ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Check de injectoren eens, en probeer eens zonder de TPS aangesloten.
Anything worth doing is worth doing right!.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Van verotte injectoren gaat ie niet ineens hoog stationair lopen Roald, van een verotte TPS sensor ook niet. Als de sensor niet goed is afgesteld gaat het stationair toerental schommelen of wordt het toerental iets hoger of iets lager dan normaal. Met afgekoppelde sensor ook zulke taferelen maar geen eniorm hoog toerental.

Doet hij het nadat hij 1x wat hoger in toeren is geweest ? (4000 RPM bijvoorbeeld) of begint hij uit het niets hoger te lopen ?

Vochtschade in de ECU heb ik bij een 19 16V nog nooit gezien, daar zit hij op een relatief droge plek. Bij Clio's echter wel, helemaal als er water in de paravan blijft staan.

Heb eventueel nog wel een paar ECU's voor je die je kunt proberen. Even langsrijden mag ook als je een keer in de buurt bent.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Hij schiet vanuit het niets naar het hoge toerental, zowel bij stationair draaiende motor als ook onder het rijden.
Soms valt het toerental terug naar hetgeen daarvoor maar vaak moet ik het contact verbreken omdat hij anders hoog blijft lopen.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Ik zou het ding gewoon naar de sloop duwen. :D
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Dat wilde Sicco doen, ik probeer het ding op de weg te houden :lol:
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Heb nu de stekker van de stappenmotor eraf en dit heeft geen effect op het stationair toerental, blijft iets onregelmatig schommelen rond de 1050.
Kan ik zonder aangesloten stappenmotor rijden, wat heeft dat voor een invloed?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Gerrit79
Berichten: 87
Lid geworden op: za 3 dec 2011 18:02
Car: 19 16v PhII
Locatie: Breda
Contacteer:

Heb hier ook last van gehad met mijn 19 16v, klinkt als mijn oude probleem was ook weg na verbreken van contact.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 86&t=30273
Kijk de kabel van KM teller die 3 draadjes onder km teller geel moet 12v op staan.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Bedankt voor de info, vanaaf ff meten (Y)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Gemeten maar er staat netjes 12v op.
Rotor en verdelerkap vervangen, andere tps gemonteerd maar het toerental blijft dansen.

Stationair loopt ie onregelmatig en ca 1200 toeren, rijdend en rollend de koppeling intrappen schiet het toerental naar 1500-1700 tot de auto echt stil staat.
Eenmaal stil dan draait ie weer rond de 1200 toeren.

Stekker van de lambda eraf gehad maar ook dat geeft geen effect.

Wat is het verschil tussen een fase1 en fase2 ecu?
Heb in mn 5 ook een 1.8 16v en ik zou die ecu kunnen/willen proberen.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Gerrit79
Berichten: 87
Lid geworden op: za 3 dec 2011 18:02
Car: 19 16v PhII
Locatie: Breda
Contacteer:

Merk is verschil dus andere chip set,
heb clio cup chip van siemens maar werkte niet op fase 2 alleen op fase 1 heb hem nog doe er niets mee
fase1 heb bij jacques thuis er in gehad en werkte gewoon
heb je tps nog gerest?
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

De stekker van de 'vijfde' injector lag eraf, het schommelen lijkt nu over te zijn.
Heb er nadien nog niet echt km's mee gemaakt dus ik hoop op het beste.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Welke stekker van de vijfde injector bedoel je?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Vijfde injector zit onder je inlaatspruitstuk (vlak bij de pingelsensor).
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Weet je zeker dat die gewisselde stappenmotor goed is ? die dingen zijn allemaal vervuild, ik knal er altijd een bus remmenreiniger doorheen voordat ik ze monteer. Ik heb er nog wel een paar liggen om te proberen eventueel.

Dat die stekker van de 5e injector er af ligt maakt weinig uit, daar kan je probleem niet echt inzitten.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Spat zuiver loopt ie nog niet stationair maat het spontane pieken in toeren is weg.
Zonder de 5e injector loopt ie echt gaar, bij mn vijf is de stekker er ook af maar die draait zonder stappenmotor dus dat kan ik niet vergelijken.

Als ik in de buurt kom dan maak ik graag gebruik van je aanbod Ronald (Y)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

stappenmotor zit toch rechts naast motor bij de buis van luchtinlaatbox?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Correct
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Gerrit79
Berichten: 87
Lid geworden op: za 3 dec 2011 18:02
Car: 19 16v PhII
Locatie: Breda
Contacteer:

Kwam vriend van mij tegen, iemand bekent met deze 19 16v PH1
http://www.autohan.nl/aanbod/1098/Renau ... ase-I.html
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Staat al een hele poos te koop, lijkt een erg mooi exemplaar te zijn!
lekkerebert
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 18 mei 2012 6:36

Je weet dat 9750 euri ruim 1200 gulden meer is dan de nieuwprijs destijds?
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Voor een fase 2 was de nieuw prijs vanaf 22.000 euro. (en dat is al omgerekend vanaf guldens)
Anything worth doing is worth doing right!.
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

ik dacht toch ook dat het rond de 20000euro lag...
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Wou net zeggen, volgens mij was de instapper niet eens zo goedkoop.
lekkerebert
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 18 mei 2012 6:36

Maar tis een fase 1...
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

die kan toch niet maar de helft gekost hebben van de phase 2?
lekkerebert
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 18 mei 2012 6:36

Ik snap t al. Sorry, t spijt me.
:@
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Vraagje over de f7p die in m'n 5 zit.

Bij een koude motor begint de motor na ongeveer 1 minuut in te houden, motor valt helemaal terug in toeren en lijkt af te slaan.
Pakt zich dan echter weer op om direct weer terug te zakken in toeren.
Dit gebeurt ca 7 a 8 keer achter elkaar waarna de motor weer normaal loopt.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Waarschijnlijk sensor van je koelwater temp.
Er zitten er 2 aan de zijkant van je blok.
Een witte en een bruine...welke t van de 2 is weet ik ff niet meer.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Volgens mij is de bruine voor de meter en de witte voor de computer.
Dacht juist dat de koude start beroerd ging als die defect is,
koud starten gaat goed maar eenmaal rollend (na 1km) begint het inhouden pas.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Even testen in een pan water met temperatuurmeter. Zo'n ding waar je vlees temperatuur mee meet bijvoorbeeld.
20 graden 3060 4045 Ohm
40 graden 1315 1600 Ohm
80 graden 300 370 Ohm
90 graden 210 270 Ohm
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Alpine schreef:Vraagje over de f7p die in m'n 5 zit.

Bij een koude motor begint de motor na ongeveer 1 minuut in te houden, motor valt helemaal terug in toeren en lijkt af te slaan.
Pakt zich dan echter weer op om direct weer terug te zakken in toeren.
Dit gebeurt ca 7 a 8 keer achter elkaar waarna de motor weer normaal loopt.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Je bedoeld tijdens het rijden onder deellast? bijvoorbeeld met een streepje gas en met ongeveer 20km/h de straat uit rollen dat hij steeds inhoud en pas weer oppakt nadat je iets meer gas geeft ? Zoja dan zou ik het in de lambda-sensor zoeken. Die geven ook zulke rare symptomen als ze stuk zijn.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Quad snelheid maakt het niet uit, zowel binnen de bebouwde kom als ook bij 100km/h.
Valt echt dood en pakt dan weer op, gaan geen controle lampjes branden. (kan ook niet bij een oud type R5 dashboard :-)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik zou de lambda-sensor eens nameten. met de stekker afgekoppeld op de pinnen meten van de lambdasensor bij voorkeur met iets verhoogd toerental (even een vacuum-slangetje lostrekken ofzo) . Moet een beetje tussen 0,1 en 0,9 Volt schommelen bij warme motor, als hij continue 1 vast voltage blijft geven is ie niet goed.
Job Janssen
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 20 mar 2013 17:46
Locatie: Odiliapeel Noord-Brabant

Heb ong hetzelfde gehad. Probeer eens te rijden met lambda stekker los, toen liep de mijne beter en heb de sensor vervangen
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Watertemperatuur sensor is vervangen zonder resultaat.
Lambda geeft een wisselend signaal dus dat zou ook goed moeten zijn.
Wie heeft er nog tips?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Plaats reactie