ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Post Reply
Roald
Posts: 1754
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Location: Amersfoort
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Roald »

Check de injectoren eens, en probeer eens zonder de TPS aangesloten.
Anything worth doing is worth doing right!.
Ronald1916V
Posts: 5548
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Location: Zwolle

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Ronald1916V »

Van verotte injectoren gaat ie niet ineens hoog stationair lopen Roald, van een verotte TPS sensor ook niet. Als de sensor niet goed is afgesteld gaat het stationair toerental schommelen of wordt het toerental iets hoger of iets lager dan normaal. Met afgekoppelde sensor ook zulke taferelen maar geen eniorm hoog toerental.

Doet hij het nadat hij 1x wat hoger in toeren is geweest ? (4000 RPM bijvoorbeeld) of begint hij uit het niets hoger te lopen ?

Vochtschade in de ECU heb ik bij een 19 16V nog nooit gezien, daar zit hij op een relatief droge plek. Bij Clio's echter wel, helemaal als er water in de paravan blijft staan.

Heb eventueel nog wel een paar ECU's voor je die je kunt proberen. Even langsrijden mag ook als je een keer in de buurt bent.
Alpine
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Alpine »

Hij schiet vanuit het niets naar het hoge toerental, zowel bij stationair draaiende motor als ook onder het rijden.
Soms valt het toerental terug naar hetgeen daarvoor maar vaak moet ik het contact verbreken omdat hij anders hoog blijft lopen.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86 <> Teilhol Renault 4 pick up wit' 79
Gerald
Über-Spammer
Posts: 11109
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Location: Du I Ven
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Gerald »

Ik zou het ding gewoon naar de sloop duwen. :D
Alpine
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Alpine »

Dat wilde Sicco doen, ik probeer het ding op de weg te houden :lol:
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86 <> Teilhol Renault 4 pick up wit' 79
Alpine
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Alpine »

Heb nu de stekker van de stappenmotor eraf en dit heeft geen effect op het stationair toerental, blijft iets onregelmatig schommelen rond de 1050.
Kan ik zonder aangesloten stappenmotor rijden, wat heeft dat voor een invloed?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86 <> Teilhol Renault 4 pick up wit' 79
Gerrit79
Posts: 87
Joined: Sat 3 Dec 2011 18:02
Car: 19 16v PhII
Location: Breda
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Gerrit79 »

Heb hier ook last van gehad met mijn 19 16v, klinkt als mijn oude probleem was ook weg na verbreken van contact.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 86&t=30273
Kijk de kabel van KM teller die 3 draadjes onder km teller geel moet 12v op staan.
Alpine
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Alpine »

Bedankt voor de info, vanaaf ff meten (Y)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86 <> Teilhol Renault 4 pick up wit' 79
Alpine
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Alpine »

Gemeten maar er staat netjes 12v op.
Rotor en verdelerkap vervangen, andere tps gemonteerd maar het toerental blijft dansen.

Stationair loopt ie onregelmatig en ca 1200 toeren, rijdend en rollend de koppeling intrappen schiet het toerental naar 1500-1700 tot de auto echt stil staat.
Eenmaal stil dan draait ie weer rond de 1200 toeren.

Stekker van de lambda eraf gehad maar ook dat geeft geen effect.

Wat is het verschil tussen een fase1 en fase2 ecu?
Heb in mn 5 ook een 1.8 16v en ik zou die ecu kunnen/willen proberen.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86 <> Teilhol Renault 4 pick up wit' 79
Gerrit79
Posts: 87
Joined: Sat 3 Dec 2011 18:02
Car: 19 16v PhII
Location: Breda
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Gerrit79 »

Merk is verschil dus andere chip set,
heb clio cup chip van siemens maar werkte niet op fase 2 alleen op fase 1 heb hem nog doe er niets mee
fase1 heb bij jacques thuis er in gehad en werkte gewoon
heb je tps nog gerest?
Alpine
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Alpine »

De stekker van de 'vijfde' injector lag eraf, het schommelen lijkt nu over te zijn.
Heb er nadien nog niet echt km's mee gemaakt dus ik hoop op het beste.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86 <> Teilhol Renault 4 pick up wit' 79
larsdijkstra
Posts: 1351
Joined: Fri 28 Dec 2012 12:31
Location: Twello

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by larsdijkstra »

Welke stekker van de vijfde injector bedoel je?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Renault Megane 2.0 16v F7R 1999 HB
jacques
Posts: 2440
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by jacques »

Vijfde injector zit onder je inlaatspruitstuk (vlak bij de pingelsensor).
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Ronald1916V
Posts: 5548
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Location: Zwolle

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Ronald1916V »

Weet je zeker dat die gewisselde stappenmotor goed is ? die dingen zijn allemaal vervuild, ik knal er altijd een bus remmenreiniger doorheen voordat ik ze monteer. Ik heb er nog wel een paar liggen om te proberen eventueel.

Dat die stekker van de 5e injector er af ligt maakt weinig uit, daar kan je probleem niet echt inzitten.
Alpine
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Alpine »

Spat zuiver loopt ie nog niet stationair maat het spontane pieken in toeren is weg.
Zonder de 5e injector loopt ie echt gaar, bij mn vijf is de stekker er ook af maar die draait zonder stappenmotor dus dat kan ik niet vergelijken.

Als ik in de buurt kom dan maak ik graag gebruik van je aanbod Ronald (Y)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86 <> Teilhol Renault 4 pick up wit' 79
larsdijkstra
Posts: 1351
Joined: Fri 28 Dec 2012 12:31
Location: Twello

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by larsdijkstra »

stappenmotor zit toch rechts naast motor bij de buis van luchtinlaatbox?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Renault Megane 2.0 16v F7R 1999 HB
Alpine
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Alpine »

Correct
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86 <> Teilhol Renault 4 pick up wit' 79
Gerrit79
Posts: 87
Joined: Sat 3 Dec 2011 18:02
Car: 19 16v PhII
Location: Breda
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Gerrit79 »

Kwam vriend van mij tegen, iemand bekent met deze 19 16v PH1
http://www.autohan.nl/aanbod/1098/Renau ... ase-I.html
Maarten-Jan
Posts: 4609
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Car: R19.R
Location: Assen

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Maarten-Jan »

Staat al een hele poos te koop, lijkt een erg mooi exemplaar te zijn!
lekkerebert
Posts: 58
Joined: Fri 18 May 2012 6:36

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by lekkerebert »

Je weet dat 9750 euri ruim 1200 gulden meer is dan de nieuwprijs destijds?
Roald
Posts: 1754
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Location: Amersfoort
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Roald »

Voor een fase 2 was de nieuw prijs vanaf 22.000 euro. (en dat is al omgerekend vanaf guldens)
Anything worth doing is worth doing right!.
FS1
Posts: 323
Joined: Sun 20 Mar 2005 17:49
Location: beveren-waas, belgië

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by FS1 »

ik dacht toch ook dat het rond de 20000euro lag...
Maarten-Jan
Posts: 4609
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Car: R19.R
Location: Assen

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Maarten-Jan »

Wou net zeggen, volgens mij was de instapper niet eens zo goedkoop.
lekkerebert
Posts: 58
Joined: Fri 18 May 2012 6:36

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by lekkerebert »

Maar tis een fase 1...
FS1
Posts: 323
Joined: Sun 20 Mar 2005 17:49
Location: beveren-waas, belgië

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by FS1 »

die kan toch niet maar de helft gekost hebben van de phase 2?
lekkerebert
Posts: 58
Joined: Fri 18 May 2012 6:36

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by lekkerebert »

Ik snap t al. Sorry, t spijt me.
:@
Alpine
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Alpine »

Vraagje over de f7p die in m'n 5 zit.

Bij een koude motor begint de motor na ongeveer 1 minuut in te houden, motor valt helemaal terug in toeren en lijkt af te slaan.
Pakt zich dan echter weer op om direct weer terug te zakken in toeren.
Dit gebeurt ca 7 a 8 keer achter elkaar waarna de motor weer normaal loopt.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86 <> Teilhol Renault 4 pick up wit' 79
Jochem de Haas
Über-Spammer
Posts: 14155
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Jochem de Haas »

Waarschijnlijk sensor van je koelwater temp.
Er zitten er 2 aan de zijkant van je blok.
Een witte en een bruine...welke t van de 2 is weet ik ff niet meer.
Alpine
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Alpine »

Volgens mij is de bruine voor de meter en de witte voor de computer.
Dacht juist dat de koude start beroerd ging als die defect is,
koud starten gaat goed maar eenmaal rollend (na 1km) begint het inhouden pas.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86 <> Teilhol Renault 4 pick up wit' 79
jacques
Posts: 2440
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by jacques »

Even testen in een pan water met temperatuurmeter. Zo'n ding waar je vlees temperatuur mee meet bijvoorbeeld.
20 graden 3060 4045 Ohm
40 graden 1315 1600 Ohm
80 graden 300 370 Ohm
90 graden 210 270 Ohm
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Ronald1916V
Posts: 5548
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Location: Zwolle

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Ronald1916V »

Alpine wrote:Vraagje over de f7p die in m'n 5 zit.

Bij een koude motor begint de motor na ongeveer 1 minuut in te houden, motor valt helemaal terug in toeren en lijkt af te slaan.
Pakt zich dan echter weer op om direct weer terug te zakken in toeren.
Dit gebeurt ca 7 a 8 keer achter elkaar waarna de motor weer normaal loopt.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Je bedoeld tijdens het rijden onder deellast? bijvoorbeeld met een streepje gas en met ongeveer 20km/h de straat uit rollen dat hij steeds inhoud en pas weer oppakt nadat je iets meer gas geeft ? Zoja dan zou ik het in de lambda-sensor zoeken. Die geven ook zulke rare symptomen als ze stuk zijn.
Alpine
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Alpine »

Quad snelheid maakt het niet uit, zowel binnen de bebouwde kom als ook bij 100km/h.
Valt echt dood en pakt dan weer op, gaan geen controle lampjes branden. (kan ook niet bij een oud type R5 dashboard :-)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86 <> Teilhol Renault 4 pick up wit' 79
Ronald1916V
Posts: 5548
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Location: Zwolle

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Ronald1916V »

Ik zou de lambda-sensor eens nameten. met de stekker afgekoppeld op de pinnen meten van de lambdasensor bij voorkeur met iets verhoogd toerental (even een vacuum-slangetje lostrekken ofzo) . Moet een beetje tussen 0,1 en 0,9 Volt schommelen bij warme motor, als hij continue 1 vast voltage blijft geven is ie niet goed.
Job Janssen
Posts: 123
Joined: Wed 20 Mar 2013 17:46
Location: Odiliapeel Noord-Brabant

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Job Janssen »

Heb ong hetzelfde gehad. Probeer eens te rijden met lambda stekker los, toen liep de mijne beter en heb de sensor vervangen
Alpine
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Alpine »

Watertemperatuur sensor is vervangen zonder resultaat.
Lambda geeft een wisselend signaal dus dat zou ook goed moeten zijn.
Wie heeft er nog tips?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86 <> Teilhol Renault 4 pick up wit' 79
Post Reply