ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Speciaal voor Droes(die Belg die geen lid is maar wel veel post!) en jullie allemaal natuurlijk, dit 1916V chattopic.

Post in dit topic al je (korte) vragen over de Renault 19 16V waarvoor geen nieuw topic vereist is.

Het is een Algemeen Chat Topic, dus bijna alles is toegestaan.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

waar zit de benzine pomp van m'n phase 1 ?
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

hé Chris toppie man (Y) :)
kijk en meteen al een vraagje.. :p
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bij je brandstoffilter, :lol:

Onder de auto net voor de achterbrug, als je het contact aanzet hoor je hem wel zoemen.

Succes
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Victor
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 20 feb 2004 14:47
Locatie: Amersfoort

die zit in je tank. Onder je achterbank. Hij hangt in je tank. T relais zit onder je motorkap in een zwarte doos rechts naast je koelexpansievat. Bij mij was t relais laatst stuk.
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

momenteel staan er dus nu 2 19 16v phase 1 voor me deur , bij 1 zit onder de achterbrug wel een pomp, bij de andere niet :S en degene waar de pomp niet te zien is zoemt dus beetje te veel.

beetje apart, allebei een Chamade , 1 is 1 jaar ouder maar moet toch niet veel uitmaken ??
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

De eerste types ph1 hadden een losse brandstofpomp naast het filter. De latere types, ergens vanaf 91 kregen een dompelpomp in de tank, die op alle latere types is toegepast.

Je zal dus opzoek moeten naar een dompelpomp, als je het gezoem op wilt lossen, dat betekent dat je de hele tank eronder vandaan moet slopen om erbij te komen. Als het gezoem niet al te erg is zou ik em lekker laten zitten :)

Succes
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Nebula schreef:momenteel staan er dus nu 2 19 16v phase 1 voor me deur , bij 1 zit onder de achterbrug wel een pomp, bij de andere niet :S en degene waar de pomp niet te zien is zoemt dus beetje te veel.

beetje apart, allebei een Chamade , 1 is 1 jaar ouder maar moet toch niet veel uitmaken ??
Is net als met die andere carterpan ;)
Die eerste 16v's zijn nog een beetje in de ontwikkelfase :P
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

chris bedankt voor het opstellen van het 19 16v topic,zal heel fijn zijn bij probleem oplossingen en vele vragen.
vraag 1 heeft iemand een goeie bak liggen voor onder de mijne,let op deze moet onder een 16v vandaan komen met stalen carter.
dank je groet pat.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

patrick 21TURBO schreef:chris bedankt voor het opstellen van het 19 16v topic,zal heel fijn zijn bij probleem oplossingen en vele vragen.
vraag 1 heeft iemand een goeie bak liggen voor onder de mijne,let op deze moet onder een 16v vandaan komen met stalen carter.
dank je groet pat.
moet ie perse onder een stalen carter vandaan komen ? heb net van het weekend 1 bak (JB3044) van onder een stalen carter naar een blok met alu carter gezet , was geen probleem dus neem aan dat andersom ook kan.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

het past wel....maar je mist een stukje stevigheid. Het zit er niet voor niets op.....
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

die met stalen carter had een extra beugel eronder , en die paste er niet bij onder de alu carter.
Maar onder de versnellingsbak zit toch een motorsteun dus lijkt me toch stevig zat ?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ik zou het nooit zo doen iig. En of het stevig genoeg is zal wel blijken :)
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Nebula schreef:die met stalen carter had een extra beugel eronder , en die paste er niet bij onder de alu carter.
Maar onder de versnellingsbak zit toch een motorsteun dus lijkt me toch stevig zat ?
Ik had ook mooi je eigen bak gehouden...had je die andere ook nog eens aan Pat kunnen verpatsen :D
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

jeroen.k schreef:
Nebula schreef:die met stalen carter had een extra beugel eronder , en die paste er niet bij onder de alu carter.
Maar onder de versnellingsbak zit toch een motorsteun dus lijkt me toch stevig zat ?
Ik had ook mooi je eigen bak gehouden...had je die andere ook nog eens aan Pat kunnen verpatsen :D
als die andere nog normaal wou schakelen wel en dit koste minder dan de ouwe reviseren !
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

ik weet dat een bak van onder een 19 16v past als deze onder eentj vandaan komt met een allu pan,maar zoals wordt beschreven mist hij die extra steun en ik durf dat niet echt aan omdat je maar weer moet afwachten of het niet deze stevigheid gaat missen.
andere optie is een allu pan monteren natuurlijk,als dat gaat,maar dan moet je die mogelijkheid hebben om deze zeg maar in 1 koop te doen voor een nette prijs.
en aangezien ik(zal wel niet de enige zijn)financieel niet lekker erbij zit zal ik moeten hopen op een passende bak voor niet te veel geld.
ze zeggen wel eens geld maakt niet gelukkig,nou ik wil de mensen wel eens spreken als je helemaal zonder zit.
groet pat.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Weet iemand eigenlijk waar bij een 19 16V cabrio die zak voor dient die je tussen de stoelen achter uit kunt toveren :D
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Nebula schreef:
jeroen.k schreef:
Nebula schreef:die met stalen carter had een extra beugel eronder , en die paste er niet bij onder de alu carter.
Maar onder de versnellingsbak zit toch een motorsteun dus lijkt me toch stevig zat ?
Ik had ook mooi je eigen bak gehouden...had je die andere ook nog eens aan Pat kunnen verpatsen :D
als die andere nog normaal wou schakelen wel en dit koste minder dan de ouwe reviseren !
Dan had ik het ook zo gedaan ja :D
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ollie schreef:Weet iemand eigenlijk waar bij een 19 16V cabrio die zak voor dient die je tussen de stoelen achter uit kunt toveren :D
Dat is een "skizak" ofzoiets. Kan je je ski's in de kofferbak kwijt, en steken ze een stuk uit op je achterbank. Die zak beschermt je bekleding denk ik.
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Zoiets dacht ik al, maar hij begint bij de achterbank, er is geen opening te vinden naar achter toe :s
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Zit een luikje voor. Hoe het precies zit weet ik niet, bij mij ontbreekt zowel het luikje, als die zak.
Victor
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 20 feb 2004 14:47
Locatie: Amersfoort

heb ik me ook al afgevraagd.
Volgens mij is de bedoeling dat je je ski's door dat luik duwt en dan die zak opblaast als bescherming en dan heb je meteen een armsteun voor en achter.
Dus niet de ski's in de zak doen (dat lukt je ook niet)

maar wel erg vage feature op je renault.
Is dus alleen handig als je met 3 of 4 man naar een ski gebied gaat en een aantal lange ski's mee hebt. Dan zitten de mensen achterin niet tegen de ski's aan maar tegen die beschermzak

Maar waar laat je dan je bagage???
Hoeveel mensen gaan er met een R19 cabrio en 3 of 4 man met een hoop ski's maar zonder bagage rijden?

anyhow, t skiluikje is wel handig voor lange dingen
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb even een vraagje over de 19 16V (ph2).

Ik wil vanavond effe de thermostaat van de 19 van een vriend van me testen, maar nu heb ik begrepen dat dat ding niet in de slang zit, zoals dat bij de Clio en 5 is. Waar zit dat ding en is 'ie makkelijk te (de)monteren? Kan ik het circuit ook aansluiten zonder thermostaat?

Alvast bedankt! :)
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

Merijn schreef:Ik heb even een vraagje over de 19 16V (ph2).

Ik wil vanavond effe de thermostaat van de 19 van een vriend van me testen, maar nu heb ik begrepen dat dat ding niet in de slang zit, zoals dat bij de Clio en 5 is. Waar zit dat ding en is 'ie makkelijk te (de)monteren? Kan ik het circuit ook aansluiten zonder thermostaat?

Alvast bedankt! :)
Arjen schreef:Het is dus een F-blok. Dan zit je thermostaat tegen het blok aan, in een soort metalen behuizing. Zit met 3 boutje vast. Zit ergens onder of naast je verdeelkap. FF de bovenste slang van je radiateur naar je motorblok volgen. Die zit er namelijk aan de kant van het blok aan vast.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Thanks you! :D
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Inderdaad, 3 boutjes zo los! :D 5 minuten werk :)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Vandaag met Haas ff wat sloperijen afgestruind in de regio Rotterdam.

Daarbij zagen we diverse 19's staan:


Chamade:
[img]http://www.renault-tuning.com/type/3_19sloop.JPG[/img]

Cabrio16V:
[img]http://www.renault-tuning.com/type/3_cabio16v.JPG[/img]

[img]http://www.renault-tuning.com/type/3_cabriosloop.JPG[/img]
[img]http://www.renault-tuning.com/type/3_raamkapot.JPG[/img]

Dus heb je nog wat nodig, Hoofdweg Rotterdam, succes.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Staan er ergens electrische schema's betreffende motor aansluiting en dashboord voor de 19 16v?

Dit i.v.b mijn projectje : hoe maken we een 9 sneller?
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

jochem de haas schreef:Staan er ergens electrische schema's betreffende motor aansluiting en dashboord voor de 19 16v?

Dit i.v.b mijn projectje : hoe maken we een 9 sneller?
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=15153

TMC16v had dat topic geopend omdat hij een boek met draadschema's had, mischien hem even pm'en ?
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Martijn. schreef:
jochem de haas schreef:Staan er ergens electrische schema's betreffende motor aansluiting en dashboord voor de 19 16v?

Dit i.v.b mijn projectje : hoe maken we een 9 sneller?
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=15153

TMC16v had dat topic geopend omdat hij een boek met draadschema's had, mischien hem even pm'en ?
Volgens mij had Chris MC ook deze schema's op cd.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Martijn. schreef:
jochem de haas schreef:Staan er ergens electrische schema's betreffende motor aansluiting en dashboord voor de 19 16v?

Dit i.v.b mijn projectje : hoe maken we een 9 sneller?
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=15153

TMC16v had dat topic geopend omdat hij een boek met draadschema's had, mischien hem even pm'en ?
Ik heb het gehele boek maar was te lui om alle pagina's te scannen! Moet ut toch maar eens doen. Mijn dash is ook een puinzooi!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Bedankt voor de reacties , helaas heb ik het project afgeblazen . Dit omdat ik iets moois kon kopen voor me 5 GT TURBO en das toch mijn lieffie :p
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Da's een strak bakkie. (Y) Netjes omgebouwd door die Duitser. :)

[img]http://www.startbilder.de/einzelbild.ph ... xpixel=600[/img]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

even een vraagje aan de 16v rijders, ik zou de nummers van de koelvloeistof temp en inlaatluchttemp sensor nodig hebben, de nr's die op de sensoren zelf staan en evt foto van de sensoren.
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie