ander setje injectoren monteren is het werk niet, en kan je weer iets uitsluiten.

Verder zou ik toch ook nog maar eens kijken of er niet heel toevallig iets met de distributie aan de hand is, gezien de voorgaande problemen :) (timing)

Succes
Distributie is helemaal in orde, alleen de multiriem slipt af en toe nog wat,riem moet nog wat gespannen worden.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

heb die tester een meetwaarde blok waar je de temp.sensoren af kan lezen tijdens lopende motor?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:heb die tester een meetwaarde blok waar je de temp.sensoren af kan lezen tijdens lopende motor?
Jup, anders kan je sommige andere sensoren niet controleren!
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Alle probs zijn opgelost,
zoek alleen nog een kat anders haal ik APK niet 0,85 is echt te hoog!
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

idd, 0.85 is idd precies zoals het hoort voor een auto zonder kat, maar te hoog voor apk.

Wat was nou exact je probleem?
rev it like a rental
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Menno schreef:idd, 0.85 is idd precies zoals het hoort voor een auto zonder kat, maar te hoog voor apk.

Wat was nou exact je probleem?
Ehm,Waterdamp had te maken met dat de uitlaat vol water stond, zit nu RVS uitlaat van MAGNEX onder,

Verder stond oliepeil te hoog 1cm boven max op peilstok! Maar het probleem van onderin echt niet mooi trekken is er nog steeds. Wij hadden ook een clio 16v en die was onderin echt mooier en me broer die had een 19 16v cabrio phase 2 en die trok onderin nog beter, oftwel mijne motor is afgeragt!
Dat is enige wat overblijft!

Verder moet er om de APK te halen een niewe baksensor in voor achteruit rij lampen,
1 Mistlamp staat te hoog,
remleidingen naar achteren moeten worden vervangen.
en ik moet dus een KAT hebben want me broer heeft hem afgekeurd.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Had je de injectors als eens laten nakijken/reinigen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Riël schreef:Had je de injectors als eens laten nakijken/reinigen?
Jup, hij trekt over hele gebied niet super maar vooral onderin niet!
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

toevallig open luchtfilter???

Wij hadden toen het probleem met het open luchtfilter. Vermogen met een roaddyno kwam niet boven de 110 PK uit. Onderin zat een ontzettende dip. Orgineel luchtfilterhuis erop en boem, 130,2 pk. Daar zat bij ons dan een groot probleem.

ALs je het orginele huis nog hebt liggen, zou ik het eens proberen. Heeft bij ons het probleem opgelost.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Michel S. schreef:toevallig open luchtfilter???

Wij hadden toen het probleem met het open luchtfilter. Vermogen met een roaddyno kwam niet boven de 110 PK uit. Onderin zat een ontzettende dip. Orgineel luchtfilterhuis erop en boem, 130,2 pk. Daar zat bij ons dan een groot probleem.

ALs je het orginele huis nog hebt liggen, zou ik het eens proberen. Heeft bij ons het probleem opgelost.
Helaas heb ik die niet meer, Want die was door de vorige eigenaar aangort gezaagd!
Plaats reactie