Motor Verschillen Clio 16v & R19 16v

Post hier al je vragen over de Renault 19
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Het valt me al op dat mijn auto gewoon langzamer is dan onze clio 16v was met meer km op de klok, zelfs de r19 16v cabrio van me andere broer was sneller onderin. We hebben geen idee hoe dit kan,

Verder valt het me op dat mijn auto niet de 16v achtige roffel maakt die de clio 16v wel had. Ondanks dat ik een openfilter heb.

[img]http://www.sms-world.nl/r1916v/Afbeelding%20093.jpg[/img]
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Mooie 19 16v (Y)
Renault 5 GT Turbo "EVO"
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

misschien die openfilter eens eruit kieperen,kan zijn dat hem te veel warmte krijgt,of dat em te klein is.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Hij krijgt gewoon koude lucht aangevoerd,maar met orgineel filter trekt ie net zo!

hijs even snel als de clio (2) 1.6 8v automaat van me ouders dat kan de bedoeling niet zijn!

En ik mis het roffelgeluid dat de clio wel maakt,mijne lijkt meer een standaard zoem autotoon :S :@
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

TMC16v schreef:Hij krijgt gewoon koude lucht aangevoerd,maar met orgineel filter trekt ie net zo!

hijs even snel als de clio (2) 1.6 8v automaat van me ouders dat kan de bedoeling niet zijn!

En ik mis het roffelgeluid dat de clio wel maakt,mijne lijkt meer een standaard zoem autotoon :S :@
zet hem eens opeen test bank,bvb in Goes,dan weet je direkt hoeveel ezels(sorry paarden)er nog zijn.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Ik zou wel willen, maar heb net de motor gereviseerd en hij is ver van optimaal

http://www.sms-world.nl/r1916v/movie4.mov
http://www.sms-world.nl/r1916v/movie5.mov
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Verschillen in de motor zijn iig nihil.

Verschil zit hem in inlaatspruitstuk (van 19 is langer) en de randapparatuur.

in mijn 19 hangt nu ook een clio blok eigenlijk :)
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Zelf gereviseerd? Misschien een fout gemaakt? ;)

Ik zal hem dan iig even op de bank zetten dan :)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

jeroen.k schreef:Verschillen in de motor zijn iig nihil.

Verschil zit hem in inlaatspruitstuk (van 19 is langer) en de randapparatuur.

in mijn 19 hangt nu ook een clio blok eigenlijk :)
Welke rand apparatuur en kan die verschil ervoor zorgen dat een clio 16v standaard al bruter klinkt qua geluid.

We hebben de kop eraf gehad gevlakt en afgeperst en weer gemonteerd! Nieuwe pakkingen,Nieuwe thermostaat,Nieuwe pingelsensor,Nieuwe radiateur!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

standaard horen ze gewoon hetzelfde te klinken lijkt me.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Wat loopt dat ding hoog stationair.
Hij loopt niet lekker stationair.
Hij schommeld de hele tijd.

Die van mij loopt 800-900rpm.

Wat rookt die auto.
Laatst gewijzigd door Robert Turbo op wo 6 okt 2004 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

RobertR19 schreef:Wat loopt dat ding hoog stationair

Die van mij loopt 800-900rpm.
Das ook 1 van de problemen die we hebben na revisie,
TPS is losgeweest en we hebben stationair regeling al schoongemaakt zoals op site van fastchip stond!
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Motor klinkt inderdaad niet lekker. Hij loopt erg onregelmatig en hoog stationair :S

Randapp. kan daar niet voor zorgen. Het zit alleen op een andere plek ivm met meer ruimte in een 19. (bij een clio moesten ze proppen...19 was er immers eerder :P )


Motor klinkt tikkend en raar hoog geluidje...komt ook een hoop rook uit je uitlaat voor een warme (aan je oliedruk meter te zien) motor met zo weing toeren (maar dat kan ook nieuwigheid zijn).
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

RobertR19 schreef:Wat loopt dat ding hoog stationair

Die van mij loopt 800-900rpm.
Is eigenlijk ook niet goed. 1000 rpm is beter :)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

jeroen.k schreef:Motor klinkt inderdaad niet lekker. Hij loopt erg onregelmatig en hoog stationair :S

Randapp. kan daar niet voor zorgen. Het zit alleen op een andere plek ivm met meer ruimte in een 19. (bij een clio moesten ze proppen...19 was er immers eerder :P )


Motor klinkt tikkend en raar hoog geluidje...komt ook een hoop rook uit je uitlaat voor een warme (aan je oliedruk meter te zien) motor met zo weing toeren (maar dat kan ook nieuwigheid zijn).

Motor was net gestart op de 1e movie en steenkoud!
Als de motor warm is, is het tikken en roken weg, maar hij blijft hard en onregelmatig lopen!
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Op die lange film? Op die kleine staat je oliedruk toch vrij laag voor 1500 rpm (of de mijne vrij hoog :P )
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

jeroen.k schreef:
RobertR19 schreef:Wat loopt dat ding hoog stationair

Die van mij loopt 800-900rpm.
Is eigenlijk ook niet goed. 1000 rpm is beter :)
oh, geen verstand van.

Hij loopt mooi rustig stationair.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

die van jouw kan wel wat hoog zijn met een nieuw blokkie, maar dit valt toch nog wel mee (druk dan). Verder loopt ie wel beroerd ja.

Rijd je er al mee?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

jeroen.k schreef:Op die lange film? Op die kleine staat je oliedruk toch vrij laag voor 1500 rpm (of de mijne vrij hoog :P )
Die lange was toen ie net gestart was, vandaar de waterdamp en evt montage olie wat de fik ingaat!

De korte was nadat ie een 10min a 15min stationair gelopen had!
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Tom schreef:die van jouw kan wel wat hoog zijn met een nieuw blokkie, maar dit valt toch nog wel mee (druk dan). Verder loopt ie wel beroerd ja.

Rijd je er al mee?
Ja al mee gereden hij trekt beter als voorheen (lekke kop) maar onze clio 16v met 235dkm op de klok trok beter en mijn motor heeft maar 122dkm gelopen :'(
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

hoe zit heb met eventueel olie verbruik?? en hoe zit het met benzine verbruik?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Abel schreef:hoe zit heb met eventueel olie verbruik?? en hoe zit het met benzine verbruik?
Voor revisie,

Benzine verbruik gemiddeld 1 op 5 bij rustig rijden!
En 1 liter olie op 5000 km

Na revisie geen idee te weinig nog mee gereden!


Maar dat rare stationair lopen krijgen we erook niet uit, Stationair regeling alschoon gemaakt, Tps opnieuw gesteld zoals op fastchip stond zeer vreemd!
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

1 op 5 bij rustig rijden? :S Waar blijft de rest van de benzine dan???

1 liter op 5000 km is niet zo heel veel.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

jeroen.k schreef:1 op 5 bij rustig rijden? :S Waar blijft de rest van de benzine dan???

1 liter op 5000 km is niet zo heel veel.
Ja dat vroeg ik me ook af, rustig gereden haalde ik 263km op een tank op 40 liter
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Klopt van geen kant. Ik heb een behoorlijk opgefkokte 2 liter en als ik daar flink mee blaas red ik de 1 op 5 nog niet eens (1 op 7 bij continu toeren draaien zeg maar.) Rustig rijden rij ik 1 op 10!
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

jeroen.k schreef:Klopt van geen kant. Ik heb een behoorlijk opgefkokte 2 liter en als ik daar flink mee blaas red ik de 1 op 5 nog niet eens (1 op 7 bij continu toeren draaien zeg maar.) Rustig rijden rij ik 1 op 10!
Verbruik is idd gezakt, nu met nieuwe pakkingen.
geen idee hoeveel maar wel gezakt. Voorheen liep ie op 3 soms 2 cilinders zo verrot was de pakking en ecu draaide op noodloop
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

[
quote="jeroen.k"]Motor klinkt inderdaad niet lekker. Hij loopt erg onregelmatig en hoog stationair :S
Kan het niet zijn dat ie ergens vals lucht aanzuigt? Aangezien de kop eraf is geweest en dus ook in- en uitlaatspruitstuk kan het mischien zijn dat ie daar ergens valse lucht trekt, pakking niet goed mischien, ringetjes vergeten tussen de moertjes?

ik heb hetzelfde symptoom gehad met een 5gte, toen bleek het uitlaatspruitstuk te lekken, had ik verangen door een spaghetty-geval maar verkeerde ringetjes gebruikt tussen de moertjes, ff checken mischien?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Patrick L. schreef:[
quote="jeroen.k"]Motor klinkt inderdaad niet lekker. Hij loopt erg onregelmatig en hoog stationair :S
Kan het niet zijn dat ie ergens vals lucht aanzuigt? Aangezien de kop eraf is geweest en dus ook in- en uitlaatspruitstuk kan het mischien zijn dat ie daar ergens valse lucht trekt, pakking niet goed mischien, ringetjes vergeten tussen de moertjes?

ik heb hetzelfde symptoom gehad met een 5gte, toen bleek het uitlaatspruitstuk te lekken, had ik verangen door een spaghetty-geval maar verkeerde ringetjes gebruikt tussen de moertjes, ff checken mischien?
Dan zou hij toch extra herrie onder de motor ruimte moeten maken?
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

nieuwe koppeling er op gezet, toen je de motor weer ging inbouwen??
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Johan schreef:nieuwe koppeling er op gezet, toen je de motor weer ging inbouwen??
We hebben de motor er niet uit gehad ;)
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Mischien je onstekings module,die niet meer goed is? aangezien hij ook zo bizar zuipt.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

TMC16v schreef:
Johan schreef:nieuwe koppeling er op gezet, toen je de motor weer ging inbouwen??
We hebben de motor er niet uit gehad ;)
wat heb je dan gereviseerd?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

,Dit dus :) ....We hebben de kop eraf gehad gevlakt en afgeperst en weer gemonteerd! Nieuwe pakkingen,Nieuwe thermostaat,Nieuwe pingelsensor,Nieuwe radiateur!
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

klopt en uiteraard de handleiding van renault gevolgt. En zijn nog wat kleinere dingen vervangen zoals als nokken-as keeringen enzo.

We gaan er morgen de compressie meter inhangen,
hoeveel moet ie per cilinder hebben?

En we hebben het gasklephuis gedemonteerd zat olie tussen de pakking dus zal wel niet mooi dicht zijn geweest verder neemt me broer de statio regeling mee naar zijn werk om die ook ff schoon te maken bij renoo.
Plaats reactie