ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Post Reply
Jeff rsi
Posts: 1234
Joined: Fri 26 Feb 2010 19:20
Location: Noord-Holland

Post by Jeff rsi »

Dat valt ook te repareren met 1 tie-wrap :D
R19 16V '91
FS1
Posts: 323
Joined: Sun 20 Mar 2005 17:49
Location: beveren-waas, belgië

Post by FS1 »

heb hier nog een pas gedemonteerd volledige pedaal assembly liggen indien nodig (uit 19 16v uiteraard)
Roald
Posts: 1754
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Location: Amersfoort
Contact:

Post by Roald »

Jeff rsi wrote:Dat valt ook te repareren met 1 tie-wrap :D
Dat is geen repareren maar een beun oplossing :P

Maar heb zowaar op zaterdag nog een setje kunnen vinden :smile:
Dus dalijk de hap er zetten en weer vlammen met die ouwe bak 8)

@FS1

Thx maar heb dus inmiddels een setje gevonden en hier al klaar liggen 8)
Anything worth doing is worth doing right!.
Ronald1916V
Posts: 5548
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Location: Zwolle

Post by Ronald1916V »

Nou, ik was er na 6 jaar en 3 koppelingsmechanismes wel klaar mee en heb de zooi met een trekbandje aan elkaar geknoopt. werkt perfect!
Roald
Posts: 1754
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Location: Amersfoort
Contact:

Post by Roald »

Ok ik heb het oude pedaal+stel mechanisme er uit grekregen, tis ff priegelen als je het voor het eerst doet maar ok das gelukt.

Alleen de volgorde van het monteren loop ik even tegen aan, je hebt er heerlijk veel ruimte daar bij de pedalen mij niet heus.

Ik heb geprobeerd eerst de twee busje en die plastic pootjes en al op de as te schuiven zodat alles al goed zit ivm die nokjes op de busjes, uitsparingen in die plastic pootjes die het tandwieltje op zijn plek houden.
Maar dan heb je daar dus niet genoeg ruimte om dat veertje aan dat plastic tandwieltje te hangen achteraf.

Heb ook geprobeerd om dat plastictandwieltje met pootjes, veertje en al er op te krijgen maar dat lukt ook niet echt dan moet je de zooi onder spanning gaan monteren, resultaat is dat alles alleen maar weg schiet.

Kortom iemand een idee hoe ik het beste dit kan gaan aanpakken ?

alvast bedankt,

Roald
Anything worth doing is worth doing right!.
jacques
Posts: 2440
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Post by jacques »

Ik zet de boel in elkaar buiten de auto en doe er een stukje rond staal in. Vervolgens schuif ik de hele cominatie over de as is in de auto. Dan ringetje en clip erop. vervolgens de kopp. kabel erop.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Roald
Posts: 1754
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Location: Amersfoort
Contact:

Post by Roald »

Ha jacques, ja zo'n manier had ik ook zitten bedenken maar helaas niks van dat formaat van 'hulpas' tot mijn beschikking.
Maar goed gerrit heeft even geholpen met het pedaal dus die zit er nu in.
Bleek het achteraf dus toch de kabel te zijn we hebben er even voor moeten zoeken om te vinden wat het was.

Net onder de steun van het luchtfilter huis heb je nog zo'n rubber klemblok zitten en die was kapot gegaan en gaan schuiven, had zelfs de rubberachtige bescherm huls van de buiten kabel helemaal opgestroopt :(
Lekker dan voor een 3 maanden oude kabel.... :gun:
Echt geluk had ie gewoon een reserve koppelingskabel bij ik ff mazzel!!!
Dus eind goed al goed, 16v rijd weer alleen jammer dat ik het pedaal voor niks heb vervangen, najah heb ik iig een reserve!

Zal morgen nog wel een foto van de oude kabel hier posten.
Ga wel terug met oude kabel na 3 maanden en amper een paar duizend vind ik toch wel dat ik een punt heb.
Anything worth doing is worth doing right!.
Geert
Posts: 3873
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen
Contact:

Post by Geert »

ik heb het zelfde gehad met een hagelnieuwe originele renault koppelingskabel. Ook binnen een paar maand. Toen een imitatie item gepakt en die doet het nog steeds perfect. Heb wel altijd een reserve kabel bij me.
Roald
Posts: 1754
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Location: Amersfoort
Contact:

Post by Roald »

Ga ook maar eens een koppelingskabel in de kofferbak mee nemen.
Voordeel van dit hele verhaal is wel dat ik er nu heel handig in ben geworden die koppelingskabel te vervangen :lol:
2 keer los gehaald en vast gezet in 24 uur tijd :p
Anything worth doing is worth doing right!.
Ronald1916V
Posts: 5548
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Location: Zwolle

Post by Ronald1916V »

Roald wrote:Ok ik heb het oude pedaal+stel mechanisme er uit grekregen, tis ff priegelen als je het voor het eerst doet maar ok das gelukt.

Alleen de volgorde van het monteren loop ik even tegen aan, je hebt er heerlijk veel ruimte daar bij de pedalen mij niet heus.

Ik heb geprobeerd eerst de twee busje en die plastic pootjes en al op de as te schuiven zodat alles al goed zit ivm die nokjes op de busjes, uitsparingen in die plastic pootjes die het tandwieltje op zijn plek houden.
Maar dan heb je daar dus niet genoeg ruimte om dat veertje aan dat plastic tandwieltje te hangen achteraf.

Heb ook geprobeerd om dat plastictandwieltje met pootjes, veertje en al er op te krijgen maar dat lukt ook niet echt dan moet je de zooi onder spanning gaan monteren, resultaat is dat alles alleen maar weg schiet.

Kortom iemand een idee hoe ik het beste dit kan gaan aanpakken ?

alvast bedankt,

Roald
Haha, probeer 't zelfde eens maar dan met een rolkooi er in. :lol: da's ook de reden dat ik de zooi er uit getrokken heb en cup-megane spul gemonteerd heb. Die heeft gewoon een vast pedaal met kabel er aan en een stelmoertje bij de koppelingshevel. Ik knikkerde altijd de bestuurderstoel er uit en op mn rug languit onder het dashboard kruipen :D

Ik trek die hele pen er altijd een stuk uit, die plastic dopjes met je vingers bij elkaar houden en dan die pen er doorheen drukken.
Roald
Posts: 1754
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Location: Amersfoort
Contact:

Post by Roald »

Ha kijk dat cup megane spul is er dan makkelijker in te krijgen, wat een naar K@%$! systeem om te monteren is dat stel mechanisme zeg :p
Anything worth doing is worth doing right!.
Roald
Posts: 1754
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Location: Amersfoort
Contact:

Post by Roald »

Dit was er dus gebeurd met de kabel:

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 846468.jpg[/img]

Je ziet dat die plastic houder rechts los gelaten heeft en de beschermhuls van de kabel een stukje opgestroopt. :discrunt:
Anything worth doing is worth doing right!.
Ronald1916V
Posts: 5548
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Location: Zwolle

Post by Ronald1916V »

Nu begrijp ik waarom ik een telefoontje van je gemist heb, zat in de auto. wou nog terugbellen maar is er even helemaal bij in geschoten. is 't nog nodig ? of kom je er wel uit zo. :)
Roald
Posts: 1754
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Location: Amersfoort
Contact:

Post by Roald »

Klopt , nee is niet meer nodig tis al opgelost, Gerrit had gelukkig nog een nieuwe kabel liggen, he really saved my day :smile:

Alleen jammer dat ik het zelf niet eerder had gezien omdat ik gewoon stomweg te lui was om de hele kabel er uit te halen en daardoor de verkeerde conclusie had getrokken dat het stel mechanisme van de koppeling kapot was :bonk:

Najah wat ik al eerder zei nu weet ik precies hoe ik het koppelingspedaal moet uit en inbouwen en de kabel los krijgen van het pedaal kost me nu nog maar 5 minuten, en mocht het stel mechanisme eens kapot gaan dan heb ik nog een complete reserve set liggen :P
Anything worth doing is worth doing right!.
Entity_Razer
Posts: 260
Joined: Tue 8 Feb 2011 21:19
Contact:

Post by Entity_Razer »

ff een "dom" vraagje dat denkelijk al 30 keer gepasseerd is maar de zoek functie levert me geen concrete info op:

Voor een R19 (Phase 2 maar denk niet dat dit uit maakt ?) zoek ik een bumperlip, ik heb er gewoon GEEN nu :p

Iemand wat aanraders ? Ik wil niet te groot of te laag of weet ik veel maar gewoon "netjes" en wat meer dan die drie-ledige snor dat ze normaal af fabriek hebben :p

En de belangrijkste vraag:

Productcodes om te bestellen :lol:

Was eerst aan het denken aan een cupra lip zoals op clio 2's ook wel eens voorkomt maar ... geen idee of het wat is op zo'n 19 en het moet er ook nog iet of wat leuk uit zien :lol:
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Posts: 5601
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Location: Opeinde

Post by Willem-Jan »

Je kan een Laguna 1 lip monteren, of een originele 19 16V lip. Ik zal even zoeken naar codes.

Lagunalip: 77 00 818 802

19 16V: 77 01 367 301 (denk ik)
FS1
Posts: 323
Joined: Sun 20 Mar 2005 17:49
Location: beveren-waas, belgië

Post by FS1 »

ik zou dat er gewoon af laten zoals bij de gewone r19 (ph2)

[img]http://i9.photobucket.com/albums/a87/fo ... Image1.jpg[/img]
Roald
Posts: 1754
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Location: Amersfoort
Contact:

Post by Roald »

Persoonlijk vind ik de laguna lip het mooiste staan op een PH2 19 16v.

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0184-1.jpg[/img][/URL]
Anything worth doing is worth doing right!.
Martijn Kool
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Post by Martijn Kool »

uit proportie die laguna lip, orgineel staat het mooist vind ik.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gerrit79
Posts: 87
Joined: Sat 3 Dec 2011 18:02
Car: 19 16v PhII
Location: Breda
Contact:

Post by Gerrit79 »

Graag gedaan het was een makkelijk te maken als je het materialen standaard in auto heb
Entity_Razer
Posts: 260
Joined: Tue 8 Feb 2011 21:19
Contact:

Post by Entity_Razer »

Er is licht in de duisternis !

Compbrake maakt solid-topmounts voor de R19 (nuja .. ."generische" maar ze passen wel gewoon) als je de maten door geeft en via GAZ (of andere) kan je top-hats bestellen (zo van die lampenkap toestanden).

zodat je op zoiets uit komt:

[img]http://img28.imageshack.us/img28/6241/dsc05556z.jpg[/img]

Heb mijn solid-topmounts met uniballs al in bestelling staan en als GAZ mijn formaat top-hat nu heeft dan komt het compleet slim (D)
jacques
Posts: 2440
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Post by jacques »

Ik heb voor de zekerheid maar een extra koppelingskabel gekocht. Ik had ook al eens een nacht in een hotel moeten doorbrengen omdat de kabel brak en ik er niet een op voorraad had. Een vraag: Hoelang moet dit stuk zijn?

[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/Jacques51/koppelingskabel_zps139769e6.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Gerrit79
Posts: 87
Joined: Sat 3 Dec 2011 18:02
Car: 19 16v PhII
Location: Breda
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Gerrit79 »

de interval van ruitenwisser achter kapot wat moet ik vervangen
dacht zelf de complete motor
maar voor het geval dat het iets anders is bespaar ik misschien wat tijd
Tom
Moderator
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Car: MB
Location: 's-Hertogenbosch

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Tom »

de wisser doet het wel maar dus niet op de interval?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Bas
Bestuurslid
Posts: 3974
Joined: Mon 8 Jan 2001 0:00
Car: Revell 11T 1:1
Location: Om de hoek

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Bas »

Relais kapot?
Gerrit79
Posts: 87
Joined: Sat 3 Dec 2011 18:02
Car: 19 16v PhII
Location: Breda
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Gerrit79 »

hij doet het wel maar moet shakelaar vast houden ander staat die half wegen op het raam
rij er al 1 jaar mee rond heeft ook geen haast
heb nog achter klep met alles er op liggen wou heb een keer maken als ik er tijd voor heb
Willeon de Zoete
Posts: 7023
Joined: Mon 9 Jul 2007 18:40
Location: Ruinerwold

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Willeon de Zoete »

Als de passagiersdeur niet 'meedoet' met de centrale vergrendeling, is het een kwestie van deurpaneel demonteren, bedrading nalopen, motortje controleren en de boel smeren?
Volgens mij wil hij wel, maar is de 'kracht' er niet meer.

En als de mistlampen niet branden, maar in de tellerbak wel het controlelampje aan is, moet ik dan bij de zekering of relais zoeken? Of zou de schakelaar kapot zijn, ondanks dat je de aan-uit schakeling wel ziet in de tellerbak?
Gerrit79
Posts: 87
Joined: Sat 3 Dec 2011 18:02
Car: 19 16v PhII
Location: Breda
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Gerrit79 »

Als de deur niet 'meedoet' met de centrale vergrendeling
heb ik ook wel is gehad bij bestuurders kant was smeren oplossing gebeurde vooral met koud weer.

mistlampen misschien gewoon kapot ?
Roald
Posts: 1754
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Location: Amersfoort
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Roald »

Zou de mistlampen aanzetten en kijken of je met de multimeter spanning krijgt.
Anything worth doing is worth doing right!.
Willeon de Zoete
Posts: 7023
Joined: Mon 9 Jul 2007 18:40
Location: Ruinerwold

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Willeon de Zoete »

Ok, nog een vraag.

Als je een 19 16V voltankt en hij stinkt daarna vooral IN de auto naar benzine, wat zou er dan aan de hand kunnen zijn?
Lekkage van de vulhals? Zit er een overloop op? Of is het de ontluchting?
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Posts: 22002
Joined: Sat 3 Mar 2001 0:00
Location: NL

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Chris »

Willeon, heb je die mooie phase 1 gekocht?! (Y)

Maak anders even een topic aan! (I)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-jo-
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by -jo- »

Willeon de Zoete wrote:Ok, nog een vraag.

Als je een 19 16V voltankt en hij stinkt daarna vooral IN de auto naar benzine, wat zou er dan aan de hand kunnen zijn?
Lekkage van de vulhals? Zit er een overloop op? Of is het de ontluchting?
identieke rubber k*tring als bij een clio. Waarschijnlijk heb je daar een lekkage.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Willeon de Zoete
Posts: 7023
Joined: Mon 9 Jul 2007 18:40
Location: Ruinerwold

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Willeon de Zoete »

Chris wrote:Willeon, heb je die mooie phase 1 gekocht?! (Y)

Maak anders even een topic aan! (I)
Waarom denk je dat, inspecteur Heemskerk? Omdat ik wat vragen stel over een 19 16V? :p

Goed geraden hoor, topic komt nog wel als ik ff meer tijd heb. En wat foto's heb gemaakt. (Y)


-jo wrote: identieke rubber k*tring als bij een clio. Waarschijnlijk heb je daar een lekkage.
En wat kan ik daar aan doen?
Ring is te vervangen? Of moet je dan de complete tank verwijderen?

Of gewoon minder vol tanken? :-(
Jochem de Haas
Über-Spammer
Posts: 14155
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater
Contact:

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by Jochem de Haas »

Ja dat...en dat je interesse hebt in mijn ph 1 motorkap....
jacques
Posts: 2440
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: ACT: Renault 1916V.

Post by jacques »

Ik heb het ook gehad en uiteindelijk bleek na lang zoeken en veel vervangen, dat het 6mm nippelje bij de vulhals was afgebroken. Ik heb toen op een stukje koperen pijp M6 draad getapt en die heb ik in de vulhals gedraaid met Loctice en slangetje erweer op en probleem was opgelost.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Post Reply